Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Новинари на суду  |  Извештавање са суђења  |  Сокој тужбом тражи још 317.000 динара – Радио Алексинац не признаје дуг
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Извештавање са суђења

19. 04. 2019.

Аутор: В. Новковић Извор: УНС

Сокој тужбом тражи још 317.000 динара – Радио Алексинац не признаје дуг

Прво рочиште по тужби Организације музичких аутора Србије Сокој за ауторску накнаду у износу од 317.000 динара против предузећа Aгро Прес, власника Радио Алексинца, одржаће се 7. јуна у Привредном суду у Београду.

Директор Агро Преса и главни и одговорни уредник Радио Алексинца Нинослав Миљковић сматра да је износ од 27.720 динара, колико је Сокој израчунао да је месечна накнада за 2016. годину, неосновано виши јер је Сокој тарифу минималне накнаде одредио на основу зоне покривености од 30.001 до 100.000 становника, коју, према Миљковићу, Радио Алексинац нема.

Уговор између Агро Преса и Сокоја из 2010. године којим је Радио Алексинцу дато право емитовања музичких дела из репертоара Сокоја по тарифи од 700 бодова, односно 6.468 динара месечно, раскинут је 2014. године јер је Миљковић одбио да потпише анекс уговора којим се мењају одредбе Уговора како би биле у складу са Тарифом накнада коју објављује Сокој.

„Сокој сматра да је требало да  плаћам по тарифи коју они примењују, а за коју ми тврдимо да није усклађена са изменом Закона о ауторским и сродним правима из 2012. године и за коју нема сагласност Завода за интелектуалну својину. Њихова тарифа је донета 2011. године и има мишљење Комисије која више не постоји и коју закон више не препознаје“, рекао је Миљковић УНС-у.

У поднеску суду у који је УНС имао увид Сокој наводи да Закон предвиђа да Комисија за ауторска и сродна права даје мишљење на предлог тарифе што је и урађено, а да сагласност Завода није предвиђена Законом. Сокој тврди и да је Радио Алексинац сврстао у зону покривености имајући у виду статистичке податке Републичког завода за статистику.

„Тужени се позива на План расподеле фреквенција, а истим је предвиђено да емитер мора имати минимум 60% покривености становништва у мрежама националног, регионалног и локалног карактера радиодифузним сигналом. Доказ да заиста покрива само 60% тужени никада није доставио“, наводи се у поднеску Сокоја.

Суд је на предлог Миљковића донео решење да се спроведе финансијско вештачење у две варијанте: вештачење на околност висине ауторске накнаде и то у варијанти када је ауторска накнада обрачуната у складу са уговором закљученим међу парничним странкама и у варијанти када ауторска накнада обрачуната применом Тарифе накнада које наплаћује Сокој.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси