Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  „Журналист", електронски магазин студената новинарства
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

25. 02. 2013.

Аутор: А. Јеринић Извор: Дневник

„Журналист", електронски магазин студената новинарства

Студенти друге и треће године Одсека Филозофског факултета у Новом Саду за медијске студије покренули су онлајн магазин "Журналист" који се, како кажу аутори, не бави само темама које младе интересују него и онима које би требало да их интересују.

Бесплатан електронски месечник будућих журналиста није намењен само студентима него свим младима, а први број је изашао у октобру 2012. године. Како објашњава једна од чланица ауторског тима Мирјана Спремо, магазин критички анализира све актуелне друштвене, политичке, спортске, културне и теме из студентског живота, а аутори су, тврди, у потпуности непристрасни.

Наша жеља и идеја била је да пишемо и бавимо се озбиљним темама, али на једноставан начин, близак младима предочава Мирјана Спремо. - Верујемо у то да ће магазин за младе који пишу млади добити позитивне критике и своју читалачку публику. То је тренутно једини магазин који пише за све студенте Универзитета у Новом Саду, а не само за студенте одређеног факултета, како је до сада било пракса.

Она указује на то да досадашњи бројеви имају по 6.500 прегледа, и додаје да је магазин покренут јер су студенти препознали проблем у дневној пггампи и у магазинима који се свакодневно пласирају младима с темама које су скандалозне или с естраднополитичке  сцене, папарацо  фотографијама, али и због већ познатог проблема да млади не читају уопште. Овај омладински месечник излази сваког првог понедељка у месецу, савремено је конципиран и обликован, али при том не кокетира с вулгарним, безразложно провокативним, сензационалистичким.

Како објашњава наша саговорница, у њему нема .достера, наградних игара, јефтине поезије, естрадне кохезије, голих бокова, селебрити шокова, кичизирања, инсистирања, наваљивања".

Тема једног броја је била „Шта је то бренд Србије?" Свима бих препоручила управо те текстове који се односе на бренд и антибренд Србије јер садрже занимљиве информације које можда до сада нису биле познате младим суграђанима или којих ће се радо подсетити. Веома је занимљив и текст из рубрике „Седма сила" који говори о великој улози „Твитера,, и „твитова,, у данашњим медијима, али и уопште описала је Мирјана Спремо теме најновијег броја ..Журналиста".

Тим који ради на часопису чине искључиво студенти, а у његовој изради и уредништву не учествује ни Факултет, нити било ко други. Подршку су, ипак, добили од Одсека за медијске студије, Новосадске новинарске школе, Независног друштва новинара Војводине, Удружења новинара Србије, ,Дрене синеплекс" и портала „Студентски водич,,. Тренутно се магазин може наћи на „Фејсбуку,, под именом ..Журналист".
 
За блиску будућност планирамо сајт, односно портал магазина. Један овакав часопис, који има више од 40 страница и овакво графичко решење, није ни лако, нити јефтино реализовати. Надамо се да ћемо наићи на финансијску подршку нашег универзитета или других који би нас препознали као нешто што је тога вредно закључује Мирјана Спремо.

Ћирилица због аутентичности

До сада су објављена три броја електронског месечника „Журналист". Други број магазина, с темом абортуса, имао је више од 6.500 прегледа, а осим читалаца из Србије, има их и из Хрватске, Босне и Херцеговине, Црне Горе и Француске...

Магазин је писан ћирилицом јер, како кажу аутори, „у времену дигиталних комуникација представља прави раритет и доприноси његовом аутентичном изгледу,,.

Чланови редакције за то писмо не везују било какве патриотске префиксе, већ су се за њега определили због другачије архитектуре слова и читљивости - каже Мирјана Спремо.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси