Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Belgijski dnevnik dobio u potpunosti digitalizovano izdanje
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

22. 02. 2013.

Izvor: Poslovni.hr

Belgijski dnevnik dobio u potpunosti digitalizovano izdanje

Suočen sa ekonomskom krizom, belgijski dnevnik Le Soir, razvio je digitalno izdanje koje se plaća.

 

"Le Soir nije odlučio da prekine sa štampanim izdanjem, to bi bio samoubilački potez", tvrdi Philippe Laloux, tvorac digitalnog izdanja briselskih novina koje su pokrenute pre 125 godina.

S obzirom da "sve više čitalaca želi da ima na raspolaganju produbljenu informaciju kada izađe iz kancelarije ili pre spavanja, posebno na novim tehonološkim pomagalima poput tableta i smartfona, od polovine januara zakazan im je sastanak svaki dan u 17 sati", objašnjava on. "Ne radi se o razvoju veb stranice nego o novom proizvodu koji omogućava izlaz iz mnoštva aktualnosti, sa svim prednostima digitalne tehnologije: ergonomijom ekrana, obogaćivanjem multimedijom", ističe otac projekta kojem, po njegovim rečima, nema ravnog ni u frankofonoj ni u anglofonoj štampi.

Kao na tabletu, članci postavljeni on line u 17 sati "klizaju" sa desne na levu stranu. Za razliku od veb stranice, veliki autori Le Soira imaju prednost. Svaka rubrika - politika, svet, kultura i sport - treba za svako izdanje da proizvede najmanje jedan originalni članak na temu koja dominira dnevnim aktualnostima. Druga je novost da treba da se plati za pristup novom izdanju koje vraća tradiciji večernjeg izdanja dnevnika. Pretplata od 24 sata koja omogućava pristup celoj arhivi novina kao i PDF verziju jutarnjeg izdanja je jedan evro.

Prvobitni je cilj da se poveća broj redovnih pretplatnika kako bi se pokrio pad prihoda od uobičajenog izdanja dnevnika i dramatičan pad prihoda od oglašivača prouzrokovan ekonomskom krizom, objašnjava Didier Haman, direktor i glavni urednik Le Soira. Belgijska kompanija Rosel udružila se sa glavnim telefonskim operaterom u zemlji i velikim korejskim elektronskim proizvođačem nudeći "ponudu" koja se sastoji od dvogodišnje pretplate na Le Soir, pristupa mobilnom Internetu i tablet, sve po ceni od 23 do 41 evro mesečno.

Po vlasniku Rosela Bernarsu Maršantu, operacija pokrenuta krajem 2012. doživljava "velik uspeh" i cilj od 3.500 novih pretplatnika trebao bi da bude ostvaren.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi