Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Studijska debata "Kad kažete...mediji: Propaganda ili informisanje?"
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

05. 12. 2012.

Izvor: Fonet

Studijska debata "Kad kažete...mediji: Propaganda ili informisanje?"

Nijedna vlast u Srbiji nije tako brzo zauzdala medije i stavila ih pod svoju kontrolu, kao sadašnja, ocenio je glavni urednik magazina Status Slaviša Lekić u studijskoj debati "Kad kažete...mediji: Propaganda ili informisanje?".

 

Ova vlast, kao i sve prethodne, stavlja medije pod svoju kontrolu. To je počelo pre 25 godina dolaskom Miloševića na vlast, trajalo je devedesetih, posle 5. oktobra se ponavljalo isto, ali, nijedna vlast nije tako brzo, zauzdala medije, kao ova, rekao je Lekić.

Lekić je predočio da je i Medijska strategija, koja je konačno doneta u Srbiji prošle godine, postala predmet političkih pretenzija.

"Posle tri godine, koliko je rađena Medijska strategija, taman kad je zaživela i počela da funkcioniše, odjednom se pojavila vest da neka 'fantomska radna grupa' u kabinetu predsednika države radi dopunu Strategije i ima neke svoje amandmane", ukazao je on.

Ni dan danas nije jasno šta se tu dešava, da li je stopiran rad te radne grupe, ali sam način na koji se pokušalo da se Medijska strategija promeni, dopuni ili odbaci, pa usvoji neka druga, pokazuje da i ova vlast želi da koliko god je moguće kontroliše medije, zaključio je Lekić.

Docent Fakulteta političkih nauka u Beogradu Siniša Atlagić je ukazao da su mediji u Srbiji preživeli diktaturu, ali ne zna se kako će demokratiju.

Mediji u Srbiji teško preživljavaju demokratiju, naveo je on i ocenio da je srpska medijska scena deregulisana.

Država je pokretač pojedinih medija, odnosno vlasnik, država je vlasnik izdavačkih preduzeća i najveći oglašivač i u tom smislu ona vrši veoma veliki uticaj na medije, a indirektno na građane, napomenuo je Atlagić.

Kada se to poveže sa delovanjem PR agencija ili drugih agencija koje šire propagandu, shvatamo koliko su oni uvezani, dodao je on.

Prema njegovim rečima, tri najveće i najuspešnije PR agencije u Srbiji vode ljudi bliski partiji, koja je do skoro bila vladajuća, a mnogi će se zapitati kako je partija koja ima tako moćnu mašineriju mogla da izgubi izbore.

"Prosto, protiv propagande se bori drugom propagandom", ukazao je Atlagić.

Direktor Medijske dokumentacije Ebart Velimir Ćurgus Kazimir rekao je da je vlasništvo medija problematično, ali da je generalno, vlasništvo u Srbiji izvor problema.

Mediji su na tapetu jer političari smatraju da su ključni kako bi osvojili ili zadržali vlast, ali problem transparentnosti vlasništva postoji u ukupnoj srpskoj ekonomiji, rekao je Kazimir.

On je predočio da je Srbija gotovo prošla proces privatizacije, a da se za mnoge firme, koje su uništene ili opstale, ne zna ko ih je kupio.

Da li su kupovane domaćim novcem ili novcem sa Kipra ili je neko treći vlasnik. Živimo u nekoj vrsti sumraka, tako da nije čudo da se pitamo ko to kontroliše, rekao je Kazimir.

Prema njegovoj oceni, ne mora čak ni da se zna ko šta kontroliše, ako se poštuju pravila igre, koja su već dobro poznata.

Studijska debata " Propaganda ili informisanje?" održana je u beogradskom Medija centru u okviru serijala “Kad kažete...mediji” koji podržava Fond za otvoreno društvo.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi