Насловна  |  Новинари на суду  |  Извештавање са суђења  |  Дмитровић: Вучић ме је звао и питао зашто сам сменио Шкора
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Извештавање са суђења

28. 10. 2016.

Аутор: Мома Илић Извор: УНС

Дмитровић: Вучић ме је звао и питао зашто сам сменио Шкора

„Када сам у мају 2014. године сменио Срђана Шкора са места шефа деска у „Вечерњим новостима“, премијер Александар Вучић ме позвао телефоном и питао да ли сам морао да донесем такву одлуку, јер ће сада сви рећи да је то учињено због његових изјава на РТС-у. Одговорио сам да сам га сменио зато што није добро радио“.

 

Ово је изјавио генерални директор и главни и одговорни уредник Компаније „Новости“ Радомир Дмитровић, на рочишту које је 24. октобра одржано у Вишем суду у Београду по тужби Срђана Шкора због злостављања на раду.

Своју смену Шкоро је означио као почетак мобинга од стране Дмитровића и на поменутом суђењу пред судијом Весном Секулић овако објаснио:

„Приликом гостовања у „Јутарњем програму“ РТС-а 27. априла 2014. године, изнео сам критичке оцене о кадровским решењима у српској влади која је тог дана требало да положи заклетву. Петнаестак минута после мог наступа стигло је саопштење Српске напредне странке (СНС) о „прљавој кампањи“ која се на РТС-у води против те странке и премијера. Затим ме је Дмитровић, без икаквог писаног образложења, сменио са места шефа деска и избрисао из импресума. Када сам га питао за разлог, одговорио је: “Морао си да водиш рачуна шта ћеш да кажеш на РТС-у, јер смо ми владин лист. Иначе, боље да не кажем ко ме је све звао због твојих изјава.“

Шкоро је убрзо премештен у лист „Спорт“ на место помоћника одговорног уредника, иако по његовом мишљењу за то није било потребе, јер је овај лист имао своју уредничку и новинарску екипу. Новинар је уверен да је тамо распоређен с намером да буде отеран из „Новости“ и да остане без посла, а као аргумент навео је чињеницу да је овај лист недавно угашен, пошто је у међувремену приватизован.

„Када сам дошао у „Спорт“, тадашњи одговорни уредник Миодраг Стојановић ми је рекао: “Знам зашто си овде. Лист ће се продати. Седи ту, па ћемо видети. Зваћу те ако ми нешто буде требало.“ Мог имена није било у импресуму, нити ми је омогућен приступ компјутеру. После седам месеци Стојановић ми је усмено понудио да водим фудбалску рубрику, али сам то одбио. Док сам био у „Спорту“ неколико пута сам, без упозорења и објашњења, новчано кажњаван са по 5.000 до 10.000 динара. Новац ми је враћен тек када сам се обратио  инспекцији која је указала на незаконитост“ изјавио је Шкоро на суђењу.

Из „Спорта“ је Шкоро пемештен у  двонедељник „Зов“ на место новинара-сарадника, са обавезом да за месец дана напише 20 текстова. Он тврди да толика норма није уобичајена за ову врсту штампаног медија и да представља наставак мобинга.

„Дмитровић је од одговорног уредника „Зова“ Зорана Миловића тражио да ме прогони и новчано кажњава. Пошто је овај то одбио, Дмитровић га је сменио“, изнео је Шкоро.

Ратко Дмитровић је у својој изјави на суду тврдио да Шкора није сменио због критичких оцена о новом саставу српске владе већ због лошег рада, додајући да је као први човек Компаније „Новости“ званично изјавио да се слаже са оним што је новинар из његове куће  рекао у „Јутарњем програму“ РТС-а.

Дмитровић је настојао да увери суд да није вршио мобинг над Шкором, већ да је он сам жртва злостављања од стране новинара.

„Шкору сам усмено саопштио да је смењен са места шефа деска и понудио му да буде уредник додатака у „Новостима“. Он је то прихватио, али је након тога почео да ме напада у медијима и своју смену представља као политички акт диригован од СНС-а. Такво његово понашање да ми у лице каже да прихвата нови посао, а да ме потом медијски сатанизује довело је до тога да изгубим у њега поверење. Сматрао сам да је непоуздан да би остао да ради у „Вечерњим новостима“ и зато сам га преместио у „Спорт“. Чак ме је и премијер звао и питао зашто сам морао да сменим Шкора, јер ће сада сви рећи да је то учињено због његових изјава на РТС-у. Одговорио сам да Шкоро није радио добро и да одлуку нећу променити“ изјавио је Дмитровић на суђењу.

Главни уредник „Новости“ је рекао да је по доласку у „Новости“ Шкора поставио на место шефа деска по препоруци колега из ове куће.

Шкоро је мој избор и дао сам му плату какву није имао до тада.  Међутим нисам био задовољан његовим радом и то сам му убрзо и рекао. Онда  сам почео да тражим ново решење, па сам преговарао и са људима из других редакција. После 11 месеци поставио сам новог шефа деска, који није иделано решење, али је бољи него његов претходник“ казао је Дмитровић.

„Да ли сте Шкору рекли да ћете га сменити, односно да тражите замену?“, питала је судија Секулић.

„Нисам то отврено рекао, јер нисам хтео да га демотивишем“, одговорио је Дмитровић, тврдећи да према Шкору нема никакву лошу намеру, као и да га није сменио и преместио у другу редакцију да би добио отказ и остао без посла.

Наставак суђења заказан је за 8. март наредне године.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси