Насловна  |  Новинари на суду  |  Извештавање са суђења  |  Одложено рочиште у поступку Лазић против државе
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Извештавање са суђења

05. 11. 2016.

Аутор: Љ. Симовић Извор: УНС

Одложено рочиште у поступку Лазић против државе

Главни претрес на суђењу по тужби бившег власника и директора Телевизије Стил из Тополе, Радосава Лазића против Републике Србије, одложено је за децембар због недостатка доказа да је тужена страна уредно обавештена.

Лазић тужбом против државе Србије тражи повраћај средстава која су му наплаћена од стране филијале Пореске управе у Свилајнцу и накнаду штете због незаконитог поступања овог државног органа, јер је Решење по којем су средства наплаћена укинуто пресудом Управног суда 2013. године.

На претходно одржаном рочишту, судија Вишег суда у Крагујевцу Амела Бабовић, одредила је вештачење вештака финансијско-економске струке, чији је задатак био да утврди висину штете која је причињена тужиоцу. Овлашћени вештак сачинио је извештај, али ће његово излагање, као и саслушање два сведока које позива Лазић, морати да сачека 16. децембар, за када је заказано ново рочиште.

Подсећања ради, Пореска управа је 2007. године блокирала рачун и запленила основна средства за рад Телевизије Стил, када је без посла остало 35 радника ове медијске куће. Додатно, Лазић је, по налогу који је касније оспорен пред Уставним судом, још две године о свом трошку морао да чува опрему у изнајмљеном простору, након чега је она трајно одузета и продата од стране свилајначке филијале Пореске управе.

Тужена страна се у одговору на тужбу позвала на застарелост случаја и навела да у њеном поступању није било незаконитости, јер је "Уставни суд начинио грешку" када је укинуо решење државног органа, односно Пореске управе.

Радосав Лазић правду пред Вишим крагујевачким судом потражио је девет година након учињене штете, а чак пет година се борио да докаже да је незаконито Решење о блокади рачуна и заплени имовине Телевизије Стил, у чему је на крају и успео.

По решењу Управног суда, Телевизија Стил је требало да свој новац добије назад, али ни три године касније то се није догодило. 

Удружење новинара Србије је пратећи случај закључило да је блокада овог медија један од најдрастичнијих случајева дугогодишњег притиска и финансијског уништавања медија, јер је до спорне интервенције Пореске управе дошло након емитивања ТВ дуела између тадашњег председника општине Свилајнац Добривоја Будимировића Биџе и председника општине Баточина Радише Милошевића.

Поступак пред Вишим судом у Крагујевцу почео је припремним рочиштем одржаним 17. јуна ове године, а главни претрес био је заказан за јуче, 4. новембар. Наставак суђења заказан је за 16. децембар.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси