Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  50 najmoćnijih u medijima
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

30. 03. 2018.

Izvor: Blic

50 najmoćnijih u medijima

1. Dragan Bujošević-Direktor Radio-televizije Srbije. U 2017. godini RTS je bio najgledanija televizija u zemlji 360 dana, što je rezultat koji nije zabeležen u istoriji merenja gledanosti u Srbiji. RTS je ostao lider u informativnom programu (oko 10 sati dnevno), jedini koji ima naučni, kulturno-umetnički, obrazovnii dečji program, ali je postao i lider u zabavnom programu, kome je pridodao "Ludu noć" i "60 najlepših narodnih pesama". RTS je osograma uspostaoilider u pravljenju domaćeg serijskog programa uspostavljajući nove standarde u ovoj oblasti.Uz sve to, RTS i 2017. završava sa pozitivnim bilansom na računu i sa znatno povećanim investicijama, potpunom rekonstrukcijom radijskih i televizijskih studija.

2. Željko Mitrović-Vlasnik Pink medija grupe. Pink televizija je jedna od najgledanijih u Srbiji sa velikim brojem specijalizovanih kablovskih, ali i regionalnih kanala. Iako preovlađuju komercijalni i zabavni sadržaji, ne zaostaje ni informativno-politički program, koji je na fonu zvanične politike. Projekat koji je od 2017. definitivno pomerio granice u sferi zabave jeste rijaliti šou “Zadruga”, a veliki uspeh zabeležilo je i takmičenje “Ja imam talenat“. Početkom ove godine promenjen je i koncept jutarnjeg programa “Pinka“, što je povećalo gledanost. Dosta se ulaže i u serijski program, a adut je nova serija Radoša Bajića “Šifra Despot“. 

3. Dragan Šolak-Dragan Šolak nalazi se na čelu United Grupe, vodećeg telekomunikacionog operatera u jugoistočnoj Evropi, u okviru kog posluju SBB u Srbiji, Telemach u Slo, BiH i CG, Total TV, Net TV Plus, United Cloud kao i United Media sa vodećim sportskim (Sport klub), informativnim (N1), zabavnim (TOP), muzičkim (Grand, IDJ), dečjim kanalima (Pikaboo) i media buying agencijom CAS Media.

Šolak je zadužen je za strateško poslovanje i razvoj grupe i njegova vizija koja je pre šesnaest godina pokrenula SBB i stvorila vodeću telekomunikacionu i medijsku kompaniju u regionu na tržište Srbije donosi svetske tehnološke trendove i korisnicima omogućava najsavremeniju uslugu digitalne i internet TV, širokopojasnog interneta, velikog broja kanala u HD rezoluciji, platforme EON, Unifi, Unifon i dr.

4. Suzana Vasiljević-Najbliža saradnica predsednika Srbije Aleksandra Vučića od trenutka kada je došao na vlast. Iako zvanično savetnica za medije, delokrug onoga što ona radi daleko je iznad toga. Gotovo da nema službenog putovanja šefa države a da ona nije u delegaciji. Bavi se organizacijom, planiranjem, stilizuje predsednika. Radila kao konsultant u Kancelariji za saradnju sa medijima Vlade kada je premijer bio Vojislav Koštunica, bila je u kabinetu Ivice Dačića dok je ovaj bio ministar policije, direktorka marketinga u “Srbijašumama”.

5. Jelena Drakulić Petrović-Generalna direktorka najveće i najuspešnije medijske kuće u Srbiji “Ringier Axel Springer”. Kompanija sa jasnom vizijom “digital first” je lider u digitalnom izdavaštvu sa 70% tržišnog u dela u Srbiji . Blic.rs je najposećeniji njuz portal u Srbiji i Ex-Yu regionu, a digitalni portfolio čini desetak naslova među kojima je i najveći ženski portal žena.rs i najveći ženski forum u regionu ana.rs. “Blic” je i dalje najuticajniji i najčitaniji srpski dnevnik, kompanija izdaje i “Blic ženu”, najčitaniji i najtiražniji srpski nedeljnik, NIN, jedan od najstarijih političkih nedeljnika u Evropi, kao i licencno izdanje “Auto Bild”. Na čelu je “Blic fondacije” koja pomaže deci, a samo tokom prošle godine zbrinula je više od 50 mališana. Jedan je od pokretača i potpredsednik Digitalne Srbije. Tradicionalnu seriju „Blica“, koja ide već trinaestu godinu, danas nastavljamo listom najmoćnijih ljudi u srpskim medijima. Upoznaćemo vas još sa najmoćnijim strancima u Srbiji, najmoćnijim Srbima u svetu, a seriju završavamo listom 300 najmoćnijih ljudi Srbije.

6.Teodor Kirjaku-Vlasnik Antena grupe, međunarodne medijske korporacije sa vodećom pozicijom u jugoistočnoj Evropi, i koje posluje širom Evrope, Severne Amerike i Australije i zapošljava preko 2.600 ljudi. Antena grupa preuzela je 2010. godine u Srbiji Fox televiziju i u rekordnom roku transformisala je u najgledaniju i najuspešnjiju komercijalnu televiziju u zemlji koja postavlja trendove ne samo u programskom, već u marketinškom segmentu. U vlasništvu Antene su O2 televizija i Play radio, jedna od najslušanijih radio-stanica, a pokrenut je i platforma VICE Srbija koja ima milionski auditorijum. Takođe, Grupa je razvila veoma uspešne i gledane kablovske kanale Prva PLUS, Prva Max, Prva World, Prva Files, Prva Kick i Prva life. 

Velika konkurencija, ofanziva novih tehnologija, rovito političko i ekonomsko okruženje i sve difuznija i zahtevnija publika glavne su odrednice medijskog prostora u Srbiji u kome će opstati samo oni koji shvate u kakvom okruženju rade i koji su u stanju da odgovore svim tim izazovima.

7. Aleksandar Rodić-Vlasnik i direktor Adria Media Grupe, vodeće medijske kuće u regionu. Kompanija ima obiman multimedijalni portfolio, uključujući dnevne novine Kurir, portale Kurir.rs i Espreso.rs kao i magazine Elle, Cosmopolitan, National Geographic, Men’s Health... 

Rodić je vlasnik i kompanije Sloboden Pečat koja je najveći distributer štampanih medija u Makedoniji i izdavač najprodavanijih dnevnih novina Sloboden Pečat. U partnerstvu s austrijskom Styriom, s udelom od 75%, većinski je vlasnik Adria Media Zagreb, lidera na hrvatskom tržištu u segmentu magazina. Rodićeve kompanije pokrivaju četvrtinu ukupnog tržišta dnevnih novina u Srbiji i 70% u Makedoniji, 40% tržišta magazina u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, BiH kao i 25 miliona jedinstvenih posetilaca na digitalnim medijima u sastavu grupe.

8. Dragan J. Vučićević-Vlasnik i glavni i odgovorni urednik čitanog tabloida Informer koji je profilisao kao jednu od udarnih medijskih pesnica aktuelnog režima. Novine na čijem je čelu bezrezervno podržavaju predsednika Aleksandra Vučića ali ne dele neke njegove spoljnopolitičke prioritete. Dok Vučić govori o evroatlantskim integracijama i putu Srbije u EU, Vučićević promoviše evroskepticizam i rusofilstvo.

 9. Jadranka Drinić-Direktorka i suvlasnica “Direct Media”, vodećeg medijskog sistema koji posluje u osam zemalja regiona: Srbiji, Crnoj Gori, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Bugarskoj i Albaniji. Njeno ime se u biznis krugovima vezuje za izrazitu poslovnost i vrhunske menadžerske sposobnosti koje doprinose da kompanija ostvaruje kontinuirani rast i drži vodeću poziciju u regionu u oblasti marketinga, medijskog biznisa, kupoprodaje TV prava i učešća u produkciji domaćih TV serija. Ovaj sistem je već godinama najuspešniji u svojoj delatnosti i nalazi se u društvu vodećih kompanija u Srbiji po poslovnom rezultatu. “Direct Media” je prošle godine proslavila 15 godina uspešnog poslovanja. 

10. Predrag Ranković Peconi-Biznismen i vlasnik Televizije Hepi jedan je od najbogatijih Srba. Iako je godinama bio isključivo u svetu biznisa, u medijsku sferu ga je izbacila kupovina televizije koja ima nacionalnu frekfenciju. U fokus gledalaca doveo je rijaliti-šou “Parovi” koji traje već šest sezona, a pečat televiziji daje Milomir Marić sa autorskom emisijom “Ćirilica“ na kojoj je čest gost i aktuelni predsednik Srbije, a Marić daje ton i jutarnjem programu ove televizije koji počinje pre svih jutarnjih programa ostalih televizija. Veoma gledana je i centralna informativna emisija “Telemaster” a izdvajaju se i emisije “Srbija na dlanu”, “Provodadžija”, “Ožiljci rata”. 

