Naslovna  |  Aktuelno  |  Privatizacija medija od 2014. godine  |  Devet kupaca za 11 državnih medija
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Privatizacija medija od 2014. godine

05. 11. 2014.

Izvor: B92

Devet kupaca za 11 državnih medija

Vlada Srbije je pre nekoliko meseci usvojila tri medijska zakona kojima se predviđa privatizacija medija u državnom vlasništvu do sredine sledeće godine.

 

Pre mesec dana stigao je poziv Agencije za privatizaciju da se jave zainteresovani kupci za medije. B92 je dobio kratak odgovor iz Ministarstva privrede da postoji devet potencijalnih kupaca za 11 medija.

O imenima tih kupaca ni traga. I pored toga, u Studiju B kažu da spremno čekaju privatizaciju. 

"Mi u ovom trenutku polovinu sredstava dobijamo iz Skupštine grada, a polovinu sami finansiramo iz svog marketinga. Mislim da je tu negde budućnost Studija B, da u tom smislu više uradi na svojoj programskoj šemi, na marketingu i da negde novi vlasnik zapravo ima jasniju sliku, veće mogućnosti i mislim da moze sam da se finansira, to je sigurno", kaže direktorka Studija B Ivana Vučićević. 

"Dok se čeka projektno finansiranje medija, a ne samo punjenje budžetskih rupa državnih medijskih kuća, glavni urednik novinske agencije Beta Ivan Cvejić ističe da bi izlazak države iz medija mogao da dovede do fer medijske utakmice. 

"Gde god je država vlasnik ona je pre svega loš poslodavac zato što ti mediji ne posluju finansijski dobro. Nije dobro ni po one koji u njima rade, ni po samu državu, a još gora je situacija kada govorimo o uređivanju tih medija. Tako da, drzava je loš vlasnik, a još gori je glavni urednik", kaže Cvejić. 

Cvejić kaže da je i pored svega optimista, jer iz Evropske unije pomno prate da li će zakoni zaživeti u praksi. 

"To se da zaključiti iz procesa donošenja zakona gde je Evropska unija bila jako zainteresovana za donošenje ovakvih zakona, što mislim da je dobro. Mislim da smo bili prepušteni sami sebi još dugo ne bismo imali ovakve zakone. Tako da i u njihovoj primeni mislim da će mnogo očiju biti uprto u Srbiju i u Beograd", smatra Cvejić. 

Novinska agencija Tanjug godišnje dobija blizu dva miliona evra subvencija. Sada sledi privatizacija. 

Šta se dešava sa privatizacijom novinske agencije Tanjug nismo uspeli da saznamo pošto nije bilo nikog iz te kuće ko je mogao da nam kaže da li postoji zainteresovan kupac.

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi