Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Udruženje RAB SRBIJA nadograđeno je u samoregulatorno telo
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

26. 05. 2023.

Autor: RAB Srbija Izvor: RAB Srbija

Udruženje RAB SRBIJA nadograđeno je u samoregulatorno telo

Skupština Udruženja radio stanica RAB SRBIJA usvojila je izmene i dopune statuta i Kodeks oglašavanja pružalaca medijske usluge radija RAB SRBIJA, čime je ovo medijsko udruženje postalo samoregulatorno telo.

Na jučerašnjoj sednici, članovi Skupštine RAB SRBIJA jednoglasno su usvojili Kodeks oglašavanja pružalaca medijske usluge radija RAB SRBIJA, kao i izmene i dopune Statuta i Poslovnik komisije za prijave čime je udruženje RAB SRBIJA postalo samoregulatiorno telo. Kodeks oglašavanja pružalaca medijske usluge donosi pravila za radio-stanice s ciljem da se ova oblast još bolje reguliše, a po prvi put u Srbiji na ovaj način.Kodeks oglašavanja pružalaca medijske usluge radija RAB SRBIJA bliže uređuje sadržinu oglasne poruke, donosi opšta pravila oglašavanja, posebna pravila i ograničenja u oglašavanju kojih su dužni da se pridržavaju svi članovi udruženja RAB SRBIJA.

U pisanju Kodeksa učestvovali su advokati specijalizovani za medije Đorđe Kujović i Stevan Pajović, kao i svi članovi RAB SRBIJA.

- Samoregulatorno telo RAB SRBIJA je rezultat dvogodišnjeg nastojanja članica RAB SRBIJA za uspostavljanje smernica ka unapređenju ove oblasti. Moram da istaknem da sam kao predsednica RAB SRBIJA veoma ponosna, jer nije čest slučaj da vlasnici medija dobrovoljno žele da prihvate samoregulaciju,  odnosno, odgovornost, a to se u RAB SRBIJA upravo dešava. Mi smo strožiji prema sebi, nego što je to zakon. Mislim da je u interesu javnosti regulisanje oglasnih poruka koje se emituju na radiju. Naši ciljevi su transparentni, a ispod određenih standarda ne smemo ići. U svakom demokratskom društvu različiti mediji mogu imati svoje kodekse, jer kao što postoji razlika između štampe i radija tako postoji i razlika između oglašavanja i oglasnih poruka na različitim medijima. Mi ćemo se od danas pridržavati Kodeksa koji smo doneli i ja sam ponosna na to – istakla je predsednica Udruženja radio stanica RAB SRBIJA Maja Rakovic.

Vlasnici radio-stanica članica RAB SRBIJA su pre dve godine doneli odluku o osnivanju samoregulatornog tela, a s ciljem podizanja profesionalnih standarda u radio-industriji u našoj zemlji. Pored zakona koje donosi država, neophodna je i samoregulacija, jer je ona, pokazuju iskustva drugih zemalja, jeftinija i brža. Na primer, sada vrlo brzo može da se povuče iz programa neki oglas koji ne podleže etičkim standardima i tako se, na kraju, zaštitite slušaoci, odnosno potrošači.

Kodeks oglašavanja pružalaca medijske usluge radija RAB SRBIJA definiše prava i obaveze i pruža uputstva u postupanjima, reguliše izricanje mera i donošenje preporuka. 

Ovaj dokument između ostalog uređuje oglasne poruke namenjene deci i maloletnicima, pa tako, na primer, donosi i spisak šta ne sme da se reklamira pre, posle ili tokom dečijih emisija. Takođe, strožije je regulisano i oglašavanje nagradnih igara itd. 

U nadležnosti samoregulatornog tela su radio-stanice članice RAB SRBIJA i druge radio-stanice koje priznaju nadležnost ovog tela.

Udruženje radio stanica RAB SRBIJA bavi se i edukacijom svojih članica, kroz organizovanje seminara i stručnih skupova, a organizatori su i Radio-dana, jedinstvenog skupa radijskih profesionalaca u zemlji, koje je održano 25 puta do sada, a koje se organizuje redovno dva puta godišnje. Udruženje RAB SRBIJA se zalaže za poboljšanje i jačanje radija na medijskoj sceni Srbije.  

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi