Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Ђорђевић: Вештачка интелигенција не може да угрози ауторство, али може да преобрази новинску фотографију
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

17. 07. 2024.

Извор: ФоНет

Ђорђевић: Вештачка интелигенција не може да угрози ауторство, али може да преобрази новинску фотографију

Вештачка интелигенција не може да угрози ауторство, али може да преобрази новинску фотографију, изјавила је ФоНету доценткиња на Факултету за медије и комуникације Милена Ђорђевић и оценила да су фоторепортери често најетичнија карика појединих медија.

Она је у серијалу разговора Киоск о медијској сцени истакла да технолошки напредак на пољу фотографије не значи да ће фотографи остати без посла, јер је један од основних постулата фото-журнализма да прикаже слику догађаја који се одиграо.

Ђорђевић је објаснила да се тржиште мења и да они који се баве фотографијом морају да схвате да је дошло до промена којим морају да се прилагоде.

Како је нагласила, важно је да застанемо на тренутак и да се запитамо да ли је то што може да креира вештачка интелигенција фотографија или дигитално креирана хиперреалистична слика, јер термин још није до краја дефинисан.

Треба, међутим, направити разлику, јер су то слике настале без посредства фото апарата, предочила је Ђорђевић.

Упитана о етици репортера, она је одговорила да би Кодекс новинара морао да буде “свето писмо” свима који раде у медијима.

Према њеном виђењу, истина је да су медији у великој мери таблоидни и да сензационализам обезбеђује читаност и клик.

Све више смо склони сензационализму и некада је јако тешко да се томе одупрете ако сте млад фотограф, без професионалног и животног искуства, сматра Ђорђевић.

Како је прецизирала, ако немате изграђене личне ставове и имате лоше смернице или немате много смерница у медијима у којима радите, јако лако изгубите компас.

Уколико фоторепортери направе фотографију која је сензационалистичка или на неки начин угрожава особе о којима се извештава, она је им је саветовала да добро размисле да ли је то фотографија за објављивање, без обзира на то шта уредништво од њих очекује.

Има тренутака када треба одбити терен или када ситуацију треба прилагодити етичким нормама, рекла је Ђорђевић и оценила да у свим редакцијама постоји мањак разговора о тако осетљивим темама.

Према њеним речима, “важно је да пре свега будете човек, а онда фотограф, јер постоје ситуације и сцене на терену поред којих је неопходно спустити фото апарат.

Ђорђевић истиче да су фоторепортери најетичнија карика појединих медија, без обзира на то што се на њих врши велики притисак.

На питање како фоторепортери и фотографи у Србији регулишу ауторска права, она је оценила да је ситуација на том пољу протеклих година све боља.

Према њеном објашњењу, да би ауторска права била адекватно заштићена, неопходно је да буду потписани уговори који су у складу са законом и који адекватно штите аутора.

Ђорђевић подсећа да су фотографи у штампаним медијима раније ретко били потписивани, али да су медији научили лекцију, јер су их аутори тужили.

“Многи медији су се опекли, јер су платили казне, али је и то валидно, уколико је то пут да се едукујемо“, закључила је Ђорђевић.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси