Vesti
31. 12. 2012.
Čemu lament
Cele protekle sedmice televizije su se bavile proteklom godinom. Bilo je to uobičajeno „podvlačenje crte” pred ulazak u novu godinu od koje se po pravilu očekuje da bude bolja – a sada će biti dobro ako ne bude gora nego prethodna. I Radio-televizija Srbije napravila je jednu takvu rekapitulaciju sopstvenog učinka, ali u drugom mediju i na neuobičajen način: plaćenim oglasom u ovim novinama – tekstom u kojem Miodrag Zupanc, glavni i odgovorni urednik Kulturno-obrazovnog programa RTS-a, opisuje ovogodišnji i najavljuje budući program devet redakcija ovog dela Javnog RTV servisa.
Iako uopšte nije jasno s kim on razgovara, nije mnogo jasnije ni s kim polemiše, odnosno ko su ti koji „zameraju”, „kritikuju”, „nesvesno zaboravljaju”... i imaju primedbe na obim i sadržaj KOP-a.
Nema ni smisla ni stvarne potrebe da glavni i odgovorni urednik brani i pravda RTS ni ovim putem ni u ovom stilu. Bila je 2012. za ceo Javni RTV servis uspešna godina – sam se redovno hvalio rekordnom gledanošću i vodećim rejtinzima iz meseca u mesec.
Uz informativne i zabavne emisije, toj poziciji svakako su doprinele i one sa spiska redakcije za kulturu, za istoriografiju, dečje, školske, naučne, obrazovne, ekološke redakcije i, naročito, redakcije dokumentarnog i domaćeg dramskog i serijskog programa.
Može se, naravno, analizirati kako su one međusobno delile prosečnih 6,5 sati dnevno emitovanog KOP-a, koliko je utome bilo premijernih a koliko repriznih naslova, koliko domaće a koliko strane produkcije, koliko je njihov raspored u dnevnoj i nedeljnoj šemi emitovanja na Drugom programu bio remećen i oštećen celodnevnim prenosima skupštinskih zasedanja, pa i sportskih takmičenja.
No sve to ne bi umanjilo činjenicu da je bilo dobrih emisija i ciklusa koji su priznati kao zaštitni znak kuće, u koje su ulagali trud i talenat dobri autori koji su postali opštecenjena TV lica, te da je po ovoj vrsti TV sadržaja RTS (prirodno, uostalom) vodeća kuća na domaćem terenu.
Ono što izgleda neumesno u Zupančevom „lamentu” nad sudbinom KOP-a u promenjenom „društvenom kontekstu” i na „globalnom nebu” jeste pozivanje na „marketinšku bitku” komercijalnih stanica (uz neizbežni sindrom „Velikog brata” i „Sulejmana”). Time se uklapa u takođe neumesnu borbu koju Javni RTV servis nepotrebno vodi stalnim poređenjem s komercijalnim televizijama, nadmetanjem u pogrešnoj kategoriji i u tuđim disciplinama.
Na Javnom servisu je da nastavi raznovrsnu produkciju domaćih igranih serija, da održi visok nivo dokumentarnog programa, da se uporno bavi kulturom, naukom i obrazovanjem znalački i medijski prijemčivo, da pojača i podstakne stvaralaštvo za decu, da prikazuje umetničke filmove... Na RTS-u je da radi ambiciozno i da posluje odgovorno – zarad valjane informisanosti, obrazovanja, kultivisanja, zabavljanja naroda.
Na državi je da smisli i potom obezbedi mehanizam za pouzdano finansiranje Javnog RTV servisa – pretplatom, taksom, „budžetskom linijom” – ako smatra da je on potreban Srbiji. A jeste.

Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.