Vesti
06. 07. 2011.
Privatizovano svega 38 medija
Nacrt medijske strategije predviđa povlačenje države iz javnih glasila za 18 meseci
U poslednjih osam godina u Srbiji je privatizovano ukupno 56 medija, od kojih je u 18 slučajeva raskinut ugovor o prodaji, pokazuju podaci Agencije za privatizaciju.
Od predviđenog broja javnih glasila za prodaju, 53 je ostalo neprivatizovano, od čega je za sedam medija obustavljen proces privatizovanja, u 37 slučajeva je prekinut proces, dok su za osam glasila proglašene po tri neuspešne aukcije.
U ovom trenutku, prema podacima Agencije, samo jedan medij nalazi se u postupku privatizacije i više nema nijednog javnog poziva za prodaju. Nacrt medijske strategije, koji je trenutno u fazi javne rasprave, inače, propisuje rok od 18 meseci za privatizaciju svih lokalnih i regionalnih medija, kao i prodaju državnih udela u javnim glasilima.
Predlogom strategije predviđa se da država ne može biti vlasnik medija, odnosno da osnivači medija ne mogu biti država, teritorijalna autonomija, lokalna samouprava, ali i ustanova, preduzeće i drugo pravno lice koje je u državnoj svojini ili koje se finansira iz javnih prihoda, „osim ustanova javnih radiodifuznih servisa na nacionalnom i pokrajinskom nivou“.
„Republika Srbija će se povući iz vlasništva nad javnim glasilima bez odlaganja, a najkasnije u roku od 18 meseci od dana usvajanja ove strategije. Povlačenje države iz vlasništva nad javnim glasilima podrazumeva privatizaciju i/ili konverziju državnog vlasništva u akcije i njihov prenos bez naknade, u skladu sa propisima koji regulišu oblast privatizacije“, navodi se u Nacrtu medijske strategije.
Proces privatizacije medija ocenjuje se, inače, u javnosti kao neuspešan, što je dodatno samo pogoršalo stanje na medijskoj sceni u Srbiji. Tokom procesa prodaje državnih medija uočeni su mnogi problemi, pa su tako pojedini privatizovani mediji otišli u stečaj, dok su drugi nakon prodaje izgubili na kvalitetu i profesionalnim standardima.
Vlada Srbije je prošle godine usvojila i zaključak, kojim se odlaže privatizacija lokalnih elektronskih medija, koji emituju program na jezicima nacionalnih manjina, dok se ne usvoje izmene Zakona o radiodifuziji.
Tom prilikom prekinut je postupak privatizacije 39 medija na jezicima nacionalnih manjina. Većina medija u Srbiji, prema podacima Agencije za privatizaciju, privatizovana je tokom 2007, dok je prošle godine prodato svega četiri javna glasila.
Najčešći kupci lokalnih medija bila su fizička i pravna lica iz zemlje, dok su svega nekoliko glasila kupile firme iz inostranstva.
Antrfile : Jeftina roba
Mediji u Srbiji prodavali su se i po veoma niskim cenama, ali i uprkos tome nije vladalo veliko interesovanje za njihovu kupovinu.
Za manje od 2.000 evra tako su prodati Slobodna reč iz Vranja, Takovske novine iz Gornjeg Milanovca, Polimlje iz Prijepolja, Zlatarske novosti iz Nove Varoši, Radio Ljubovija i Radio Obrenovac.
Po najvišoj ceni od 2,169 miliona evra prodato je preduzeće Pančevac, a među skupljima su bile i Ibarske novosti iz Kraljeva (897.000 evra), Subotičke novine (833.000 evra), Glas Podrinja iz Šapca (756.000 evra), Radio TV Podrinje iz Loznice (680.000 evra), Zrenjanin (678.000 evra) i RTV M iz Sremske Mitrovice (657.000 evra).
B. Cvejić
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.