Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Svetske medijske kuće predlažu naplatu sadržaja na internetu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

25. 07. 2012.

Izvor: Blic onlajn

Svetske medijske kuće predlažu naplatu sadržaja na internetu

Internet je, što se tiče širenja sadržaja, blagoslov za izdavače, smatra Ditmar Volf, direktor Udruženja nemačkih izdavača dnevnih novina i časopisa (BDZV).

Internet je, što se tiče širenja sadržaja, blagoslov za izdavače, smatra Ditmar Volf, direktor Udruženja nemačkih izdavača dnevnih novina i časopisa (BDZV).

Čak 39 odsto korisnika interneta redovno posećuje internet ponude dnevnih novina, a u starosnoj dobi između 14 i 29 godina, onoj za koju se smatra da je baš ne zanima dnevna politika, ovaj postotak iznosi 62 odsto.


 Rešenje se ponovno traži u naplati konkretnih sadržaja. Naime, ono što je pre nekoliko godina neslavno propalo, sada bi, širenjem uređaja poput Ajpeda, moglo uroditi plodom. Prodaja tzv. e-papira, tj. elektronskih pretplata novina je u poslednje vreme u porastu.

 

Nemačke novine traže naknadu od Gugla


„Mentalitet po kojem sve na internetu mora biti besplatno, polako nestaje“, zaključuje Joahim Furman koji je unutar BDZV zadužen za onlajn izdavaštvo.


Vlasti u Berlinu planiraju da uvedu zakon prema kojem bi globalni pretraživač Gugl plaćao naknadu nemačkim novinama jer se u pretrazi pojavljuju izvodi iz njihovih vesti. U pitanju je opasni presedan, upozoravaju u Guglu.

Račune privatnim izdavačima već godinama, međutim, kvare oni koji svoje sadržaje stavljaju besplatno na internet. Tu se pre svega radi o javnim medijskim kućama koje svoj program finansiraju pretplatama građana.


Privatni izdavači traže da državni mediji drastično ograniče svoju ponudu na internetu jer smatraju da je nastala apsurdna situacija po kojoj građani svojom pretplatom finansiraju gašenje privatnih medija.


Javne medijske kuće s druge strane drže da pretplatnici za svoj novac imaju pravo na „kompletnu uslugu“ tj. na radio, TV program i onlajn sadržaje. Svi pokušaji dogovora za sada su propali.


Još jedan trn u oku izdavačima su i portali koji skupljaju sadržaje sa stranica dnevnika i časopisa te ih objavljuju na svojim stranicama. Iako takvi portali, poput Gugl Njuza po pravilu objavljuju izvor sadržaja, sam vlasnik prava na sadržaje od toga nema prevelike koristi.


Stoga izdavači traže da se i za ovakvo korišćenje naplaćuju autorska prava.

Tanjug

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi