Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Novinari blagi prema političarima
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

20. 04. 2012.

Izvor: Pravda

Novinari blagi prema političarima

Beograd - Izveštavanje medija u predizbornoj kampanji dominantno je pozitivno, a u mnogim slučajevima je čak i promotivnog karaktera, pokazalo je istraživanje medija koje je od 1. do 14. aprila sproveo Biro za društvena istraživanja.

Mediji su u tom periodu uglavnom odustali od svoje kontrolne uloge, odnosno od bilo kakvog kritičkog i analitičkog izveštavanja, i ponašaju se samo kao prenosioci informacija o aktivnostima političkih stranaka i njihovih kandidata, rečeno je na predstavljanju izveštaja u Medija centru.

Najzastupljenije SNS i DS

Prema rečima Ivana Godarskog iz slovačke organizacije „Memo 98", u istraživanju su se bavili kako kvantitetom, tako i kvalitetom medijskog izveštavanja.

- Vrlo je bitno ne posmatrati samo minutažu, koju neka partija dobija u elektronskim medijima, ili koliki prostor ima u štampanim, već je bitno i koji ton prati izveštavanje. Naime, neka partija može da dobije više prostora od ostalih stranaka, ali ton kojim se ona predstavlja može biti kritički. Dok, s druge strane, neke stranke imaju mnogo manje medijskog prostora, ali je ton kojim mediji izveštavaju o njima mnogo pozitivniji - istakao je Godarski.

Zoran Gavrilović, glavni analitičar Biroa, istakao je da se iz istraživanja jasno može videti da su su najviše zastupljene koalicije koje predvode SNS i DS.

- S druge strane, manje partije nemaju toliko medijskog prostora, ali kao komenzacija tome može se uočiti da je ton kojim su predstavljene mnogo pozitivniji. Prema tome, ako je neka stranka više zastupljena, to ne znači da je privilegovana. Dakle, veće stranke dobijaju više prostora, ali zato manje stranke imaju pozitivniji ton izveštavanja - rekao je Gavrilović.

Poentiranje političara

Gavrilović je ukazao na to da novinarima na pojedinim televizijama u razgovorima sa političarima nedostaje kritički stav.

- U nekim intervjuima političarima postavljaju pitanja koja oni samo mogu poželeti. Ako to uporedimo, primera radi, s odbojkaškim mečom, novinar je tu u ulozi dizača, a političar treba samo da smečuje, to jest da poentira - napomenuo je Gavrilović.

Monitoringom je obuhvaćeno šest televizija: RTS, B92, „Pink", „Prva", Studio B i TV Vojvodina, kao i pet dnevnih novina: „Politika", „Blic", „Večernje novosti", „Danas" i „Pravda".

Kada je u pitanju dnevni list „Pravda", istraživanje je pokazalo da je primetan porast broja intervjua, ali i da list ima kritički odnos prema Vladi Srbije.

- Svi mediji su fokusirani na dve koalicije, liste „Izbor za bolji život - Boris Tadić" i „Pokrenimo Srbiju - Tomislav Nikolić", od kojih je Tadićeva najzastupljenija u osam medija, a Nikolićeva u dva medija - rekao je Gavrilović.

On je ukazao i na to da su primećeni brojni slučajevi kojnjnisu u saglasnosti sa standardima novinarske profesije, uključujući nepotpisane članske, neidentifikovane izvore i monoton način predstavljanja.

- Određeni mediji su emitovali gotovo identične priloge o političkim partijama, što je tendencija koja dovodi u pitanje nezavisnost njihove uređivačke profesije - zaključio je Gavrilović.

P. Latinović

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi