Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Štampani mediji izgubili deo čitalaca i oglašivača tokom pandemije
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

06. 07. 2021.

Autor: D.Lazić Izvor: Danas

Štampani mediji izgubili deo čitalaca i oglašivača tokom pandemije

Postoji dugoročniji pomak ka digitalnim izvorima gde tradicionalne vrste informisanja gube na popularnosti, međutim televizija ne samo što nije izgubila na vrednosti nego ju je i nadmašila za vreme pandemije, saopštavaju u izveštaju „Digital News Report 2021“ Rojters Instituta.

Veću praćenost televizijskih sadržaja je podržala zabrana kretanja, zbog koje su ljudi bili zatvoreni u svojim domovima i imali više prilika za upotrebu. Može se i kod nas naći primer velike gledanosti svakodnevnih konferencija Kriznog štaba za vreme vanrednog stanja.

Zbog nemogućnosti kretanja desilo se ono očekivano – štampana izdanja su izgubila deo čitalaca u tom periodu i nažalost oglašivača, koji su zbog straha od ekonomske krize povukli reklame.

„Otkako je virus korona počeo, više od 60 lokalnih novinskih organizacija u Sjedinjenim Državama je zatvoreno ili privremeno zatvoreno“, otkriva Pointer institut, a prenosi Rojters.

Dok ljudi i dalje misle da su novine najbolji izvor informisanja o lokalnim političkim dešavanjima i kriminalu, drugi moderni izvori su pogodniji, kako svedoče ispitanici iz Velike Britanije, za druge oblasti kao što su vremenska prognoza, oglasi za posao i podatke o koroni.

Da nije svuda isti slučaj svedoči Norveška, gde lokalne novine nisu izgubile na korisnosti i procenjeno je da ih vrednuju duplo više nego u Velikoj Britaniji, a slična vezanost se može naći u Austriji i Švajcarskoj.

Amerika je privrženija lokalnoj televiziji, pa se tako njoj prvoj okreću stanovnici za politički sadržaj i nove informacije o virusu, što se pokazalo problematično za lokalne novine koje ne mogu sa tim da se takmiče.

Televizijski sadržaji sa najvišim uspehom su celodnevni informativni kanali, kao što je Skaj Njuz iz Britanije i n-tv iz Nemačke.

Virus, televizija i internet platforme su zajedno dejstvovale u sprečavanju opstanka štampe na tržištu. Međutim, samo jedna trećina ljudi je toga svesna, dok bi malo manji procenat podržao državnu pomoć lokalnim i nacionalnim ugroženim medijima.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi