Vesti
30. 11. 2012.
Održana konferencija o onlajn izdanjima manjinskih medija
– Suma od 300 miliona dinara na godišnjem nivou raspoređuje se za izdanja na jezicima nacionalnih manjina i pitanje je da li je to mnogo ili malo. Novac treba pravilno rasporediti za izdavanje medija, unapređenje tehnike i novih savremenih internet i onlajn izdanja, poštujući propisane standarde – rekla je potpredsednica Skupštine Vojvodine Ana Tomanova-Makanova na otvaranju konferencije posvećene onlajn izdanjima manjinskih medija.
Po njenim rečima, Pokrajinska vlada napravila je strategiju medija u Vojvodini i pripremila predloge za njeno usvajanje u Skupštini.
– Tada smo još imali dilemu o tome da li privatizovati medije ili ne, osluškujući potrebe lokalnih samouprava. Medijska strategija je propala i danas počinjemo izradu nove. Moramo da poštujemo i ističemo naša stečena prava da informišemo građane na jezicima nacionalnih zajednica, kojima pripadaju – kazala je Ana Tomanova-Makanova.
Pokrajinski sekretar za kulturu i javno informisanje Slaviša Grujić naglasio je da su mediji u svetu uveliko razvijali svoje standarde i unapređivali profesionalnost dok smo mi ratovali, doživljavali sankcije, izolaciju...
– Deset godina je prošlo u tome, dok smo narednih deset pokušavali da se oporavimo. Danas, kada stanemo pred naslove brojnih štampanih medija, imamo uvrede, ponižavanja, posramljivanja, i to jeste stanje današnjih medija: sramota – rekao je Grujić.
Kako je kazao, Vlada Vojvodne učestvuje u izradi državne medijske strategije.
– Naš se glas uvažava i čuje jer se moraju poštovati naše specifičnosti. Naše sličnosti su velike, a uvek govorim i smatram da ih imamo mnogo više nego naših različitosti, i taj balans oseti se i u medijima, koji stvaraju sliku današnje realnosti – rekao je Grujić.
– No, pred nas se postavlja pitanje da li privatizovati medije ili ne jer to na neki način i Evropska unija ukazuje, ali kod nas to ne može ići preko noći. U prilog tome ide i činjenica da Radio Subotica, kao manjinski medij, emituje program na tri jezika i pitanje je šta bi takvom mediju donela privatizacija. Dobro je razgovarati o kriterijumima za finansiranje manjinskih medija, gde treba stvoriti partnerski odnos.
Da podsetimo, manjinski mediji u Vojvodini, među kojima su „Mađar so”, „Libertatea”, „Hlas ljudu”, „Ruske slovo”, „Hrvatska riječ” i drugi, održali su prvu regionalnu konferenciju posvećenu print i onlajn medijima.
Cilj je udruživanje medija na jezicima nacionalnih manjina da bi, zajednički, lakše došli do oglašivača i kreirali veći uticaj na medijskom polju Pokrajine.
Na konferenciji su, u tri sesije, učestvovali predstavnici saveta nacionalnih manjina, glavni urednici medija i pokrajinski funkcioneri. Raspravljalo se o tome kako doći do stabilnog finansiranja manjinskih medija, unaprediti onlajn izdanja manjinskih medija i kako zajednički nastupiti na marketinškom tržištu te ući u agendu oglasnih agencija za 2013. godinu.

Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.