Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Tviter najbolji u primeni kodeksa EU o dezinformacijama
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

31. 05. 2021.

Izvor: Euractiv

Tviter najbolji u primeni kodeksa EU o dezinformacijama

Društvena mreža Tviter je najbolja među američkim tehnološkim gigantima u primeni evropskog Kodeksa dobre prakse u suzbijanju deziformacija, čak iako to radi samo delimično, piše briselski portal EUObzerver.

“Niko nije u potpunosti poštovao kodeks”, izjavio je komesar za unutrašnje tržište Evropske unije Tijeri Breton. “Ali, od Gugla, Fejsbuka, Tvitera, Majkrosofta i TikToka jedan je to radio bolje od ostalih”.

Kako saznaje EUObzerver, u pitanju je Tviter.

Svih pet tehnoloških giganata je prihvatilo dobrovoljni kodeks za suzbijanje dezinformacija koji je Evropska komisija sastavila 2018. godine.

Zbog nedovoljno dobrih rezultata, EK je 26. maja predstavila nove smernice za poboljšanje kodeksa, kako bi postao efikasnije sredstvo u borbi protiv dezinformacija.

Reforma kodeksa razmatra se u vreme raširenih teorija zavera u vezi s pandemijom korona virusa, koje neke odvraćaju od vakcinacije a druge navode na uzimanje lažnih lekova protiv kovida-19.

Potpredsednica EK Vera Jurova izjavila je da dezinformacije dovode u opasnost živote ljudi.

“Novi, snažniji kodeks je neophodan jer je važno da onlajn platforme i drugi učesnici suzbijaju sistemske rizike koji proizlaze iz njihovih usluga i algoritamskog širenja sadržaja, da više ne budu samo pod svojim nadzorom i da prestanu zarađivati na dezinformacijama, a da se pritom u potpunosti očuva sloboda govora, rekla je Jurova.

Od njih se takođe traži da obezbede više podataka za istraživače, da se pozabave političkim reklamama i smanje izbornu manipulaciju.

“Dezinformacija je i dalje nešto što se dobro prodaje, tako da želimo da angažujemo i reklamnu industriju da ne postavlja oglase pored dezinformacija”, rekla je Jurova.

Korisnici se takođe pozivaju da ukažu na štetan sadržaj, a svako čiji je sadržaj uklonjen može da uloži žalbu.

Komisija planira da u novembru usvoji pravila o političkom reklamiranju kako bi sprečila strano mešanje.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi