Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Novinari vesti objavljivali prvo na Tviteru
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

18. 11. 2011.

Izvor: Dnevnik

Novinari vesti objavljivali prvo na Tviteru

Agencija Asošejted pres strogo je ukorila neke od svojih novinara pošto su hitne vesti objavljivali na Tviteru pre nego što bi one dospele u servis te agencije, objavio je Bi-Bi-Si.

AP je upozorila novinare kada su neki od zaposlenih u agenciji na Tviteru objavili da su novinari AP-a uhapšeni tokom protesta pokreta "Okupirajmo Vol Strit".

Uprava agencije je potom zaposlenima poslala mejl u kojem ih je podsetila na politiku agencije u odnosu na korišćenje društvenih mreža na internetu.

Slučaj je ponovo otvorio debatu o odnosu tradicionalnih medija prema remetilačkoj prirodi društvenih mreža. Tviter je za mnoge mesto na kojem se objavljuju hitne vesti, iako ta mreža nema ugled i preciznost tradicionalnih medija. Činjenica da na Tviteru svako može da objavi ekskluzivnu informaciju ne znači i da su te informacije po pravilu tačne, navodi BBC.

Tviter i Fejsbuk se koriste u redakcijama svetskih medija, ali informativne kuće, uključujući AP, imaju stroga pravila o korišćenju društvenih mreža.

"Ako posedujete informaciju, fotografiju ili video koji su dovoljno ekskluzivni ili hitni da bi imali status hitne vesti, treba da ih prvo objavite u našem servisu, pre nego što razmotrite njihovo postavljanje na društvene mreže", piše u AP-ovom pravilniku.

Glavni urednik agencije AP Lu Ferara poručio je zaposlenima posle incidenta da je njihova prva dužnost agencija, a ne Tviter.

Ipak, urednik za društvene medije u agenciji Rojters Entoni de Rosa smatra da politika novinskih agencija prema ovakvim servisima mora da se preispita.

"Novinske agencije moraju da se razvijaju ili će nestati", napisao je De Rosa na Tviteru. U blogu svoje medijske kuće, De Rosa je naveo da je pogrešno ignorisati da Tviter sve više postaje izvor informacija.

De Rosa je ocenio da su "novinske agencije i dalje važan deo medijskog posla i da će to uvek biti", ali i dodao da društvene mreže pomažu promovisanju Rojtersa i doprinose porastu posećenosti sajta te agencije.

Urednik Bi-Bi-Sijevog sajta Stiv Herman rekao je da su pravila te kuće vezana za korišćenje društvenih mreža zasnovana na zdravom razumu i da se mogu svesti na: "Ne činite nista glupo".

"Smatram da su brzina i neposrednost Tvitera nešto sa čime mediji još pokušavaju da izađu na kraj. Mi u Bi-Bi-Siju pokušavamo da imamo sisteme koji garantuju da je naše izveštavanje najbrže moguće na svim našim servisima, istovremeno ostajući privrženi tačnosti. Tviter sigurno ubrzava taj tempo", rekao je Herman.

Beta


Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi