Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Goran Veselinović novi srpski medijski tajkun!
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

31. 10. 2015.

Autor: Ekipa Kurira Izvor: Kurir

Goran Veselinović novi srpski medijski tajkun!

Tri firme koje su u vlasništvu Gorana Veselinovića ili se povezuju s njim za tri godine, od 2011. do 2014, uvećale su prihod šest puta, sa 300 miliona na 1,7 milijardi dinara, a dobit više od 24 puta sa 2,7 miliona na skoro 70.

Firme ovog člana Srpske napredne stranke (SNS) kontrolišu oglašavanje u medijima, kao što je to za vreme Demokratske stranke radio Dragan Đilas, što mu daje moć da utiče na uređivačku politiku novina, televizija i drugih sredstava informisanja.  

Za razliku od drugih tržišta, karakteristika Srbije je da u poslu posredovanja u prodaji oglasnog prostora u medijima vodeću ulogu imaju agencije koje su u vlasništvu ljudi iz vrha srpske politike.

Iako profit koji se ostvaruje prodajom reklama nije zanemarljiv faktor, suština ovog mehanizma je u kontroli medija  napisala je Balkanska istraživačka mreža (BIRN) u tekstu „Oglašavanje kao privatni posao vlasti" i navela da su krupni oglašivači napustili Đilasovu agen ciju „Dajrekt medija" i prešli kod drugih, među kojima su i Veselinovićeve firme.  

Vrtoglavi rast 

Rekorder u rastu prihoda tri firme koje se povezuju s Veselinovićem je firma „Sekond", čiji je formalni vlasnik Sanja Lalović.

Osnovana je u novembru 2012. i za samo dve godine prihodi ove marketinške agencije uvećani su 405 puta, sa 556.000 na skoro 230 miliona, krajem 2014, pokazuju zvanični finansijski izveštaji.

I profit je vrtoglavo porastao  više od osam puta. Agencija „Rajt", čiji je vlasnik sam Goran Veselinović, rekorder je u rastu profita. Od 2011. do 2014. dobit je povećana skoro 25 puta i dostigla je prošlogodišnjih 9,2 miliona dinara. I treća firma koja se povezuje s Veselinovićem „Medija džobs" beleži slične uspehe.

Prihodi su prošle godine dostigli čak 1,4 milijarde dinara, pet puta više nego 2011. Kako ove firme povezuje Veselinović i SNS, ali i kako funkcioniše sistem kontrole medija posle 2012, objasnila je Balkanska istraživačka mreža (BIRN) u tekstu „Oglašavanje kao privatni posao vlasti". 

Tako su, kako navodi BIRN,  „Sekond" osnovali Srđan Leković i Miloš Jovanović, a onda su je prepustili Sanji Lalović.

Vladimir Andonov, koji je u poslu oglašavanja skoro 20 godina, rekao je za BIRN daje Sanja Lalović radila u njegovoj agenciji. Andonov je kazao daje njegova agencija osmišljavala medijski plan za SNS na izborima 2012. godine.

„Glavna osoba za taj posao u ime agencije bila je ona. Nju je posle pozvao Veselinović da pređe u ,Sekond'", izjavio je on za BIRN. 

Znam ga, ne znam ga 

Kada je novinar BIRN u februaru 2014. godine pozvao jednog od dvojice osnivača „Sekonda" Miloša Jovanovića, on je rekao da ga je Goran   Veselinović pozvao da osnuje agenciju.

Veselinović je za BIRN negirao da poznaje Jovanovića i da ima bilo kakve veze sa osnivanjem „Sekonda", posle čega je u ponovnom razgovoru Jovanović odbio da potvrdi prvobitnu izjavu i tvrdio da s novinarom BIRN nikad nije ni razgovarao.

Privatno poslovanje

Sanja Lalović je na pitanja BIRN o poslovanju agencije „Sekond" i njenom poslovnom odnosu s Veselinovićem odgovorila elektronskom poštom: „Pročitala sam vaša pitanja i zaključila da sva spadaju u domen regularnog privatnog poslovanja, tako da ne nalazim nije  dan razlog zašto da na njih odgovaram."  BIRN je otkrio da još neki podaci povezuju agencije „Rajt" i „Sekond". Advokatska kancelarija Veselinovićeve supruge Nevene Veselinović obavlja pravne poslove za obe firme.

„Dokumentacija APR pokazuje daje advokat Snežana Sladaković, zaposlena u advokatskoj kancelariji Veselinović, podnela zahtev za promenu podataka vlasništva i za ,Rajt' i za , Sekond' kao ovlašćeno lice obe firme", piše BIRN.

Obe agencije nalaze se u istoj zgradi poslovnog centra Erport siti. Tako su i registrovane u APR, ali se samo „Rajt" pojavljivao kao zakupac.

Slobodan Georgiev, novinar BIRN, kaže za Kurir da je Vučićeva vlada prepoznala način na koji može da kontroliše medije i da je u to ime preuzela poslove „medija bajinga" od ljudi koji su bili iz DS.  Verujem da bi celu temu upotpunilo svedočenje ljudi iz medija i agencija koji su direktno uključeni u taj posao, koji strankama na vlasti donosi i kontrolu medija i način da finansiraju svoje aktivnosti  bilo privatne bilo stranačke objasnioje Georgiev.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi