Vesti
19. 05. 2016.
Mediji u kampanji izveštavali neadekvatno i neizbalansirano
Troškovi kampanje za aprilske izbore bili su manji nego u izbornim procesima ranijih godina, a najzastupljenija u javnosti bila je Srpska napredna stranka, pokazao je monitoring finansiranja kampanje Transpatrentnosti Srbija. BIRODI zaključuje da su mediji u izbornoj kampanji o akterima izbornog procesa izveštavali neadekvatno i neizbalansirano.
Tri nedelje izborne kampanje i višemilionski troškovi za političke partije. Najskuplje su bile televizijske sekunde - partije su za TV oglašavanje potrošile više od sedam miliona evra, ali je aprilska kampanja samo produbila jaz među listama, tvrdi programski direktor Transparentsnosti Srbija Nemanja Nenadić.
"Izrazita dominacija jedne liste, to je u ovom slučaju lista SNS-a, koja je imala daleko veće primećene troškove kampanje nego sve druge, praktično imamo kada je reč o TV oglašavanju, koje je najznačajnije. Prema ovim našim procenama samo još jedna lista je imala preko milion evra vredno TV oglašavanje”, objasnio je Nenadić.
Istraživanja ukazuju i da je u štampanim medijima, procenat uloženog novca političkih stranaka, gotovo srazmeran osvojenom procentu glasova 24. aprila. A ukupni troškovi svih oglasa premašuju 1,2 miliona evra.
Državne aktivnosti u partijske svrhe ili "funkcionerska kampanja", fenomen je koji nije izostao. U aprilu je uočen drastičan porast aktivnosti državnih funkcionera na svim nivoima, kaže saradnik Transparentnosti Srbija Zatko Minić.
"Najviše promotivnih aktivnosti tokom ovih šest nedelja imali su gradski funkcioneri Siniša Mali i Goran Vesić – 62, odnosno 60. Poređenja radi u tom prethodnom periodu imali su 18 i 17, a posle izbora sedam odnosno tri. Dalje slede sa brojem promotivnih aktivnosti Aleksandar Vulin, koji je povećao broj sa 19 u 2015. na 38 u kampanji, a premijer je udvostručio sa 10 na 20”, objašnjava Minić.
A kako su u izbornoj kampanji mediji izveštavali o akterima izbornog procesa? Istraživanje Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) pokazuje - neadekvatno, bez poštovanja principa neustralnosti, bez kritičkog osvrta.
“Ono što je ključ jeste da smo imali previše pozitivnu kampanju, da smo imali fenomen ono što mi zovemo 'partijskih kamera', gde je prosto u izbornim blokovima su bili prilozi, koji su ličili na priloge kao da su ih političke stranke pravile. Televizija N1, ipak, po našem monitoringu bila ta koja je bila najbliža nekom idealnom modelu”, kaže Zoran Gavrilović iz BIRODI-ja.
Bez balansiranog izveštavanja i jednake prisutnosti pozitivnih, negativnih i neutralnih izveštaja o svim akterima izbornog procesa, mediji su zasigurno "pali" izborni ispit.

Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.