11. Milorad Vučelić-Glavni i odgovorni urednik Večernjih novosti i osnivač nedeljnika Pečat, koji ove godine puni deset godina postojanja. Na mestu prvog čoveka najtiražnijih dnevnih novina nalazi se od septembra prošle godine posle ostavke Ratka Dmitrovića. Vučeliću je u ruke stavljen vruć krompir, s 

obzirom na neraščišćenu vlasničku strukturu i upravljačke odnose u kompaniji kojoj je Poreska uprava blokirala račun na ime duga za doprinose i zarade i neplaćeni PDV. Uz novinsku, Vučelić gradi i karijeru sportskog radnika pa je trenutno predsednik JSD Partizan i predsednik istoimenog fudbalskog kluba.

12. Goran Veselinović-Osnivač i većinski vlasnik Agencije za odnose s javnošću „Right“,koja se u pogledu klijenata danas može svrstati u jednu od najuspešnijih i najuticajnijih firmi u oblasti pi-ara. Od promene vlasti 2012. godine do danas stvorio doslovno marketinšku imperiju. Jedan je od osnivača i član Glavnog odbora Srpske napredne stranke. 13. 

13. Marko Stjepanović-Glavni i odgovorni urednik sajta Blic.rs. Već 10 godina je na čelu najposećenijeg i najuticajnijeg informativnog portala u Srbiji i regionu. Uspon Blicovog sajta u tom periodu odlično ilustruje dinamičnu transformaciju medija u 21. veku: svakog meseca posetioci na Blic.rs otvore neverovatnih 600 miliona stranica na desktop računarima, mobilnim telefonima i tablet uređajima. Prema transparentnim i javno dostupnim podacima, Bilic.rs svakog meseca poseti više od 2,5 miliona korisnika iz Srbije u potrazi za informacijama, ali i zabavnim sadržajem. 

Bilic.rs je i konkurencija TV stanicama, sa brzorastućim Blic TV projektom internet televizije: svakog meseca se emituje više od 10 miliona video pregleda Blic TV sadržaja, što je apsolutni rekord na srpskom tržištu.

14. Ivana Miković-Zamenica generalnog direktora RTS-a čiji je Prvi program u 2018. godinu ušao kao najgledaniji televizijski program u Srbiji koji, u proseku, dnevno prati 3,5 miliona građana. Na ovu poziciju ju je dovelo višegodišnje profesionalno iskustvo u medijima - u BBC kao producent, na Foks televiziji, koju je preuzela grčka "Antena grupa", a ona potom napredovala od direktora informativnog i domaćeg programa Prve televizije do mesta generalnog direktora B92. Učestvovala je u lansiranju kanala N1.

15.Predrag Mihajlović-Glavni i odgovorni urednik Blica od septembra 2016. godine. Mihailović je u ovim novinama novinarski i urednički stasao i na putu do mesta glavnog urednika prošao je brojne pozicije - bio je novinar, urednik nekoliko rubrika, kao i odgovorni urednik Blica nedelje, kome je udahnuo nov i originalan identitet. U poplavi treš tabloida i nametnutog postfaktualnog novinarstva, uspeva da održi Blic na kursu relevantnih i referentnih novina koje utiču na društvena kretanja i bore se za prave vrednosti.

16. Slavica Šimić-Direktorka i većinski vlasnik „Media House“, preduzeća za marketing usluge i zastupanje, koje se godinama nalazi među vodećima u svojoj oblasti poslovanja u Srbiji. „Media House“se bavi zakupom medijskog prostora, ustupanjem prava, istraživanjem tržišta i analizom ponašanja potrošača. 

Prema podacima APR-a, beleže konstantan rast dobiti i broja zaposlenih, a klijenti su im neke od najpoznatijih svetskih kompanija. Uspešno grade portfolio međunarodnih i lokalnih klijenata iz različitih oblasti: počev od kompanija iz oblasti robe široke potrošnje, automobilske industrije, do bankarstva, finansija, mode i zabave. 1 7. 

17. Mira Glišić Simić-Generalna direktorka Politika - novine i magazini. Uspela je da stabilizuje poslovanje kompanije uprkos nasleđenim neregulisanim pitanjima vlasništva i krizi koja pogađa štampane medije, čuvajući tradiciju Politike koja je ove godine proslavila 114 godina postojanja. 18. Danijela Popović Jurić-Vlasnica PR agencije „Red Communication“. Posle više od 20 godina iskustva u medijima i stvaranja PR sektora jedne od najvećih regionalnih marketinških agencija, pre tri godine osnovala je svoju agenciju za konsalting i odnose s javnošću. „Red Communication“ brzo postaje najtraženija agencija u Srbiji i spada među tri najveće na tržištu. Broj zaposlenih konstantno raste, a listu klijenata čine najveće domaće i inostrane kompanije, kao i istaknuti pojedinci iz sveta politike. 

19. Manja Grčić-Direktorka korporativnih i regulatornih poslova "Antena grupe". Na tom mestu je od novembra 2013. i sa više od 15 godina iskustva u medijskoj industriji značajno je doprinela razvoju i poslovanju ove medijske kompanije. Unela je veliki broj noviteta u uspešno integrisanom funkcionisanju tri kuće, Prve, O2 televizije i Play radija. Realizovane su neke od najgledanijih domaćih serija, film "Stado", a nedavno je startovao i prvi jutarnji program ove televizije “Jutro sa Jovanom i Srđanom”. 20. 

20. Jugoslav Ćosić-Direktor programa sve popularnije TV N1, prvog regionalnog 24-časovnog informativnog kanala čiji je investitor "United Group", vodeća pay TV platforma u jugoistočnoj Evropi. Ekskluzivni je partner CNN-a sa nezavisnom uređivačkom politikom. N1 Srbija je uspela da se nametne kao kredibilan izvor vesti iz zemlje i inostranstva i da se pozicionira u sam vrh gledanosti na kablovskim sistemima. Ćosić je nastavio i sa svojim novinarskim angažmanom i autor je i voditelj gledane emisije "Presing" na ovoj televiziji. 21. 

21. Srđan Šaper-Osnivač "I&F McCann grupe"u okviru koje posluju agencije od kreative, digitala, do produkcije, koje su osmislile neke od nezaboravnih kampanja i slogana i realizovale neke od najgledanijih televizijskih programa. Reditelj po profesiji, predavao je na postdiplomskim studijama na FDU, jedan je od osnivača benda VIS Idoli, pre ulaska u svet marketinga bavio se muzikom, filmom i režiranjem TV spotova. Aktivan je u društvenom i kulturno mživotu Srbije. Podržava brojne kulturne manifestacije i projekte, od pomoći mladim umetnicima do podrške festivalu Bitef.

22. Milan Ćulibrk-Glavni urednik NIN-a od aprila 2013. U jedan od šest najstarijih magazina na svetu došao je u julu 2011. kao urednik ekonomije i pomoćnik glavnog iodgovornog urednika. Sačuvao je NIN kao magazin sa beskompromisnom i nezavisnom uređivačkom politikom koji je jedan od najvećih kritičara politike i poteza aktuelne vlasti. Izašao je kao pobednik u sudskom procesu koji je protiv NIN-a, njega lično i novinara teksta o rušenju u Savamali vodio ministar policije Nebojša Stefanović. Apelacioni sud presudio je u korist magazina i novinara. Pre NIN-a bio je glavni urednik Ekonomista, a tri decenije dugu karijeru počeo je u Dnevniku iz Novog Sada. 23. Damir Dragić-Direktor Informera. Dragić je novinarsko, marketinško i biznis iskustvo spojio u direktorsku poziciju u najtiražnijem dnevnom listu. Uspešno i profitabilno vodi marketing i finansije tog lista od njegovog osnivanja 2012. godine. Odlično pregovaračko iskustvo i sjajni odnosi sa klijentima Damira izdvajaju u ovom poslu i važi za osobu koja u svim dogovorima nađe kompromis. U ličnom kontaktu odaje utisak sposobnog i smirenog profesionalca.

24. Veljko Lalić-Vlasnik i glavni urednik Nedeljnika, jednog od najpopularnijih i najuticajnijih srpskih njuz magazina. Nedeljnik je prvi na svetu dobio licencu dapokrene mesečnik Njujork tajmsa, a izdaje i Mond diplomatik, Rusku gazetu, kao i Original magazin namenjen mladima koji radi sa Fondacijom Novaka Đokovića. Pretprošle godine prvi put je izbacio na tržište Turning Points, najpoznatiji godišnjak Njujork tajmsa, a u januaru ove godine Nedeljnik je zajedno sa Njujork tajmsom pokrenuo novi sajt ovih najuticajnijih svetskih novina na srpskom jeziku.

25. Branka Đukić-Gotovo deset godina direktorka Javnog preduzeća Novinska agencija Tanjug, koje od 31. oktobra 2015. godine nema zakonski osnov za postojanje, ali je agencija i dalje nastavila sa radom. 

Donošenjem Medijske strategije i potom Zakona o javnom informisanju i medijima, država je izašla iz vlasništva u ovoj agenciji, propisujući obaveznu privatizaciju koja nije sprovedena, pa je došlo do formalnog gašenja po Zakonu o medijima. Iako bez izdavača, ovaj medij je nastavio da radi i to vrlo uspešno.

26. Sara Popović-Sara Popović ima više od dve decenije iskustva na poslovima iz oblasti medija. Poslednjih osam godina nalazi se na poziciji generalne direktorke "Media Poola", medijskog kluba osnovanog 2002. godine, koji okuplja više medijskih agencija radi efikasnijeg i efektnijeg oglašavanja na svim medijskim platformama. Pre toga, iskustvo je sticala kako u medijskim agencijama, tako i na medijima. Jedna je od najboljih stručnjaka u oblasti strateškog planiranja i mogućnosti zakupa medijskog prostora u Srbiji.

27. Zoran Kesić-Autor i voditelj emisije “24 minuta”, najgledanije satirične emisije u kojoj se na žovijalan i duhovit način bavi našom stvarnošću i njenim, mahom političkim junacima. Emisija se emituje na Televiziji O2 i Kesić je sa svojim timom odavno prešao magični broj od 100 epizoda, ali su i dalje zakdržali oštrinu, aktuelnost i princip da u svakoj temi koju obrađuju imaju jasan kritički stav, naravno uvijen u satiričnu oblandu. Uspehu emisije značajno doprinose britki analitičari i gosti, a osim Kesića, iza emisije stoji uigran tim s cenarističke ekipe Njuz.neta.

28. Veselin Jevrosimović-Prvi čovek „Komtrejd grupe“, najveće IT kompanije u regionu sa 1.600 zaposlenih, i vlasnik portala Telegraf, koji je za kratko vreme postao jedan od uticajnijih internet portala u Srbiji. Firma „Internet Group“, u čijem je vlasništvu portal, poseduje i akcije makedonske firme „Grafički centar“, u čijem su sastavu makedonski dnevni listovi Dnevnik, Vesti i Utrinski vesnik. Ove godine je pokrenut i projekat Telegraf televizije.

29. Vladan Vukosavljević-Ministar kulture i informisanja od avgusta 2016. godine. Odmah po stupanju na dužnost ministra založio se za kreiranje društvene atmosfere obeshrabrivanja nepristojnih i uznemirujućih sadržaja u medijima, kao i za strateško rešavanje statusa Tanjuga. 

Pokrenuo je aktivnosti na izradi Nove medijske strategije, koja je trebalo da bude usvojena još početkom 2016. godine, ali nije usvojena ni dandanas, a mnogi iz medijske struke su se povukli iz Radne grupe za izradu strategije. U priči oko aktuelne rekonstrukcije vlade pominje se i njegovo ime.

30. Ljubinka Milinčić-Glavna urednica agencije Sputnjik na srpskom jeziku, koja je za tri godine postojanja postala jedan od najuticajnijih medija u Srbiji. Sputnjik je uspeo da predstavi javnosti alternativnu tačku gledišta o globalnoj politici u svetu, koja je je Srbiji očigledno nedostajala. Najnovije informacije iz sveta i Rusije posebno, kao i veliki broj ekskluzivnih intervjua sa istaknutim ličnostima iz političkog, kulturnog i javnog života u Srbiji i Rusiji, učinile su da se poveća broj čitalaca sajta a njihove radijske forme poput „Sveta sa Sputnjikom “,„Si Sputnjik intervju“, „Energija Sputnjika“, „Novi Sputnjik poredak“ i„ Orbita kulture“ su veoma slušane i uticajne. 

31. Robert Čoban-Predsednik kompanije “Color press group“, jedan od najvećih izdaje više od 60 magazinskih izdanja, čime je jedan od najvećih izdavača magazina u regionu sa firmama u svih šest republika bivše Jugoslavije. Postoje već 25 godine, a proteklih šest godina su pokrenuli veliki broj konferencija i događaja, dok na digitalnom nebu u Srbiji i regionu “Color press group” drži više od dvadeset portala. Magazini koje izdaju su i Gloria, Hello, Brava Casa, Lepota i zdravlje, Story, Skandal, Star, i veliki broj specijalizovanih časopisa, a pretprošle godine je pokrenut i mesečnik Diplomacy&Commerce.

32. Ivan Ivanović-Autor i voditelj emisije “Veče sa Ivanom Ivanovićem” koja se već devetu sezonu emituje na Prvoj televiziji. I dalje uspeva da dovodi atraktivne goste, a nedavno mu je gostovala i Džesika Stojanović Stoja, američka glumica srpskog porekla koja je karijeru izgradila u filmovima za odrasle. U jednom trenutku njegov šou je dobio još jedan termin "Četiri i po muškarca", ali je posle dve godine ukinut.

33. Milomir Marić-Glavni urednik Televizije Hepi i zaštitno lice ove zabavne televizije na kojoj vodi gledanu emisiju “Ćirilica”, a već drugu godinu je i voditelj jutarnjeg programa. Gaji osoben stil nonšalantnosti koji se ponekad graniči i sa banalnim, ali on sam kaže da je naša stvarnost dovoljno tragična da bi se na ozbiljan način o njoj govorilo. Iza Marića je duga i vrlo uspešna novinarska karijera započeta u časopisu Duga čiji je bio glavni urednik, a nalazio se na čelu Intervjua, Profila, Dame, a bio je i glavni i odgovorni urednik BK televizije. Autor je i danas popularne knjige “Deca komunizma” koja je podigla prašinu kada se pojavila u drugoj polovini osamdesetih godina.

34. Marko Somborac-Karikaturista, dizajner i ilustrator. Proslavio ga je “BlicStrip”, zaštitni znak ovih novina, koji radi već dvanaest godina. Somborčeva satirična oštrica kojom pet dana u nedelji secira dnevnopolitičke aktuelnosti najbolje je ogledalo naše stvarnosti u kome se, najčešće nevoljno, ogledaju i kreatori naših sudbina, jer ih Somborac, zapravo, crta upravo onakve kakvi jesu, a ne kakvim se predstavljaju. Dobitnik je više nagrada za strip, karikaturu i novinarstvo.

35. Ružica Krdžić-Jedna od najmoćnijih žena na medijskom nebu Srbije. Osnivač je i direktor medijske kuće “Maxim Media" d.o.o. u čijem sastavu posluju četiri radio stanice - TDI, HIT FM, JAT i Karolina, a od 2014. godine i Studio B, koji su kupili na tenderu. Međutim, ovoj nekada uglednoj i uticajnoj gradskoj televiziji data je nota političke propagande aktuelnog režima, što je mnoge gledaoce nateralo da je preskaču na dugmetu daljinskog upravljača. Završila je Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, a karijeru je počela u predstavništvu nemačke kompanije u Srbiji. Radila je i u Evropskoj agenciji za rekonstrukciju, kao i konsultanskim kućama "Louis Berger" i "Sofreco".

36. Živorad Žika Nikolić-Popularni televizijski voditelj je i tokom 2017. godine bio jedno od najgledanijih televizijskih lica u Srbiji. Uz njegovu emisiju “Žikina šarenica”, koja se vikendom emitovala na Prvom programu Radio- televizije Srbije, budila se skoro cela Srbija. Miks zabave, pesme, zanimljivih gostiju i nepretenciozni voditeljski šarm Nikolića doprineli su dugovečnosti „Šarenice“, a njega izbacilo u vrh najpopularnijih televizijskih lica zbog čega ga je ove godine u svoje jato doveo i prvi čovek TV Pink Željko Mitrović, i to je bio jedan od najvećih televizijskih transfera. Nikolić je sa emisijom, koja traje sat duže od prethodne, krenuo početkom marta.

Istovremeno, Nikolić se i politički angažovao kao jedan od kandidata za odbornike na beogradskim izborima na listi Srpske napredne stranke, a bio je i jedno od glavnih zaštitnih lica predizborne kampanje.

37. Dragoljub Žarković-Glavni urednik nedeljnika Vreme. Na toj poziciji je o d 1991. godine. Pre toga bio je novinar i urednik u Politici i Borbi. Radio je i kao komentator Radija Slo bodna Evropa, a povremeno je pisao i za čitav niz listova u Evropi među kojima su italijanska Republika i austrijski Standard, a bio je i dugogodišnji kolumnista Blica. Na Fakultetu političkih nauka vodio je specijalistički kurs istraživačkog novinarstva, a bio je i prvi predsednik Udruženja profesionalnih novinara Srbijegova kolumna u Vremenu je jebilo preteča današnjeg NUNS-a. Njegova kolumna u Vremenu je jedno od najzanimljivijih novinskih štiva, a Žarković je čest gost televizijskih emisija kao pouzdan analitičar sa zanimljivim pogledima na političku stvarnost.

38. Zoran Sekulić-Osnivač, direktor i glavni i odgovorni urednik Novinske agencije FoNet. Član je Međunarodne federacije novinara, Nezavisnog udruženja novinara Srbije i Medijske organizacije jugoistočne Evrope (SEEMO Beč). Nagrađen je kao OEBS ličnost 2012. godine, za doprinos medijskim reformama u Srbiji, a pretpošle godine odlikovan je Ordenom Legije časti u rangu viteza od francuske države.

39. Jasmina Stojanov-Direktorka, a od septembra prošle godine i vlasnica marketinških agencija “Nova PR” i “Nova Communications”. Pre toga bila je direktorka PR agencije “Right”.Jasmina Stojanov je postala poznata za vreme predsedničkog mandata Borisa Tadića, gde je radila u pres službi Predsedništva.

40. Dragoljub Draža Petrović-Glavni i odgovorni urednik dnevnog lista Danas, jednog od retkih glasila koje nije pokleklo pod cunamijem tabloidizacije. Pečat ovim novinama dugo godina je davao i kao novinar pišući reportaže i kolumnu originalnog stila “Žvaka u pepeljari”, satiričnu i grotesknu sliku naše s tvarnosti, a kolumnu sličnog profila i velike čitanosti piše i za portal TV N1. Karijeru je gradio u listovima Borba, Naša Borba, Glas javnosti, Kurir - gde je radio kao reporter, urednik i kolumnista. Dobitnik je nekoliko novinarskih nagrada.

41. Slaviša Lekić-Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije i jedan od najpoznatijih srpskih novinara. Ima 35 godina novinarskog iskustva, bio je novinar i urednik u više jugoslovenskih i srpskih medija i autor je nekoliko knjiga, dokumentarnih emisija i filmova. Radio je u NON-u, Borbi, Našoj Borbi, Reporteru, pokrenuo je i uticajni magazin Status, a sada piše veoma čitanu i intrigantnu kolumnu u listu Danas. 

42. Milan Lađević-Glavni i odgovorni urednik i suvlasnik lista Srpski telegraf - najmlađeg dnevnog lista u Srbiji, koji je za kratko vreme ostvario veliki uspeh na tržištu štampanih medija. Lađević je pre toga bio glavni u rednik Kurira, a obavljao je i uredničku funkciju u dnevnom listu Blic... U novinarstvu je 17 godina iradio je u velikom broju štampanih medija.

43. Predrag Anđelković-Sin Zorana - Bakija Anđelkovića koji godinama zajedno sa ocem vodi njihovu medijsku imperiju radio stanica i polako od oca preuzima posao. Vlasnici su Radija S, a prošle godine su objedinili pod jednim imenom radiostanice koje su u prethodnoj godini kupili. Imena radija Pingvin i Gradskog radija preimenovana su u Radio S3 i Radio S4. 

Njihovu radijsku imperiju tako čine Radio S 1, 2, 3, 4 sa dve nacionalne radio-stanice, dve beogradske radio-stanice i devet ekstenzija internet radio-stanica. Prisutni su i na tržištu Crne Gore sa Radio Delfinom, nacionalnom radio-stanicom, i sa Hit FM, kao regionalnom radio-stanicom. U sklopu grupe je i kablovski TV S, kao i S media portal i muzička izdavačka kuća.

44. Borislav Milanović-Osnivač i direktor regionalne komunikacijske grupacije "Represent System",koju čine specijalizovane agencije u oblasti odnosa s javnošću i digitalnih komunikacija "Represent Communications"u Beogradu, Podgorici, Skoplju i Banjaluci,  poslovni portal i magazin Bizlife, redakcija za kreiranje sadržaja "The Content Studio", startap u oblasti digitalnog oglašavanja "Native network" i platforma za analitiku sadržaja na internetu "Digital Element". Pokrenuo je i Londonsku školu za odnose sa javnošću (LSPR) u regionu, prvu specijalizovanu školu kroz koju su do danas prošle 23 generacije stručnjaka iz ove oblasti.

45. Duško Vukajlović-Glavni i odgovorni urednik lista Alo!, jednog od najuticajnijih tabloida na tržištu. Novinarstvom se bavi od 1996. a uredničke pozicije, pored Alo!, obavljao je u dnevnom listu Blic, gde je bio urednik političke rubrike, i listu Kurir, gde je bio pomoćnika glavnog urednika. Uređuje i vodi emisiju “Pravac”, koja se emituje na TV Pink info.

46. Aleksandra Martinović-Pablišer portala Srbijadanas.com koji se za četiri godine rada našao u top 5 sajtova po posećenosti sa preko 14 miliona poseta na mesečnom nivou i na taj način ostvario veliki uticaj u sferi digitalnih medija i postao nezaobilazni izvor svakodnevnog informisanja. 

Kao predvodnik portala Srbijadanas.com i diplomirani sociolog, Aleksandra je inicijator CSR kampanje "Drug nije meta", koja ima za cilj borbu protiv vršnjačkog nasilja i koja je za kratko vreme ušla u škole Srbije sa edukativnom radionicom "Ambasadori drugarstva". 47. 

47. Miodrag Koprivica-Generalni direktor Radio-televizije Vojvodine. Nakon aprilskih izbora 2016. godine, vojvođanski javni servis pogodio je zemljotres i opustošio brojne redakcije. Bez posla i funkcija, a skoro bez ikakvog objašnjenja, ostali su mnogi poznati novinari i urednici RTV-a, a na čelo te institucije došao je Miodrag Koprivica. Medijska istraživanja kažu da RTV nikada do sada nije bila lošije rangirana, a gledanost opada iz dana u dan. Dobri poznavaoci prilika kažu da u tome nije zanemarljiva ni uloga Koprivice. 48. Vladimir Radomirović-Predsednik Udruženja novinara Srbije od maja prošle godine. Radomirović je novinarstvom počeo da se bavi 1994. godine, najpre u redakciji Vremena, a potom u Danasu, Našoj Borbi i magazinu Status.

Radio je na Televiziji B92 kao novinar i urednik vesti, da bi 2006. prešao u Politiku, gde je bio zamenik urednika spoljnopolitičke rubrike i tokom 2008. godine zamenik glavnog i odgovornog urednika. Posle smene Ljiljane Smajlović, odlazi iz Politike gde su on i grupa novinara dobili otkaze zbog neslaganja sa novim glavnim urednikom. Sa kolegama iz Politike Radomirović je pre osam godina osnovao Pištaljku, portal za prijavljivanje i istraživanje korupcije, kao i za zaštitu uzbunjivača.

49. Nemanja Pajić-Glavni i odgovorni urednik Kurira. Od 2016. upravlja brendom Kurir i vodi integrisanu redakciju kao glavni urednik štampanog, onlajn izdanja i video produkcije. Pokrenuo je i mesecima uspešno vodi široku društvenu akciju “Srodici i stop nasilju” čiji je cilj sprečavanje nasilja u porodici. Istovremeno uređuje i magazin Story. Karijeru je započeo na BK televiziji, zatim je radio kao direktor i glavni i odgovorni urednik nedeljnika Ekskluziv, a potom i u dnevnim novinama Press i kompaniji "Ringier Axel Springer".

50. Dragan Janjić-Glavni i odgovorni urednik novinske agencija Beta od oktobra 2016. godine. Janjić je jedan od osnivača ove agencije, a ima iskustvo agencijskog novinarstva još iz Tanjuga gde je gotovo deset godina radio kao novinar. Bio je i pomoćnik ministra kulture zadužen za medije, zamenik glavnog urednika lista Politika, a radio je iekoliko stotina klijenata u kabinetu zaštitnika građana Saše Jankovića. Beta je respektabilna novinska agencija sa nekoliko stotina klijenata u Srbiji i inostranstvu.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi