Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Окле милиони за ТВ кампању?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

20. 02. 2014.

Аутор: Н. Анђелковић Извор: Информер

Окле милиони за ТВ кампању?

Либерално-демократска партија Чедомира Јовановића и Уједињени региони Србије Млађана Динкића једине су странке које су већ кренуле у предизборну кампању на телевизијама!

Те две партије, међутим, послују према извештају Агенције за борбу против корупције, послују с милионским губицима! У 2012. Чедин ЛДП имао је губитак од 167.922.000 динара, док су динкићевциту годину завршили с минусом од чак 378.159.000 динара.  У медијима је, такође, у више наврата писано да су и једни и други ТВ станицама дужни силне паре за претходну кампању. Одакле онда сад паре?! На то питање нико не жели јасно да одговори.

Праве се луди

Порекло милиона који се троше у кампањи још је нејасније кад се зна да политичке странке још нису добиле новац из буџета, пошто се он исплаћује тек кад сви пријаве изборне листе. Одговоре на питања колико су наменили за ТВ спотове и како су обезбедили новац јуче нисмо успели да добијемо ни од УРС ни од ЛДП. И код једних и код других владала је права завера ћутања.

На другој страни, у СНС кажу да на рачуну имају довољно новца за кампању, али да још нису почели да емитују ТВ спотове јер не желе да расипају новац. Социјалисти пак најављују да ће спотови почети да се врте у последње три недеље кампање, а демократе наводе да је велико питање да ли ће уопште имати новца да емитују и сниме своје спотове.

Колико се плаћа за политички маркетинг досад је објавио само Јавни сервис. Секунд рекламе на РТС 1 у кампањи кошта између 4.000 и 18.000 динара, док је Други програм знатно јефтинији и вреди од 3.000 до 4.400 динара. Све остале станице са националном фреквенцијом тврде да је политика куће да не објављују цене оглашавања странака у кампањи.

Исти услови за све

Политички аналитичар Драгомир Анђелковић истиче да су УРС и ЛДП као дављеници који са хватају за сваку сламку.

- То што је нека партија дужна не значи да нема „црне фондове“, а сад је право време да се они и искористе. Динкић је далеко испод цензуса, док се Чеда бори за опстанак и у таквој ситуацији и један и други ће наћи паре како знају и умеју. Осталим партијама се не жури јер су то скупе работе. Знате, кампања за мање странке кошта по неколико милиона евра, а за велике партије мери се десетинама милиона - оцењује Анђелковић.

Директор „Транспарентности Србија“ Немања Ненадић каже да су телевизије дужне да према свим политичким субјектима поступају на исти начин.

- ТВ станица може да захтева да јој авансно плате сви они који су им остали дужни након последњег изборног циклуса, али тај услов мора да важи за све.

Странке имају обавезу да после избора Агенцији за борбу против корупције дa поднесу детаљан извештај о расходима у кампањи у ком је све наведено таксативно, од трошкова израде спотова, па до закупа телевизијског простора - закључује Ненадић.

Колико је 2012. коштао секунд политичког маркетинга*

РТС 1 3.300-16.500

РТС 2 2.800-4.000

Пинк ТВ 3.000-20.000

ТВ Прва 35-125 €

Б92 12 €

Хепи ТВ  4 €

*Извор: Данас

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси