Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Новинари вести објављивали прво на Твитеру
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

18. 11. 2011.

Извор: Дневник

Новинари вести објављивали прво на Твитеру

Агенција Асошејтед прес строго је укорила неке од својих новинара пошто су хитне вести објављивали на Твитеру пре него што би оне доспеле у сервис те агенције, објавио је Би-Би-Си.

АП је упозорила новинаре када су неки од запослених у агенцији на Твитеру објавили да су новинари АП-а ухапшени током протеста покрета "Окупирајмо Вол Стрит".

Управа агенције је потом запосленима послала мејл у којем их је подсетила на политику агенције у односу на коришћење друштвених мрежа на интернету.

Случај је поново отворио дебату о односу традиционалних медија према реметилачкој природи друштвених мрежа. Твитер је за многе место на којем се објављују хитне вести, иако та мрежа нема углед и прецизност традиционалних медија. Чињеница да на Твитеру свако може да објави ексклузивну информацију не значи и да су те информације по правилу тачне, наводи ББЦ.

Твитер и Фејсбук се користе у редакцијама светских медија, али информативне куће, укључујући АП, имају строга правила о коришћењу друштвених мрежа.

"Ако поседујете информацију, фотографију или видео који су довољно ексклузивни или хитни да би имали статус хитне вести, треба да их прво објавите у нашем сервису, пре него што размотрите њихово постављање на друштвене мреже", пише у АП-овом правилнику.

Главни уредник агенције АП Лу Ферара поручио је запосленима после инцидента да је њихова прва дужност агенција, а не Твитер.

Ипак, уредник за друштвене медије у агенцији Ројтерс Ентони де Роса сматра да политика новинских агенција према оваквим сервисима мора да се преиспита.

"Новинске агенције морају да се развијају или ће нестати", написао је Де Роса на Твитеру. У блогу своје медијске куће, Де Роса је навео да је погрешно игнорисати да Твитер све више постаје извор информација.

Де Роса је оценио да су "новинске агенције и даље важан део медијског посла и да ће то увек бити", али и додао да друштвене мреже помажу промовисању Ројтерса и доприносе порасту посећености сајта те агенције.

Уредник Би-Би-Сијевог сајта Стив Херман рекао је да су правила те куће везана за коришћење друштвених мрежа заснована на здравом разуму и да се могу свести на: "Не чините ниста глупо".

"Сматрам да су брзина и непосредност Твитера нешто са чиме медији још покушавају да изађу на крај. Ми у Би-Би-Сију покушавамо да имамо системе који гарантују да је наше извештавање најбрже могуће на свим нашим сервисима, истовремено остајући привржени тачности. Твитер сигурно убрзава тај темпо", рекао је Херман.

Бета


Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси