Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Телевизија и радио не губе примат
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

19. 02. 2010.

Извор: Вечерње новости

Телевизија и радио не губе примат


Београд - У 2010. години ТВ и радио неће изгубити примат над новим медијима јер су процене да ће више од 90 одсто телевизијског и 80 одсто аудио садржаја потрошачи и даље пратити путем класичног емитовања, изјавио је јуче Дејан Љуштина, виши менаџер у Сектору за пословно саветовање Дилојта, на представљању истраживања „Трендови у медијима 2010.“ које је направила та ревизорско-консултантска кућа.

Он је истакао да не само да се неће смањивати конзумирање редовног телевизијског програма (20-30 сати недељно) већ ће и расти, а да би интернет видео садржаји могли да им парирају било би потребно да њихов обим порасте 75 пута.

У корист телевизији иде и појава нових ХД телевизора и програма по жељи што подстиче раст гледаности док би интернет себи могао да направи проблем увођењем наплате садржаја, а такође захтева ангажовање корисника, док је ТВ инертан медиј што људима више одговара.

Љуштина је подсетио да се у Србији ТВ у просеку гледа 360 минута дневно. У Дилојту очекују да се у 2010. настави приближавање интернета и телевизије и доћи ће до повећања броја ТВ пријемника који омогућавају приступ интернету, али је извесније да се они неће спојити, већ да ће се приликом гледања телевизије паралелно користити рачунар. У САД то чини 74 одсто потрошача између 25 и 34 година.

„Они који би могли знатно да профитирају од све већег симултаног коришћења интернета и телевизије јесу оглашивачи. Очекује се да ће у 2010. оглашавање путем ТВ на глобалном нивоу вредети 180 милијарди долара, док се пројекције за он-лајн оглашавање крећу око 63 милијарде долара“, рекао је Љуштина.

Аналитичари Дилојта очекују даљи помак према оглашавању на интернету тако да ће у укупној суми за оглашавање удео он-лајн реклама бити повећан са 10 на 15 одсто до краја 2011. Очекује се и да ће потрошања за оглашавање у 2010. порасти за два одсто, а оглашивачи сматрају да је интернет оглашавање погодније јер су мањи трошкови и боље се може мерити њихова ефикасност.

„Због раста он-лајн оглашавања најмање ће трпети телевизија, потом радио и аутдор оглашавање, а највише ће трпети новине и часописи“, рекао је Љуштина и додао да је у Србији удео интернет оглашавања око један одсто и вреди око пет милиона евра.

И. Р.


Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси