Naslovna  |  Aktuelno  |  Privatizacija medija od 2014. godine  |  AD „Dnevnik" žele MK grupa, Sremska TV, Vidaković...
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Privatizacija medija od 2014. godine

04. 10. 2014.

Autor: D.Vujošević Izvor: Dnevnik

AD „Dnevnik" žele MK grupa, Sremska TV, Vidaković...

Za privatizaciju novosadske kompanije AD „Dnevnik" u Agenciju za privatizaciju stiglo je nekoliko takozvanih neobavezujućih pisama o nameri, a među zainteresoavnima su, kako nazvanično, ali pouzdano saznajemo i „MK grupa" Miodraga Kostića, novosadski biznismen Radovan Vidaković, u čije ime je ponudu dostavio advokat iz Novog Sada Arsenije Katanić, a javila se i jedna medijska kuća Sremska televizija iz Šida.

Međutim, ko će zaista postati vlasnik i šta će u stvari tačno kupiti neće presuditi pisma o namerama, jer su ona samo uvod u privatizaciju. Pravi posao i pravi kupci će se znati tak kada država raspiše obavezujući poziv za privatizaciju, a to se očekuje za nešto više od mesec dana. Na novi poziv Agecije mogu se javiti i oni koji su sada zainteresovani, ali i svi drugi potencijalni kupci.  

Privatizacija 502 preduzeća, koja je Agencija za privatizaciju ponudila u javnom pozivu, ulazi u drugu fazu. Pokazalo se da su medijske kuće veoma zanimljive za buduće kupce. Pored udela na medijskom tržištu, kupci su veoma zainteresovani za imovinu nasleđenu iz samoupravnog vremena. Ni "Dnevnk " nije izuzetak. U pozivima Agencije za privatizaciju pominje se "Dnevnk Holding", ali ova kompanija više ne postoji pa se poziv odnosi na AD "Dnevnik".  

Iz "MK grupe" juče nisu ni potrvdili ali ni demantovali našem listu da su zainte resovani za AD „Dnevnik".

Međutim, rečeno nam je da je ta kompanija poslala „određeni broj" pisama zainteresovanosti, ali da ne mogu da iznose detalje pošto, kako kažu, takve informacije u ovoj fazi privatizacionog procesa nisu od značaja za javnost.  „Nakon ove faze, Agencija za privatizaciju i subjekti privatizacije moraju obavi ti svoj deo posla predviđen Zakonom o privatizaciji, od čega zavisi i naše dalje postupanje", naveli su u toj kompaniji.

 Advokat iz Novog Sada Arsenije Katanić kaže da redovno kupuje list "Dnevnik" na kioscima, a u pomenutoj privatizaciji u ovoj fazi samo zastupa poslovnog čoveka Radovana Vidakovića. On je, pak, zainteresovan za deo placa, odnosno dvorište AD "Dnevnik", jer je već kupio deo zemljišta između zgrade "Dnevnika" i Futoške pijace pa želi da zaokruži celu parcelu. Agenciji se javio i Nikola Bauranov.  

Što se tiče drugih kandidata zainteresovanih za AD "Dnevnk", u Sremskoj televiziji, koja ima sedište u Šidu, Danijela Šeša, direktorka te kuće, kaže da ne zna za konkretne planove vlasnika ove TV stanice Aleksandra Vinčića, a da je on momentalno poslovno odsutan.

 O tome da li će neko od njih postati vlasnik AD "Dnevnik" rano je i da se spekuliše. Imovina koju bivši holding nudi na prodaju je prilična, a osim solitera na Bulevaru Olobođenja tu je i zgrada štamparije. kao i jutro zemlje u tom krugu. Potom sledi i poslovni prostor u deset najvećih gradova u Vojvodini. AD "Dnevnik " je i vlasnik sto odsto kapitala u listu "Poljoprivrednik" i 45 procenata u" Dnevnik Vojvodina presu", koji izdaje dnevni list „Dnevnik", dok ostalih 55 procenata ima Mediengruppe Balkan GMBH iz Nemačke.

 Generalni direktor AD "Dnevnika" Svetozar Karanović izjavio je juče da on nema zvaničnu potvrdu koje sve zainteresovan za AD „Dnevnik", ali da je dobro da ima zainteresovanih.  

 Izdajemo i časopis ""Dobro jutro", listove" Neven" i "Mali Neven" te "Eliksir" kaže generalni direktor AD "Dnevnika" Svetozar Karanović.  On objašnjava da je poželjan parner koji će pomoći da se pomenuti listovi prvo vrate na prodaju u kioske jer se sada nude samo putem pretplate. "AD" Dnevnik" je u 2013. godini pozitivno poslovao i kapital koji poseduje veći je do dugova.  D. Vujošević  

Dug put do novog gazde

Kakav posutpak za AD "Dnevnik" i ostala preduzeća sledi? Nakon slanja pisama o namerama konačni gazda je još daleko. Nadležni iz Agencije za privatizaciju već su uglavnom obavili razgovor sa menadžmentom preduzeća koja se prodaju i sindikatima u njima. Nakon toga će u Agenciji pripremiti predlog modela privatizacije za svaku kompaniju. To može biti strateško partnerstvo, prodaja kapitala ili prodaja imovine.

Taj predlog prosleđuje se Ministrastvu privrede, a kada oni izaberu model sledi raspisivanje poziva za obavezujuće ponude. Pisma koja se u toj fazi šalju imaju, kao što i ime kaže, obavezjuće dejstvo. Naime, ako se ponuda prihvati stranka koja se javila obavezna je da ispuni sve što je navela, odnosno na šta se obavezala. Treća faza trebalo bi da počne u decembru, pa bi tamo gde ne bude spornih momenata već početkom naredne godine novi vlasnici mogli da završe celu operaciju i počnu poslovanje.  

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi