Vesti
14. 03. 2014.
Partijske kamere u predizbornoj kampanji
Republička radiodifuzna agencija (RRA) trebalo bi da se pozabavi fenomenom "partijskih kamera" u predizbornoj kampanji, rečeno je danas na konferenciji Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).
Političke stranke su tražile od televizijskih stanica da emituju njihove video-priloge bez izmena, i prozivale one koje to ne učine, rekao je glavni analitičar BIRODI Zoran Gavrilović predstavljajući rezultat monitoringa TV stanica u Beogradu.
"Imali smo sadržaje koji nemaju potpisanog novinara ili snimatelja, i pojavljuju se relativno isti na više televizija. Izgleda da su stranke svoje video-sadržaje dostavljale televizijama koje su to emitovale", rekao je Gavrilović.
On je kazao da je ta pojava koju je nazvao "stranačka kamera", uočena i na prethodnim izborima, 2012. godine.
Monitoring koji je sproveo BIRODI obuhvatio je informativne emisije i tok-šou programe Radio-televizije Srbije, RT Vojvodine, B92, Pinka i Prve tokom dve nedelje predizborne kampanje, od 26. februara do 11. marta.
"Centralne informativne emisije koje smo mi posmatrali i prilozi emitovani u izbornom bloku, nisu bili ništa drugo nego sredstvo propagande", ocenio je Gavrilović.
Po zastupljenosti i pozitivnom tonu izveštaja, dominirala je Srpska napredna stranka (SNS), pokazali su rezultati istraživanja.
Kampanja je bila "funkcionerska", sa natprosečnim brojem pozitivnih izveštaja o javnim zvaničnicima, a njen glavni akter bio je prvi potpredsednik Vlade Srbije i lider SNS Aleksandar Vučić.
Na TV stanicama pođednako su bile zastupljene koalicija SPS-PUPS-JS, Demokratska stranka (DS), Nova demokratska stranka (NDS), Ujedinjeni regioni Srbije (URS) i Liberalno demokratska partija (LDP), a ostale stranke bile su u nejednakom položaju.
Izvršni direktor BIRODI Pavle Dimitrijević ocenio je da su građani tokom ove predizborne kampanje bili spremniji nego ranije da prijave nepravilnosti koje su uočili, ali mediji nisu javili o tim zloupotrebama.
Kao zanimljivost u kampanji istraživač BIRODI Dražen Pavlica izdvojio je upotrebu metafora koje su mahom bile "iz domena medicine i zoologije".
"Najčešće je upotrebljavan 'kancer', i sve što je povezano s tom zloćudnom bolešću", a to su činili svi politički akteri, rekao je on.
Istraživanje je sprovedeno uz podršku slovačke organizacije MEMO 98, sa ciljem da ukaže na odstupanje od profesionalnih standarda izveštavanja.

Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.