Privatizacija medija od 2014. godine
14. 08. 2015.
Košir: Tanjug da ostane kuća od poverenja
Tanjug treba da nastavi sa ulogom koju ima i koju razvija u poslednje vreme, a veoma je važno da održi kredibilitet i ostane kuća od poverenja, poručila je Ladeja Godina Košir, koosnivač i direktor agencije Giacomelli media iz Ljubljane.
U poplavi žute štampe, senzacionalističkih sadržaja, kaže Košir, sve je jača potreba da izvor informacija bude pravi, a da krajnji proizvod sačuva komponentu ozbiljnosti i visoke profesionalnosti.
Tanjug, dodaje, ne treba zato da se takmiči u tome koliko će imati čitalaca, pratilaca, već treba da bude „šampion u tome koliko aktuelnosti, profesionalnosti i kredibilnosti zadržava, ne samo u medijskom nego u celom društvenom kontekstu“.
To sve savetuje i budućem vlasniku Tanjuga, koji je ušao u proces privatizacije.
Kaže i da su danas novinske agencije u regionu preuzele deo uloge koju su imale medijske, izdavačke kuće, te da na svoj način postaju najrelevantnija i najaktuelnija „fabrika vesti“ „news provider“.
Navodeći da joj je više poznat slovenački medijski prostor nego srpski, Košir pretpostavlja da se mogu povući paralele.
Pa tako kaže da obično uz vesti slovenačke agencije STA dolazi asocijacija koja ukazuje da je reč o aktuelnom, relevantnom i istovremeno proverenom sadržaju.
Neretko se, međutim, dešava, objašnjava Košir, da se na medijskim portalima citira sadržaj STA kao samostalna vest, neupotpunjen novinarskim postupkom, što kaže da očekuje i od Tanjuga, posebno kad je reč o aktuelnim temama, koje dolaze od proverenog izvora.
Na pitanje kako vidi ulogu novinskih agencija 2020. u kontekstu globalnih promena u medijima, Košir primećuje da se medijski prostor veoma menja, da toj dinamici još nije došao kraj, te da je uz taj tempo teško predvideti šta nas čeka u narednih pet godina.
„Već sada je jasno, da i veliki globalni medijski brendovi nisu nedodirljivi menjaju se vlasništva, uredništva prolaze kroz totalni preobražaj, tiraži padaju, a prihodi od digitalnih medija nikako da nadomeste pad tih prihoda...
U tom kontekstu se promenila i ojačala uloga novinskih agencija.
Agencije nisu više samo izvor za citiranje, nego postaju same po sebi medij“, ocenila je Košir.
Ona očekuje i da će biti zanimljivo pratiti integraciju novinskih agencija u nove medijske modele i moguću transformaciju u medijske brandove.
Zadruga odustala od Studija B
Preduzeće Zadruga Plan B saopštila je juče da je odustala od kupovine Radio-televizije Studio B jer od nadležnih nije dobila razjašnjene suštinskih nedoumica oko poslovanja bez kojih je odluka o kupovini nerazumna.
„Uprkos svim nastojanjima zadruge Plan B, zvanično i pravovremeno postavljenim pitanjima, intenzivnoj komunikaciji i sastancima s Agencijom za privatizaciju i Studiom B, ni do danas nismo dobili razjašnjenja nekih suštinski važnih nedoumica“, navodi se u saopštenju zadruge Plan B.
Precizira da su traženi podaci o poslovanju, prodaji, marketingu, analizi tržišne pozicije, popisu arhive, tužbi bivših deoničara, udelu Studija B u zajedničkoj firmi sa francuskim partnerom, ugovorima sa oglašivačima i dobavljačima programa, proceni vrednosti kapitala i stručnoj proceni neophodnih investicija.
„Odustajanjem od kupovine ne prestajemo pomno da pratimo privatizaciju Studija B. Nadziraćemo i dalji rad ove stanice u javnom interesu“, navodi se u saopštenju.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.