Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Dve godine da država izađe iz medija
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

30. 01. 2013.

Autor: D. M. S. Izvor: Večernje novosti

Dve godine da država izađe iz medija

Do kraja marta u skupštinsku proceduru ući će zakon koji će regulisati pitanja nedozvoljenog objedinjavanja vlasništva u medijskoj sferi, izlazak države iz medija, pomoć javnim servisima, reklamiranje. Pomoćnik ministra kulture i informisanja Dragan Kolarević kaže, za ”Novosti”, da je ostalo da se, do kraja ove nedelje, u zakon o javnom informisanju i medijima ubace još prelazne i kaznene odrebe, pa tekst ide na javnu raspravu, a biće prosleđen i ekspertima EU, Saveta Evrope i Oebs.

Kada će biti ispunjen plan o izlasku države iz medija?

- Država se opredelila da se povuče iz medija i to će biti ispoštovano. Mora se pronaći formula kako da se to uradi u slučaju ”Novosti”, ”Politike”, ili kako da se transformiše Tanjug. U svakom slučaju, ništa neće biti na brzinu, jer je predviđen rok od dve godine od usvajanja zakona.

Šta znači nedozvoljeno objedinjavanje vlasništva u medijskoj sferi?

- To, na primer, znači da će biti dozvoljeno da vlasnik jednog uspešnog dnevnog lista pokrene potpuno novi i da zajednički pređu 50 odsto ukupnog prosečnog tiraža svih medija u prethodnoj godini. Ali, biće zabranjeno da kupi uspešan list koji već postoji i tako pređe predviđeni limit.l Kako država namerava da pomogne, a da se to ne tumači kao pokušaj uticaja na uređivačke politike?

- U Ministarstvu nemamo poseban fond iz kojeg bi se isplaćivala pomoć. Ali, država će pomagati kroz razne olakšice, recimo, za kupovinu papira i drugog materijala. Pratićemo kako Evropa pomaže svojim štampanim medijima koji su u krizi i onda ćemo primenjivati najbolja rešenja.

Oglasi će biti sa potpisom

Uvodite li neke novine kada je reč o tržištu oglasa?

- Biće uvedena obaveza da se objavi ko plaća oglase i reklame kada se pređe određeni cenzus. Mislimo da je važno da se zna ko su veliki oglašivači, pa neka onda čitaoci i gledaoci sami donose sud. Naravno, taj limit neće biti isti za regionalne medije i one koji pokrivaju prostor cele države.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi