Privatizacija medija od 2014. godine
19. 06. 2016.
Razumevanje kao ključ uspešne saradnje
Od jula prošle godine kada je počeo proces privatizacije medija u Srbiji, novinari i medijski radnici prepušteni su, čini se, sve više nepoštenoj tržišnoj utakmici.
Pošten rad, profesionalno obavljanje posla, ali u znatno izmenjenim okolnostima, pretvorili su se i u svakodnevnu borbu sa onima od kojih se, ako ne pomoć, očekuje bar razumevanje.
Ipak, i tog razumevanja nema, a borba medijskih radnika traje.
U ovakvoj situaciji našla se i Regionalna televizija Bor, koja je ranije, uz redovno finansiranje od strane osnivača, poslovala društveno odgovorno vodeći se javnim interesom, pružajući ruku svima kojima su pomoć i podrška bili neophodni.
Stabilna i efikasna saradnja uspostavljena je sa svim javnim preduzećima, ustanovama, organizacijama, školama i klubovima, udruženjima i pojedincima.
Njihove aktivnosti i lične promocije nikada nisu naplaćivane iako bi za ovu medijsku kuću to značilo dodatnu milionsku zaradu tokom godina rada. Ne!
Na prvom mestu jeste interes građana i grada, a uslovi su dozvoljavali da zarada bude samo nešto što se podrazumeva. Ipak, ona se više ne podrazumeva, već je predmet teške i mukotrpne borbe, u kojoj je televizija ipak ostala bez podrške mnogih kojima je nekada pomagala.
Sada se samo osuđuje, negoduje, ne pomaže već znatno odmaže. Iako je javni interes i dalje na prvom mestu, vremena nema za svako dešavanje koje ne donosi prihode, a zahteva i ljudstvo i tehniku.
Finansijska situacija teška je za sva preduzeća, pa su i cene marketinga formirane u skladu sa situacijom i niko ne očekuje da svako dešavanje i manifestacija budu i naplaćeni.
Ipak, kada pomislite na promociju i predstavljanje u najboljem svetlu, pitanje koje sledi svakako jeste koliko to košta? Timovi marketinških stručnjaka velikih kompanija svakodnevno rade upravo na promociji proizvoda i usluga, smišljajući trikove i što efikasnije reklame i kampanje, ali imajući u vidu i finansijski plan kojim će podržati ove aktivnosti.
Sve ovo značilo bi da ukoliko na primer neka velika kompanija, fabrika, izdavačka kuća, ili koje god preduzeće dolazi u grad u svrhu promocije sopstvenih usluga ili robe, za medije to jeste reklama, a reklama košta.
Od javnih preduzeća i ustanova očekuje se bar razumevanje u ovom slučaju, ali nikako osuda, negodovanje i lično obračunavanje. Promocija neke kompanije nije manifesacija ili događaj u organizaciji ustanove u kojoj se to dešava, pa se i ne može govoriti o neodgovornom i sebičnom poslovanju i novinarima koji ne prate gradska dešavanja.
Menadžment i zaposleni u Regionalnoj televiziji Bor, iako u borbi za sopstvenu egzistenciju i opstanak na tržištu, i dalje su spremni za društvenu odgovornost i interese svih građana ove opštine.
Ono što se zauzvrat očekuje jeste razumevanje, manje pomoć koliko da niko ne odmaže, ne sudi bez argumenata i ne vređa i omalovažava, jer to nije način saradnje. A sarađivali smo sa svima, pratili sve što je značajno za sve kategorije ovog društva, stizali na vreme kada se to očekivalo, bili profesionalni i odgovorni, i bićemo i u narednom periodu, samo je potrebna korektna saradnja.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.