Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Najviše novca za reklame u Srbiji i dalje ide na televiziju
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

12. 10. 2018.

Autor: D. R. Izvor: Danas

Istraživanje Asocijacije medija “Prava mera medija”

Najviše novca za reklame u Srbiji i dalje ide na televiziju

Oglašivači i dalje biraju televiziju kao dominantan medij u Srbiji kada je u pitanju reklamiranje, pokazuje istraživanje Asocijacije medija, objavljeno u studiju “Prava mera medija”.

Čak 55 odsto budžeta za oglašavanje u medijima odlazi na reklame na televiziji. Na drugom mestu je, kako se navodi, štampa koja ima 16 odsto udela u marketinškom kolaču, dok na internetu taj procenat iznosi 15. Oglašivači 11 odsto budžeta, od 176 miliona evra prošle godine, daju na spoljno reklamiranje, kao što su bilbordi i druge reklame na javnim prostorima, a na radio ide svega četiri odsto.

Stanje u Srbiji i Hrvatskoj je veoma slično, više od 50 odsto budžeta se sliva u televiziju, dok samo 16 odsto u obe zemlje odlazi na štampane medije. Bosna i Hercegovina je najmanje razvijena po pitanju dostupnosti informacija, a više od 70 odsto novca za reklamiranje odvaja se za televiziju.

Televizija je dominantna i u Sloveniji, Makedoniji, Crnoj Gori, Albaniji, Rumuniji i Bugarskoj.

S druge strane, najviše novca za oglašavanje ode na internet u Velikoj Britaniji, čak 60 odsto, kao i u Mađarskoj, Češkoj i Poljskoj gde je taj procenat iznad 40 odsto, dok u Nemačkoj iznosi 37 odsto. Interesantno je da je u Nemačkoj televizija na trećem mestu, odnosno 23 odsto budžeta se izdvaja za ovu vrstu medija.

Jedina od analiziranih zemalja u kojoj su štampani mediji na prvom mestu jeste Austrija, gde oglašivači odvajaju 40 odsto svojih marketinških budžeta.

U ovoj studiji Asocijacije medija analizirano je tržište sedam zemalja u regionu i sedam zemalja Evropske unije.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi