Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Правићемо боље серије од турских
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

12. 12. 2013.

Аутор: Зорица Марковић Извор: Недељник

Правићемо боље серије од турских

У дану кад су осванули билборди за Нову телевизију осванули су и новински наслови који најављују нови рат телевизија на српској медијској сцени. Име Дејана Јоцића који је већ једном направио медијски бум с Првом телевизијом и умешао се у традиционални ружичасто-ертеесовски ТВ етар само је појачало целу причу. И зато на почетку првог интервјуа који даје испред Нове телевизије питамо Јоцића да ли има места за још једног играча на тржишту и чије он интересе угрожава.

 

„Ако мислите на два велика играча у телевизијском свету, морам да вам кажем да је то можда с њиховог личног интереса тачно. Али много је важно да свакоме буде јасно да се овде ради о њиховом личном економском интересу, а не о интересу тржишта и сигурно не о интересу Србије и њене економије којој су хитно потребне промене и нове инвестиције.

И само да решимо и ту мистерију: највећи играчи показују значајну добит у својим годишњим резултатима из чистог ТВ бизниса. То што се носе с проблемима из прошлости или проблемима других пословања који не могу бити покривени парама из самог ТВ бизниса, не може угрозити истину: има довољно простора да се та индустрија повећа и развије“, каже Јоцић.

Били сте синоним за Прву телевизију. Због чега сте отишли у тренутку кад је достигла врхунац?

Прва је моја беба коју још увек волим. Ако је нешто синоним за Прву, онда бих пре рекао да је то невероватна енергија људи који тамо раде. Што се мене тиче, то је био природни крај с Првом, имали смо уговор који је истекао, ја сам одлучио да за мене тамо нема више изазова. Моје схватање менаџмента је такво да кад водите фирму или компанију, најважније је да она функционише и кад нисте ту. Прва је тако постављена да би могла да функционише на истом нивоу 12 до 18 месеци ако се ништа не мења. Сад сам одлучио да се прикључим тиму Нове телевизије и ево ме овде с јасном сликом шта желим да развијам, створим и направим од овог пројекта.

Шта ће бити препознатљив симбол Нове ТВ?

Квалитет. Нова ће бити једина телевизија која ће имати технологију коју видите на Западу, у неким сегментима чак и бољу због тога што је све што ћемо имати - најновије и најбоље. Нова телевизија је једина која ће емитовати у HD резолуцији и у Dolbu Digital. С тим квалитетом можете свој производ упаковати и дати му изглед и врсту комуникације с публиком на сасвим други начин, на пристојан начин који показује да поштујете онога који гледа тај садржај. То ће бити Нова. Да ли су то најбољи холивудски филмови, вести или информативни програм генерално, имаћемо сасвим нови приступ. Не бих говорио о именима која ће радити на Новој јер би то изазвало превише непотребне буке на тржишту у овом тренутку, али верујте да Нова у овом тренутку има неколико значајних имена, чије професионалне биографије гарантују оно што сам рекао да ће бити симбол Nove.rs, а то је квалитет. Што је најважније, Нова ће отворити врата и пружити прилику неким новим талентованим лицима која ће нам се придружити у реализацији наше идеје.

Где ћете гађати с Новом?

Нова ће бити „општа“ телевизија која се обраћа свима, имаће све жанрове, од спорта до вести, од иностраних серија, али и много домаће продукције највишег могућег стандарда. Нова ће гађати генерално све, циљна група ће бити између 20 и 55 година, а ексклузиве које имамо и које ћемо имати окупиће све генерације испред малих екрана.

Јесте ли ви главни „кривац“ за то што је Сулејман стигао на српске телевизије, и широм отворио врата за остале турске серије?

Кривац је већ сугестивно питање. Последњих година, турска продукција много се променила, инвестирали су много новца и продукциони квалитет изузетно је висок. Занимљиво је - али можда и не ако гледате историју - да су менталитет и социјалне околности у Турској врло познати Србији и целом региону, и људи су веома заинтересовани за њихове серије. Ми смо само задовољили то интересовање. Ми на Nova.rs идемо корак даље, планирамо да с врхунским српским глумцима производимо домаће игране серије још бољег квалитета од турских.

Невероватно је да сте оставили Ивана Ивановића на Првој. Јесте ли ви били тај који је у њему препознао квалитет за стенд-ап комедију, која се раније није „примила“ на овом тржишту?

С Иваном Ивановићем смо урадили нешто да он може да покаже шта зна, али генерално Иван Ивановић је то што данас јесте захваљујући свом раду. Све што изгледа спонтано у том емисији је велики рад и много је људи који га спремају. То је тајна тог формата. Припреме за такав формат су најважније, и ту је највећи део изнео Иван Ивановић, који је озбиљан радник. Ако нешто „узмете“ из иностранства и увезете овде, морате то нешто да прилагодите српском менталитету, а Иван не покушава да имитира било кога већ само узима „алат“ из Америке, али његове форе су српске. Вежбали смо месецима и сва срећа да он то одлично ради и да није стао, што је уобичајено за Србију - да кренете с нечим, а онда станете.

Али је остао на Првој...

Па не могу да га сад овде ставим да мени пише стенд-апове (смех). Шалу на страну, Иван припада Првој и Прва припада њему.

Кад погледате нашу медијску сцену, како вам изгледа, посебно ситуација на нашим највећим телевизијама?

То је много важно питање јер није питање само телевизије, већ целе економије у Србији. Потребне су озбиљне промене у сваком сектору и у свакој индустрији. Промет у медијима је једна спирала која сваке године иде на доле, а за то су великим делом одговорни играчи на тржишту. Они су створили један нездрав систем. А то што није здраво, треба лечити. Један од аргумената који се чује на тржишту јесте: „Јао, ово је тако мало тржиште, још један играч ће све да уништи, узеће нам део колача и сви ћемо пропасти.“ То би било као кад бих ја сад рекао: „Драги интернационални инвеститори, немојте да долазите у Србију, ми имамо довољно малу ову или ону индустрију, јер ако дођете, има да је растурите.“ То је погрешна, и врло погубна логика. То је оно што мора да се мења у Србији. Мора да постоји конкуренција. Нови играч би остале натерао да они нешто промене, што би донело квалитет индустрији и гледаоцима који прате програм.

Медијски сектор је веома важан зато што је он мултипликатор свега, шири се у све друге индустрије. Штампа је прича за себе, они имају своју дигиталну промену и ко то брже и боље зна да примени, тај ће да опстане. Диверзификација у том сектору биће најважнија, као што ће у једном тренутку за телевизију бити важна. На то мора да се гледа позитивно, то је нешто ново што долази, и ако покушавам да по сваку цену чувам статус-кво и не развијам се, не мењам се, не доприносим, онда долазимо до резултата који имамо сада, а то је да многе наше гране индустрије заостају за светом. За то не постоји оправдан разлог јер је ово народ који свуда у свету остварује невероватан успех.

Да ли онда очекујете одговор других телевизија кад се појави Нова, јер улазите у рат с њима?

Рат је погрешна реч за мене, потпуно погрешна перцепција. Рат значи да ја идем нешто да уништим, што није истина. Ово је за мене тржишна утакмица, такмичење. То значи да се увек нешто мења, гради, да се сви труде да извуку најбоље из себе. У овом тренутку сви играчи не мисле тако, већ су више „хајде да их уништимо пре него што настану“. Покреће их несигурност и страх од тога шта ће се десити кад дође неко нов на терен, али што пре препознају да је одговор који треба да примене - рад и труд, то ће боље бити свима. Очекујем тај одговор, надам му се, јер гледаоцима је потребан бољи квалитет.

Шта су српске телевизије изгубиле одласком Александра Тијанића?

Александар Тијанић је био човек који се разликовао од свих других по томе што је веома добро разумео телевизију и био је много добар политичар, он је знао да балансира између те две ствари, али и одмах да каже шта мисли. Неко би могао да каже зашто онда није од РТС направио да изглед као Прва, али то је сасвим друго питање јер је РТС велики танкер који мораш пажљиво да возиш. Од оркестра, радијских програма до разних радио-телевизијских станица и 4.000 запослених које морате да мотивишете. РТС су потребне промене да би био оно што може и треба да буде за овај народ, а то је Јавни сервис. Наравно, увек би требало да постоје и комерцијални извори прихода јер без тога Јавни сервис не може да опстане. И у Немачкој је тако. Мислим да је задатак Јавног сервиса толико важан за народ да он мора да постоји и да има ту врсту комуникације и толико времена за темељно новинарство тако да ја сваки пут подржавам РТС да се развија у правцу у којем се развија Би- Би- Си.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси