Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Међународна кампања позива на спас штампаног новинарства
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

06. 10. 2020.

Извор: advertiser-serbia.com

Међународна кампања позива на спас штампаног новинарства

Пандемија корона вируса допринела је гашењу новина, а из међународних организација поручују како су штампани медији друштвено добро и да им треба подршка

Међународна федерација новинара и Коалиција глобалних синдиката-UNI са седиштем у Швајцарској крајем прошле седмице покренуле су кампању за спашавање штампаног новинарства у оквиру које позивају националне владе да усвоје хитне пакете за спашавање индустрије штампаних медија укључујући њихово издавање, штампу и дистрибуцију, као и увођење пореза на дигиталне услуге технолошких гиганта попут Amazon-a, Google-а и Facebook-а који су приход од оглашавања преусмерили из медија.

Тренутна глобална здравствена криза проузрокована корона вирусом је, како пише Међународна федерација новинара, убрзала дугогодишњи пад прихода медијских огласа који је у овој години мањи за 20 посто, а већи део новца припао је технолошким компанијама. Како се наводи, Google је у 2018. години од вести зарадио 4,7 милијарди америчких долара, а тај новац није подељен са новинарима који су произвели те садржаје.

Увођењем наведених мера, синдикати желе да националне владе заштите радна места у медијима, штитећи тако индустрију штампних медија која се залаже за квалитет, етику, солидарност, радничка права и основне слободе, поручују из Међународне федерације новинара. Уколико такве мере не буду предузете, Коалиција глобалних синдиката и Међународна федерација новинара предвиђају гашење на хиљаде таквих медија и губитке радних места.

Nicola Konstantinou, руководилац одељења сектора за графичку и амбалажну индустрију Коалиције глобалних синдиката, казала је да су штампани медији друштвено добро и да се они, као и њихови запослени, налазе у неповољном положају због неправедног избегавања пореза крађом прихода од реклама од стране великих технолошких компанија и да би владе требале да интервенишу како би особе које производе и дистрибуирају вести добиле део зараде.

Иако се гашење штампаних медија предвиђа уназад двадесет година, The Guardian пише да би пандемија корона вируса вероватно могла значити крај за многе од њих и да би ова криза могла бити трансформацијски моменат за 380-годишњу историју британских новина.

Poynter пише да је од појаве корона вируса у Сједињеним Америчким Државама угашено више од 50 новина и наводе да је према истраживању професорице Penny Abernathy са Hussman School of Journalism and Media од 2004. године у Сједињеним Америчким Државама угашено око 1.800 новина.

Због пада прихода од оглашавања и последица пандемије корона вируса крајем августа ове године у Аустралији су након 159 година постојања угашене најстарије и највеће регионалне новине.

Извор: медиа.ба

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси