Вести
20. 11. 2013.
Медијска писменост као обавезан предмет у школама
Медијска писменост треба да буде обавезан предмет још од основних школа, како би се пре свега млади образовали да прате медије на критички начин, а не да им слепо верују, речено је данас у Новом Саду на скупу у оквиру пројекта Медијске коалиције "Кампања за медијску писменост".
Маја Васић из Независног удружења новинара Србије (НУНС) казала је да је дугорочни циљ Медијске коалиције да медијска писменост буде посебан предмет у школама, а краткорочни да постане део појединих предмета, као што је матерњи језик.
Професорица Факултета политичких наука Сњежана Миливојевић подржала је такву иницијативу Медијске коалиције и казала да деца треба да се образују од малих ногу о медијима.
"Разговарајући о медијима разговарамо о судбини демократије", казала је она и оценила да се у Србији не разговара довољно на ту тему.
"У другим земљама таблоиди сензационализују јавни живот и уводе концепт селебритизације. Код нас су се политичари више угледали на старлете и на естраду", казала је Сњежана Миливојевић.
Она је оптужила таблоиде да шире агресију и милитантан говор, што је последица веома тешке недавне прошлости и урушавања било каквих стандарда у јавном говору.
"Таблоиди постоје свугде али они не диктирају стандард у јавном говору, што је код нас случај", казала је Сњежана Миливојевић.
Заменик председника Управног одбора Савета за штампу Петар Јеремић рекао је да је то тело до сада решило око 60 жалби и у половини случајева је донета одлука да је прекршен Кодекс новинара Србије.
"Суочавамо се са драстичним примерима непознавања новинарске етике, али у последњих пола године новинари и уредници почињу да се интересују за Кодекс. То је веома мали помак, али је ипак помак", рекао је Јеремић.
Према његовим речима, новинарске стандарде највише крше таблоиди, али и оне новине "које смо можда доскора сматрали озбиљнима".
"Таблоиди не служе за информисање грађана, веч да преносе поруке политичара, економских моћника и тако даље", рекао је Јеремић.
Представник АНЕМ-а Ивица Шмит оценио је да таблоиди "заглупљују" кориснике медијских садржаја.
"Медијска писменост је због тога од кључне важности како би се подигла свест код грађана и изградио критички однос према медијским садржајима", казао је Шмит.
Пројекат "Кампања за медијску писменост" Медијска коалиција спроводи уз подршку Америчке агенције за међународни развој (УСАИД).
Медијска коалиција је неформално партнерство НУНС-а, УНС-а, НДНВ-а, АНЕМ-а и Локал преса.
Коментари (3)
Остави коментар20.11.
2013.
ч, џ, ш...
Pa evo, za početak pokušajte da prepišete komentar tako da slova ne budu "ošišana" u latiničnom pismu. U ćiriličnom izgleda još besmislenije.
Одговори20.11.
2013.
Re: č,dž,š...
Pa evo, za početak pokušajte da prepišete komentar tako da slova ne budu "ošišana" u latiničnom pismu. U ćiriličnom izgleda još besmislenije.
Одговори20.11.
2013.
Sta je medijska pismenost?
Medijski arhiv Ebart objavio pocetkom decembra 2011. knjigu "O medijskoj pismenosti" Velimira Curgusa Kazimira u okviru projekta sirenja medijske pismenosti (http://www.mc.rs/o-medijskoj-pismenosti.2784.html). U njoj se izgleda moze naci odgovor na pitanje iz naslova.
Одговори