Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  „Žurnalist", elektronski magazin studenata novinarstva
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

25. 02. 2013.

Autor: A. Jerinić Izvor: Dnevnik

„Žurnalist", elektronski magazin studenata novinarstva

Studenti druge i treće godine Odseka Filozofskog fakulteta u Novom Sadu za medijske studije pokrenuli su onlajn magazin "Žurnalist" koji se, kako kažu autori, ne bavi samo temama koje mlade interesuju nego i onima koje bi trebalo da ih interesuju.

Besplatan elektronski mesečnik budućih žurnalista nije namenjen samo studentima nego svim mladima, a prvi broj je izašao u oktobru 2012. godine. Kako objašnjava jedna od članica autorskog tima Mirjana Spremo, magazin kritički analizira sve aktuelne društvene, političke, sportske, kulturne i teme iz studentskog života, a autori su, tvrdi, u potpunosti nepristrasni.

Naša želja i ideja bila je da pišemo i bavimo se ozbiljnim temama, ali na jednostavan način, blizak mladima predočava Mirjana Spremo. - Verujemo u to da će magazin za mlade koji pišu mladi dobiti pozitivne kritike i svoju čitalačku publiku. To je trenutno jedini magazin koji piše za sve studente Univerziteta u Novom Sadu, a ne samo za studente određenog fakulteta, kako je do sada bilo praksa.

Ona ukazuje na to da dosadašnji brojevi imaju po 6.500 pregleda, i dodaje da je magazin pokrenut jer su studenti prepoznali problem u dnevnoj pggampi i u magazinima koji se svakodnevno plasiraju mladima s temama koje su skandalozne ili s estradnopolitičke  scene, paparaco  fotografijama, ali i zbog već poznatog problema da mladi ne čitaju uopšte. Ovaj omladinski mesečnik izlazi svakog prvog ponedeljka u mesecu, savremeno je koncipiran i oblikovan, ali pri tom ne koketira s vulgarnim, bezrazložno provokativnim, senzacionalističkim.

Kako objašnjava naša sagovornica, u njemu nema .dostera, nagradnih igara, jeftine poezije, estradne kohezije, golih bokova, selebriti šokova, kičiziranja, insistiranja, navaljivanja".

Tema jednog broja je bila „Šta je to brend Srbije?" Svima bih preporučila upravo te tekstove koji se odnose na brend i antibrend Srbije jer sadrže zanimljive informacije koje možda do sada nisu bile poznate mladim sugrađanima ili kojih će se rado podsetiti. Veoma je zanimljiv i tekst iz rubrike „Sedma sila" koji govori o velikoj ulozi „Tvitera,, i „tvitova,, u današnjim medijima, ali i uopšte opisala je Mirjana Spremo teme najnovijeg broja ..Žurnalista".

Tim koji radi na časopisu čine isključivo studenti, a u njegovoj izradi i uredništvu ne učestvuje ni Fakultet, niti bilo ko drugi. Podršku su, ipak, dobili od Odseka za medijske studije, Novosadske novinarske škole, Nezavisnog društva novinara Vojvodine, Udruženja novinara Srbije, ,Drene sinepleks" i portala „Studentski vodič,,. Trenutno se magazin može naći na „Fejsbuku,, pod imenom ..Žurnalist".
 
Za blisku budućnost planiramo sajt, odnosno portal magazina. Jedan ovakav časopis, koji ima više od 40 stranica i ovakvo grafičko rešenje, nije ni lako, niti jeftino realizovati. Nadamo se da ćemo naići na finansijsku podršku našeg univerziteta ili drugih koji bi nas prepoznali kao nešto što je toga vredno zaključuje Mirjana Spremo.

Ćirilica zbog autentičnosti

Do sada su objavljena tri broja elektronskog mesečnika „Žurnalist". Drugi broj magazina, s temom abortusa, imao je više od 6.500 pregleda, a osim čitalaca iz Srbije, ima ih i iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Francuske...

Magazin je pisan ćirilicom jer, kako kažu autori, „u vremenu digitalnih komunikacija predstavlja pravi raritet i doprinosi njegovom autentičnom izgledu,,.

Članovi redakcije za to pismo ne vezuju bilo kakve patriotske prefikse, već su se za njega opredelili zbog drugačije arhitekture slova i čitljivosti - kaže Mirjana Spremo.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi