Вести
20. 02. 2014.
Терор реклама на телевизији
Некада смо на рекламе гледали са симпатијама. Уз различиту музику, гледали смо лепе и младе манекене који нам показују разне одевне предмете, најновије моделе ципела, накита и сл. Често смо једни друге утишавали да чујемо шта нам реклама поручује.
Сада уместо утишавања чланова домаћинства, морамо утишавати ТВ апарате. Након релативно тихог и често неразговетног разговора гостију и водитеља у студију, одједном одјекну рекламе. Највећи број реклама односи се на тзв. нелекове.
Познато ми је да је забрањено рекламирање цигарета, алкохола, лекова и неких других производа. Међутим, овде је неко свесно изврнуо ситуацију да се не ради о леку већ о „нелеку”.
Ако неко верује да се са једним или неколико премаза може излечити колено, за које је нужна операција, ако је једним или више премаза „нелеком” довољно да се одмах излече вене, шта је то ако није лек? Ова помоћна лековита средства препоручују се и за лечење реуме, повишеног притиска, простате, главобоље, дисајних органа, пробаве и чега све не.
Телевизија се свесрдно залаже да буде што убедљивије. Ангажује особе да дају изјаве које су понекад невероватне. Траже се људи старијих година – „промотери”, који личним искуством убеђују болеснике да пробају оно чиме су се они излечили. Многи од њих верујем никада нису боловали од болести о којој причају. Питам се, зашто о овоме ћути Министарство здравља, лекари, Српско лекарско друштво, Комора и остали надлежни? Зашто не изађу пред јавност саопштењем, јесу ли „нелекови” заиста толико моћни. И на крају, ако су „нелекови” тако добри, зар је потребна толика реклама?
Др сц. Станислав Танасковић, Чачак
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.