Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Svet vesti je muški svet koji kreiraju žene
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

27. 10. 2016.

Autor: N.S. Izvor: Danas

Svet vesti je muški svet koji kreiraju žene

U političkim temama, koje dominiraju u zasićenoj medijskoj slici Srbije, žene čine samo 14 odsto subjekata, dok sa druge strane, u vestima o poznatim ličnostima, umetnosti, medijima i sportu one čine 44 odsto svih subjekata, neki su od rezultata su istraživanja „Ko pravi vesti“, koje je sprovela Misija OEBS-a u Srbiji kao deo Globalnog medijskog monitoring projekta 2015.

Izveštavanje medija stoga je rodno neosetljivo i neuravnoteženo, a ovo se posebno manifestuje na lokalnom nivou. 

Kako se navodi u istraživanju, žene su vidljivije u profesionalnim grupama koje imaju niži status u društvu i kada se pojavljuju u ulogama koje se percipiraju kao zenske’. 

Profesorka sa Fakulteta političkih nauka u Beogradu Snježana Milivojević, koja je predvodila istraživački tim, na predstavljanju rezultata istraživanja u Novom Sadu navela je da na osnovu rezultata iz 114 zemalja može da se kaže da je svet vesti „muški svet koji kreiraju žene“ i da su istovremeno u njemu slabo zastupljene. 

- Porast konzervativizma i ekstremizma u čitavom svetu loše utiče na položaj žena u društvu. A strašno je to što su generacije naših roditelja liberalnije nego generacije naše dece - navela je ona uz konstataciju da odgovornost za to snose i liberalne snage u društvu. 

Takođe je napomenuto da se žene retko spominju kao ekspertkinje, već su u sadržajima u ulogama slučajnih prolaznica. Ona je naglasila da mizoginija u digitalnom okruženju dobija nove oblike. 

- Iako su na meti mnogi, novinarke se uglavnom napadaju zbog toga što su žene, a muškarci nikada zbog toga što su muškarci - zaključila je Milivojević. 

Prezentaciju i razgovor sa predstavnicima civilnog sektora, obrazovnih institucija i medija organizovali su Misija OEBS-a u Srbiji i Nezavisno društvo novinara Vojvodine.

Svetsko istraživanje 

Globalni medijski monitoring projekat (GMMP) je najduže i najobimnije svetsko istraživanje o rodu u medijima. Počelo je 1995. kada su istraživači-volonteri u 71 zemlji širom sveta posmatrali prisustvožena u svojim nacionalnim radio.televizijskim i štampanim vestima. Peti Globalni medijski monitoring projekat je sproveden 25. marta 2015. u preko 100 zemalja. Istraživački tim Fakulteta političkih nauka koji je predvodila profesorka Snježana Milivojevič prvi put je predstavljao Srbiju u ovom monitoringu. Cilj predstavljanja izveštaja o Srbiji u Novom Sadu bio je da podstakne javni razgovoro ulozi medija u postizanju rodne ravnopravnosti.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi