Vesti
02. 11. 2012.
Neophodna primena medijske strategije
Evropska unija i međunarodne organizacije nastaviće da pomažu medijima u Srbiji i, sa njihovog stanovišta, neupitno je pravo vlada da finansijski pomažu razvoj medijske scene, ali državne subvecije neophodno je ograničiti na programe u javnom interesu kako se ne bi narušila zdrava tržišna konkurencija, ocenjeno je na skupu u Beogradu.
Na početku drugog dana konferencije "Petnaest godina razvoja nezavisnih medija u Srbiji", koju su organizovali "Ajreks" (Irex) i USAID, akcenat je stavljen na uslove razvoja medijske scene u Srbiji.
Učesnici panela koji se bavio tim pitanjem ocenili su da je medijska strategija napravljena u saradnji prošle vlade i strukovnih organizacija dobar osnov za uređenje medijske scene u Srbiji.
Zamenik šefa misije EU u Srbiji Adrijano Martins, koji je zagovornik potpunog povlačenja države iz vlasničkog prisustva u medijima, istakao je da su u medijskoj strategiji projektovani mehanizmi pomoći vlade medijima, tako da u tekućem procesu redefinisanja strategije, kako je poručio, nije potrebno "izmišljati toplu vodu".
"Medijska strategija je jako dobar dokument koji sadrži ključne pretpostavke da se unapredi medijski pejsaž, i revidiranje tog dokumenta ne bi trebalo da uspori implementaciju", rekao je Martins.
EU će, kako je najavio, nastaviti da izdvaja sredstva za istraživačke novinarske projekte u Srbiji, a osim toga će od sledeće godine izdvajati dodatnih milion i po evra za sprovođenje medijske strategije.
Vršilac dužnosti šefa misije OEBS-a u Srbiji Pola Tide takođe, je istakla ključni značaj povlačenja države iz medija, čime bi, uverena je, bio zadovoljen jedan od preduslova njihovog transparentnog finansiranja.
"Zadovoljni smo što u novoj vladi imamo dobre partnere koji žele da slobodu medija vrate u Srbiju, i nastavićemo da im pomažemo da ovaj posao sprovedu pravilno i pomoći ćemo vladi da izradi snažan zakonodavni okvir", rekla je Tide.
Značajna pažnja drugog dana konferencije posvećena je društvenim mrežama kao novom tehnološkom alatu za prenošenje informacijama, i uticaju koje će nove tehnologije imati na budućnost tradicionalnih medija.
Učesnici polemike su zaključili da svet ulazi u eru u kojoj će konzumenti vesti istovremeno biti i proizvođači informacija, sa zaključkom da je doba u kojoj su novinari građane kao bebe kljukali informacijama završeno.
U okviru panela "Revolucija u profesiji - značaj socijalnih medija za profesiju" urednik Bi-Bi-Sijevog informativnog portala Stiv Herman istakao je da novinari ne mogu biti svuda i ne mogu znati sve, i da britanski javni servis ima tim od 20 ljudi koji su specijalisti u pretraživanju socijalnih mreža i proveravaju pouzdanosti tako pribavljenih informacija.
Jedna od najvećih kontroverzi izveštavanja na osnovu komentara ili multimedijalnih sadržaja na društvenim mrežama jeste pitanje istinitosti sadržaja, a u okviru panela je priređeno i nekoliko demonstracija načina na koji se mogu proveriti izvori i autentičnost nekog anonimnog informativnog sadržaja.
Na panelu je zaključeno da mediji koji ne žele da postanu "dinosaurusi", moraju hitno usvojiti strategije korišćenja i evaluacije materijala sa društvenih mreža i komuniciranja sa publikom posredstvom njih, jer reč je o sveprožimajućem društvenom trendu koji se ne može zanemariti.
Na konferenciji je danas razmotrena i situacija na medijskom tržištu u Srbiji, pre svega u oblasti oglašavanja, zbog načina na koji se to pitanje odražava na finansijsku zavisnost odnosno nezavisnost medija.

Komentari (1)
ostavi komentar03.11.
2012.
Ko u klin, ko u plocu
"Medijska strategija je jako dobar dokument koji sadrži ključne pretpostavke da se unapredi medijski pejsaž, i revidiranje tog dokumenta ne bi trebalo da uspori implementaciju", rekao je Martins.
OdgovoriAko je g. Martins u pravu, zasto se onda ministar Petkovic i neki drugi akteri na "medijskoj sceni" zalazu za redefinisanje ove strategije?