Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  Prepiska Politike i Kurira (2015)  |  Adria media grupa pokušava da zastraši UNS
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Prepiska Politike i Kurira (2015)

20. 10. 2015.

Autor: V. A. Izvor: Politika

Ko pokušava da kupi "Politiku"

Adria media grupa pokušava da zastraši UNS

Aleksandar Rodić i „Adria media grupa” poslali su Udruženju novinara Srbije (UNS) dva puta opomenu pred utuženje zbog toga što su na sajtu preneli tekstove objavljene u „Informeru” o sumnjivom poslovanju „Kurira”. Kako su naveli, reč je o „nizu netačnih, neistinitih i zlonamernih informacija koje za cilj imaju nanošenje nenadoknadive štete”.

„Činjenica da su sporni tekstovi već objavljeni u drugom mediju vam ne daje za pravo da ’preuzimate’ kršenje zakona, povredu prava i nastupanje s dužnom novinarskom pažnjom”, stoji u opomeni koju je dobio UNS.

Takođe, pravni zastupnici ove kompanije naveli su da će, ukoliko UNS ne ukloni sporne tekstove sa portala i ne objavi ispravku, pokrenuti sudski postupak.

Prva opomena na adresu ovog udruženja stigla je 25. avgusta i u njoj je dat rok od 24 sata za uklanjanje spornih tekstova. U suprotnom, sledi tužba za naknadu štete.

UNS nije postupio u skladu sa zahtevom „Adria media grupe”, a umesto obećane tužbe, za mesec dana stigla je još jedna opomena pred utuženje.

„Spremni smo da objavimo svaku konkretnu i jasnu ispravku istinitosti iznetih činjenica, a verujemo da znate da nam zakon i profesionalna pravila ne dozvoljavaju da jednostrano ispravljamo objavljene tekstove, deklarišemo njihovu (ne)istinitost ili arbitriramo u polemici. Nije nam poznato da ste povodom spornih tekstova protiv osnivača i urednika lista „Informer” vodili postupak za objavljivanje ispravke ili za naknadu štete prouzrokovane objavljivanjem neistinitih informacija, jer bismo informaciju o tome takođe objavili”, navodi se u odgovoru koji je UNS uputio „Adria media grupi” i Aleksandru Rodiću.

„Kurir” za dve godine 11 puta prekršio novinarski Kodeks

Tabloid „Kurir” nije bio u Savetu za štampu od njegovog osnivanja, ali za samo dve i po godine 11 puta je prekršio novinarski Kodeks.

Komisija Saveta za štampu je u osam slučajeva odbacila žalbu protiv ovog tabloida.

Na tekstove objavljene u „Kuriru” žalili su se Nenad Čanak, Dragan Đilas, Zoran Živković, Goran Popović, Vladimir Georgiev, Ljuba Pantović, Borislav Stefanović, Aleksandra Barton, Ministarstvo kulture i „Ringijer Aksel Špringer”.

Takođe, politički magazin „Njuzvik”, jedno od izdanja „Adria media grupe”, za samo dva meseca rada zaradio je jedan prekršaj, a žalbu je podnela Svetska banka.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi