Naslovna  |  Aktuelno  |  Privatizacija medija od 2014. godine  |  Da li će arhiva privatizovanih medija završiti na deponiji?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Privatizacija medija od 2014. godine

09. 01. 2016.

Izvor: rs.n1info.com

Da li će arhiva privatizovanih medija završiti na deponiji?

Diskomer na Studiju B, Sredinom ulice vodi vas Moma Rajin, Moje ima je Žikica Simić, Ovo je emisija Tajansteni voz... Nijednu od ovih kultnih muzičkih emisija više nećete čuti na radiju Studio B, jer su tokom prošle godine prestale da postoje.

I tek što su one otišle u istoriju, jedan deo istorije ojavio se, ni manje ni više, nego na smetlištu.

Da su stare ploče Studija B završile na deponiji u Višnjici, javnost ne bi ni saznala da ih nije pronašao košarkaš Žarko Paspalj. Kako za Vice objašnjava, s dvojicom radnika gradske čistoće kopao je po kontejnerima i uspeo da spasi 1.500 ploča.

Paspalj kaže da su u odličnom stanju i udomljene u njegovoj garaži.

Svaka čast Paspalju, bruje društvene mreže, ali činjenica gde ih je našao - zabolela je mnoge.

"Pomislio sam kako su ti isti vinili mene godinama hranili jer ja sam radio kao muzički saradnik u Studiju B. Neki ljudi su uložili veliki deo svoje karijere da bi to sakupili. Na prostoru bivše Jugoslavije ne postoji previše takvih kolekcija vinila, bez obzira što je tu bilo i najgoreg muzičkog đubreta, potpuno nebitno, to je ozbiljna kolekcija koja je morala da ode ili u Muzej istorije Jugoslavije ili neki budući muzej rokenrola ili da se spakuje u neki fundus dok se ne nađe mesto", rekao je novinar i rok kritičar Petar Janjatović.

Te ploče svedoci su jednog vremena, jedne radio stanice i jedne tehnologije - one s kojom je novinarski posao na radiju 70-ih započeo jedan od najpoznatijih radijskih novinara u Srbiji, Zoran Modli.

"Ako neko već ima toliko analognih nosača zvuka i slike koji mu nisu potrebni, može da ih otuđi na neki malo finiji i inetligentniji način. Zašto nije mogla da se organizuje dobrotvorna rasprodaja te zaostavštine Studija B? Prvo, došla bi u prave ruke, drugo - neko bi se bar malkice usrećio zbog toga", kaže radijski novinar i di-džej Zoran Modli.

Te su ploče odsvirale svoje, rashodovane, više nemaju nikakav upotrebni kvalitet - kaže za N1 bivši muzički urednik radija Studio B Slobodan Konjević, dok novi vlasnik Miloš Krdžić, koga smo pozvali, nije bio raspoložen da o toj temi govori za N1.

"Zakon o javnom informisanju kao njihovu jedinu obavezu predviđa da zadrže delatnost pet godina, a šta će oni u tom periodu raditi i kako će se ponašati prema arhivskoj građi - plašim se da je ostavljeno njima na volju", rekao je Vukašin Obradović, predsednik NUNS-a.

Ta će volja odrediti sudbinu arhivskog nasleđa 30-ak privatizovanih medija - da li će završiti u muzeju ili na đubrištu.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi