Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  "Čašica" može da se reklamira u štampi
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

20. 01. 2016.

Autor: D. M. Izvor: Večernje novosti

"Čašica" može da se reklamira u štampi

Alkoholna pića će moći da se reklamiraju u štampi.

To je ključna novina predloga Zakona o oglašavanju, koji se našao u skupštinskoj raspravi. Kada su u pitanju elektronski mediji reklame za alkoholna pića moći će da vide samo noćobdije. 

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić obrazlažući predloženi zakon, rekao da je "novim rešenjem predviđeno da se alkoholna pića do 20 odsto alkohola reklamiraju u elektronskim medijima od 18 časova do šest sati ujutru". 

- Alkoholna pića koja imaju više od 20 odsto alkohola moći će da se reklamiraju od 23 do šest sati ujutru - naglasio je ministar trgovine. 

Ljajić je rekao da se ovaj propis donosi da bi se naše zakonodavstvo i u ovoj oblasti uskladilo sa standardima EU, ali i zato što su odredbe važećeg zakona, donete pre 10 godina, prevaziđene. 

- Cilj je da se spreči nelojalna konkurencija na tržištu i da se zaštite potrošači od obmanjujućih i lažnih poruka koje ih mogu navesti na pogrešnu kupovinu - rekao je Ljajić. 

Prema njegovim rečima, po prvi put će biti omogućeno da se apkoholna pića reklamiraju i u štampanim medijima, a izuzetak su časopisi namenjeni deci i maloletnicima. 

On je rekao i da će obmanjujuće oglašavanje biti zabranjeno, jer ono dovodi u zabludu kupca, a zabranjeno je i uporedno oglašavanje koje omalovažava robu i usluge konkurenata na tržištu. 

Kao novinu, Ljajić je naveo i to što će oglašavanje na otvorenom prostoru biti u nadležnosti lokalnih samouprava, koje će određivati uslove i način oglašavanja. Ovim zakonom se definiše i internet oglašavanje. 

On je rekao da će na internetu biti dozvoljeno reklamiranje alkoholnih pića sa sadržajem alkohola do 20 odsto, dok će biti zabranjeno reklamiranje duvana, cigareta i alkoholnih pića koja sadrže više od 20 odsto alkohola.

Novina je i da se ukida reklamiranje elektroiskih cigareta. Zakonom se po prvi put reguliše oglašavanje "igara na sreću" i one mogu da se reklamiraju u elektronskim medijima i bioskopima od 21 do šest sati ujutru. 

- Novina je i da je zabranjeno oglašavanje "igara na sreću" na otvorenom prostoru, ako su te reklame udaljene manje od 100 metara od škole i sličnih ustanova - rekao je Ljajić.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi