Privatizacija medija od 2014. godine
22. 05. 2015.
U Novom Pazaru održan seminar o implementaciji medijskih zakona
Privatizacija medija nepovratni proces
Implementacija medijskih zakona (Zakona o javnom informisanju i medijima i Zakon o elektronskim medijima) bila je tema seminara koji je održan u Novom Pazaru.
Predstavnicima medija, nevladinih organizacija, institucija i ustanova iz ovog kraja, govorili su državni sekretar Ministarstva kulture i informisanja Saša Mirković (implementacija Zakona o javnom informisanju i medijima sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja i upis u Registar medija), član programskog tima ANEMa Slobodan Kremenjak, ekspert za medijsko pravo (nova rešenja u medijskim zakonima), pomoćnica direktora za pravna pitanja Regulatornog tela za elektronske medije Rajka Galin Čertić (mere Regulatornog produženja dozvola, pristup multipleksu i pravila oglašavanja u elektronskim medijima) i medijski ekspert prof. dr Rade Veljanovski govorio je o javnom interesu o regulatornim i pravnim aspektima.
Na seminaru je ocenjeno da je privatizacija medija nepovratni proces, bez obzira što neki centri moći nastoje da produže uticaj na medije.
Državni sekretar Ministarstva kulture i informisanja Mirković bio je jasan u objašnjavanju da mediji čiji su osnivači i vlasnici lokalne samouprave, ne mogu da promene vlasnika ako postanu glasilo nekog nacionalnog saveta.
Očekuje da privatizacija više od 70 medija u Srbiji bude završena do kraja ove godine uz poštovanje zakonskih rokova. Posle privatizacije vlasnik medija može da sklapa aranžmane sa nacionalnim savetom i da se ti programski sadržaji finansiraju iz fondacije koju osnuju nacionalni saveti, naglasio je Mirković i dodao da nacionalni saveti dobijaju sredstva od države za četiri oblasti u svojoj nadležnosti i neće moći da učestvuju na konkursima za projektno finansiranje medija.
Pitanje je dana kada će Agencija za privatizaciju objaviti prve pozive za privatizaciju medija.
Za nepoštovanje rokova posledice će snositi mediji i lokalne samouprave, naglasio je državni sekretar Ministarstva kulture i informacija i naveo podatak da u Srbiji ima 435 elektronskih i 580 štampanih medija „i to dovoljno govori o neophodnosti konsolidacije medijskog tržišta“.
Profesor Veljanovski je naglasio da je u zakonu jasno definisan javni interes, koliko je potrebno sredstava za njegovo finansiranje, koja se moraju dodeljivati transparentno na javnom konkursu.
Panelisti su rekli da jedan broj lokalnih samouprava pokušava da sredstva da po principu svima po malo i kako je istakao ekspert za medijsko pravo Kremenjak „to nije u duhu zakona, niti je u interesu javnosti“.
Novi Pazar je šesti i poslednji grad u kojem je organizovan seminar o implementaciji medijskih zakona.
Organizator seminara je ANEM, realizaciju je podržala Ambasada Holandije u Srbiji, a tehničku podršku u organizovanju skupova dalo je Odeljenje za medije Misije OEBS u Beogradu.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.