Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Аман више, рекламе нам пробише уши!
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

26. 04. 2014.

Аутор: Јелена Ђондовић Извор: Наше новине

Аман више, рекламе нам пробише уши!

Сваки пут када почну рекламе на телевизији, практично доживимо прави удар на бубне опне јер се јачина тона у тим тренуцима драстично повећава.

Приметили су ово и у Републичкој агенцији за електронске комуникације (РАТЕЛ) и издали упозорење емитерима запретивши прекршајним пријавама и (у складу са одредбама Закона о електронским комуникацијама) казнама које могу износити и до два милиона динара, али за то, изгледа, нико не хаје...

Без иједне пријаве

Колике су тачно осцилације тј. појачавање тона, нико не може прецизно да каже јер је последње истраживање рађено пре неколико година. Тада је установљено да се ниједна телевизија с националном фреквенцијом не придржава максимално дозвољене јачине тона.

Најмања одступања имао је Јавни сервис, и то други програм РТС-а. Иако је максимална дозвољена јачина тона у сигналу аналогне телевизије 50 килохерца, код неких телевизија током реклама измерена јачина достизала је и 165 килохерца. РАТЕЛ је и тада апеловао на све емитере и претио казнама, али их очигледно нико није послуша. Последње упозорење издато је пре неколико дана:

- Упозоравамо све емитере да се придржавају техничких норми којима се регулише ова област јер ћемо у супротном бити принуђени да покренемо прекршајне пријаве у складу с одредбама Закона о електронским комуникацијама - саопштио је РАТЕЛ и наложио свим емитерима да поново изврше неопходна тестирања. Директор те агенције Милан Јанковић изјавио је да до сада није поднета ниједна пријава, али да убудуће неће бити тако. Иван Милошевић, стручњак за маркетинг, за Наше новине објашњава да јачи звук привлачи пажњу и да је то је класичан маркетиншки трик који сви емитери користе:

- Рекламне блокове гледаоци обично користе да обаве неке кућне послове, попију кафу или шта год, у сваком случају у тим моментима се најчешће удаље од ТВ пријемника и управо се због тога појачава звук, да би се привукла пажња, што је и крајњи циљ реклама. Такође, чим почну рекламе, пажња опада јер се прекида гледање, па се јачином тона пажња гледалаца покушава вратити и усмерити на ТВ екран. Осим тога, наше рекламе су углавном некреативне, недуховите, и зато је неопходно бар их звучно нагласити.

Угледајмо се на друге

Професор Раде Вељановски, стручњак за електронске медије и учесник у креирању готово свих медијских закона, сматра да се овој појави треба стати на пут, али да се РАТЕЛУ мора прикључити и Републичка радиодифузна агенција (РРА):

- Појачавање тона за време рекламног блока је пракса која код нас постоји одавно и коју нико не санкционише како треба. У уређеним, демократским земљама то је одавно елиминисано. РАТЕЛ је сам немоћан јер неки емитери ће калкулисати и вероватно утврдити да ће им казна бити мања од зараде, видети да им се исплати и наставити по свом. Треба постави јасне одредбе и увести привремене забране емитовања програма за оне телевизије које их се не придржавају.

Шта кажу телевизије

Б92

Телевизија Б92 се у свом дугогодишњем раду увек придржавала техничких норми, па и тих везаних за јачину звука када се емитују рекламе, и намерава да настави путем усавршавања техничких перформанси, како у продукцији, тако и у емитовању програма. Одговорно поступање пре свега дугујемо својим гледаоцима, а наравно савесно прихватамо све сугестије и препоруке РАТЕЛ-а како бисмо унапредили свој рад.

Прва

Наша телевизија је у складу са предлогом РАТЕЛА-а већ урадила тестирање главног предајника на Торлаку и он задовољава техничке норме. Свакако ћемо озбиљно схватити упозорење и урадити додатно мерење целокупне мреже. Што се тиче дистрибуције сигнала у оквиру алтернативних технологија, одговорност сноси оператер.

Хепи

Не можемо сада да кажемо да ли кршимо техничке стандарде што се тиче дистрибуције звука у време емитовања реклама јер још нисмо урадили неопходна тестирања. Уколико буде неправилности и одступања, ми ћемо их исправити.

Пинк

Без одговора.

РТС

У монтажној јединици, приликом архивирања сваке појединачне рекламе, којој присуствују монтажер и тонац, поред визуелне, рекламе пролазе и тонску контролу и нивелишу се према задатим односно дозвољеним параметрима.


Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси