Насловна  |  Актуелно  |  УНС вести  |  РЕМ: Пинк и Хепи у марту 619 пута прекршили Закон о оглашавању
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

УНС вести

03. 06. 2019.

Аутор: Ј. Пешић Извор: УНС

РЕМ: Пинк и Хепи у марту 619 пута прекршили Закон о оглашавању

Против телевизија Пинк и Хепи, због 619 прекршаја Закон о оглашавању у марту ове године, Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ) поднело је Прекршајном суду захтеве за покретање прекршајних поступака.

Захтев за покретање прекршајног поступка против предузећа за информисање и маркетинг „Pink international company“, власника Пинка, поднет је зато што је у телевизијском програму било 376 прекршаја Закона о оглашавању.

У захтеву за покретање прекршајног поступка РЕМ-а наводи се да је на телевизији Пинк у емисији „Жикина шареница“ било прикривеног оглашавања, а у емисијама „Задруга“ и „Премијера“ упућивано је на куповину часописа „Свет“ и „Скандал“, што је забрањено Законом о оглашавању.

У  емисијама „Ново јутро“, „Задруга“, „Жикина шареница“, „Кућа од срца“, „Амиџи шоу“ и „Пинкове звездице“ у оквиру програмских садржаја у којима се пласира производ било је непримереног појављивања производа, нарочито у крупним кадровима, што је противно Закону о оглашавању, наводи се у захтеву РЕМ-а.

Регулатор у захтеву наводи да је ТВ Пинк, супротно Закону о оглашавању којим је прописано да ТВ оглашавање и ТВ продаја морају бити лако препознатљиви и јасно и уочљиво звуком, сликом или просторно одвојени од осталих програмских целина, емитовао блок огласних порука без одјавне шпице.

Телевизија Пинк је у емисији „Национални дневник“ прекршила члан 33 Закона о оглашавању у којем се наводи да се емитовање играног филма, телевизијског филма и емисије вести може прекинути због емитовања ТВ оглашавања, односно ТВ продаје једном у емисији чије предвиђено трајање износи најмање 30 минута, наводи у захтеву РЕМ.

РЕМ у захтеву за покретање прекршајног поступка наводи и да је ТВ Пинк у марту прекршио члан 35 став један овог Закона у којем се наводи да „у оквиру једног пуног сата емитованог програма комерцијалних пружалаца медијске услуге, ТВ оглашавањe и ТВ продајa не могу заузимати више од 20 одсто времена (12 минута у једном пуном сату)“.

У емисијама „Жикина шареница“, „Магазин ин“ и „Ново јутро“ на ТВ Пинку емитована је ТВ продаја као посебан програмски садржај, што је супротно Закону који прописују да се „ТВ продаја као посебан програмски садржај не може емитовати у оквиру друге емисије, већ само између појединих емисија“.

У захтеву за покретање прекршајног поступка РЕМ-а наводи се да је у емисијама „Пинкове звездице“, „ДНК“ и „Државни службеник“ промотивно упућивано на производ спонзора, супротно Закону о оглашавању.

Захтев за покретање прекршајног поступка против предузећа за маркетинга, издавачу делатност, радио и телевизију Хепи ТВ, издавача ове телевизије, поднет је зато што је у телевизијском програму било 243 прекршаја Закона о оглашавању.

У емисији „Боља земља“ непосредно је позивано на куповину производа, што је супротно Закону о оглашавању, наводи се у захтеву за покретању прекршајног поступка РЕМ-а против телевизије Хепи.

У захтеву РЕМ-а наводи се да је у емисијама ТВ Хепи „Парови“, „После ручка“, „Ћирилица“, „Прело у нашем сокаку“, „Голи живот“ и „Рано јутро“ било појављивања производа (жигови), чиме је прекршен Закон о оглашавању.

Телевизија Хепи је у емисијама „Вести“ и „Телемастер“ прекршила члан 33 Закона о оглашавању у којем се наводи да се емитовање играног филма, телевизијског филма и емисија вести може прекинути због емитовања ТВ оглашавања, односно ТВ продаје једном у емисији чије предвиђено трајање износи најмање 30 минута, наводи у захтеву РЕМ.

РЕМ у захтеву за покретање прекршајног поступка истиче и да је ТВ Хепи у марту прекршио члан 35 став један овог Закона у којем пише да „у оквиру једног пуног сата емитованог програма комерцијалних пружалаца медијске услуге, ТВ оглашавањe и ТВ продајa не могу заузимати више од 20 одсто времена (12 минута у једном пуном сату)“.

У емисијама на ТВ Хепи „Добро јутро, Србијо“ и „Рано јутро“ емитована је ТВ продаја, као посебан програмски садржај, иако се у Закону о оглашавању наводи да се „ТВ продаја као посебан програмски садржај не може емитовати у оквиру друге емисије, већ само између појединих емисија“, наводи се у захтеву РЕМ-а.

Супротно Закону о оглашавању, ТВ Хепи је у емисији „Временска прогноза“ приказаној у оквиру садржаја „Рано јутро“, „Вести“, „Телемастер“ и „Добро јутро, Србијо“ обавештавао о спонзору користећи покретну слику спонзора, наводи РЕМ у захтеву.

Подсетимо, РЕМ је против телевизија Прва и О2, због 263 прекршаја Закона о оглашавању у марту ове године, већ поднео Прекршајном суду захтеве за покретање прекршајних поступака.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси