Vesti
28. 10. 2017.
Laž da nema nezavisnih medija
U Srbiji postoje nezavisni mediji, a svi oni koji to negiraju lažu građane ičine sve da ubiju slobodu štampe, pa i lažima da nezavisni mediji ne postoje, izjavio je danas odgovorni urednik nedeljnika Vreme Filip Švarm. On je na Sajmu medija, na panelu "Koliko se zaista medijima može verovati", istakao da je 27 godina lista Vreme dokaz danezavisni mediji postoje, iako oni to plaćaju užasnom cenom- velikim radom u teškim uslovima i najmanjim primanjima.
Prema njegovim rečima, novinari u nezavisnim medijima sebe doživljavaju na dva načina - jedan je da budu profesionalci samo rade svoj posao, a drugi da ne mogu izdržati ako ne veruju u slobodnu reč i da veruju da će jednog dana biti bolje. Da ćete jednog dana zarađivati više, da nećete biti optuživani kao izdajnici, "narodni neprijatelji", da vas vlast neće tretirati kao protivnika, ali nekako znate da to nikad neće biti, objasnio je Švarm.
On je naglasio da zato ostaje vera nezavisnih medija u onošto rade, da je to važno kad građane "izdaju političke partije, sistem i sudovi - da ostajete samo vi, koji će preneti narodu istinu ili što bliže istini".
Novinar Televizije Vojvodina Ljubica Gojgić je, komentarišući situaciju u medijima, ukazala da je vrlo slikovito proći Sajmom i pogledati šta se sve zove novinama, ko su sve mediji i ko se sve predstavlja kao novinar, "plasirajući nešto što bi trebalo da bude proverena iistinita informacija".
Ima nas mnogo koji smo novinari, i onih koji to nisu. Nemamo svi očigledno u vidu interes javnosti, konstatovala je Gojgić.
Kako je istakla, među novinarima ima onih koji rade politički marketing, bave se politikom, ili podržavaju interese korporacija, i zato je i na publici zadatak, jer"ne može da sedi pasivno i kupuje novine zato što su najjeftinije, i onda kaže 'svašta se valja javnim prostorom'".
Kolumnista lista Danas Zoran Panović ocenio je da je čitalačka i kultura praćenja medija loša, jer ljudi generalno ne veruju medijima, "ali veruju svom mediju".
Naglašavajući da u Srbiji postoji "gađenje" prema javnom dijalogu, Panović je konstatovao da većina ljudi u Srbiji želi medij koji je njihov istomišljenik, "da im ulije dozu sigurnosti na ovu ili onu stranu".
Svaki nagoveštaj neke vrste dijaloga, otvaranja problema, rušenja predrasuda o svojoj realnosti je frustrirajući, obično se reaguje histerijom, i to je ono što je jako deprimirajuće, ocenio je Panović.
Prema njegovom mišljenju, mediji se danas opet dele na one koji su "za" i "protiv", a "iluzije koje se šire društvenim mrežama su neka vrsta euforičnosti, realnost je drugačija".
Marketinški stručnjak Vojisav Žanetić rekao je da je pitanje jeftinog informisanja, koje se ne plaća, pripalo ljudima koji prodaju robu, a ne medije čiji cilj je izveštavanje.

Komentari (1)
ostavi komentar28.10.
2017.
Hm...
Tačno, laž je da nema "nezavisnih" medija.
Odgovori