Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  CESID: Jutjub, Instagram i Fejsbuk - najkorišćenije društvene mreže u Srbiji
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

24. 12. 2020.

Autor: Beta Izvor: N1

CESID: Jutjub, Instagram i Fejsbuk - najkorišćenije društvene mreže u Srbiji

Jutjub, Instagram i Fejsbuk su najkorišćenije društvene mreže u Srbiji, pokazuje istraživanje koje je sproveo CESID.

Jutjub svakoga dana koristi 56 odsto ispitanika, Fejsbuk 58 odsto, a 56 odsto građana Srbije je svakoga dana na Instagramu, navodi se u istraživanju koje je sproveo CESID na uzorku od 1.198 građana starosti između 12 i 60 godina.

TikTok, društvenu mrežu kojoj popularnost polako raste, koristi 16 odsto ispitanika svakoga dana, dok većina ispitanika (77 odsto) ne koristi ovu društvenu mrežu, navodi se u istraživanju.

Građani Srbije u najvećem procentu (46 odsto) izdvajaju Fejsbuk kao društvenu mrežu koju koriste za informisanje o svakodnevnim dešavanjima. Žene pretežno koriste Fejsbuk i Instagram za informisanje, dok muškarci pretežno ne koriste društvene mreže ili koriste Tviter, pokazuje istraživanje.

Za komunikaciju građani i dalje najviše koriste Viber, čak 80 odsto ispitanika svakodnevno koristi ovu aplikaciju.

Za čitanje informativnih sadržaja osam odsto ispitanika koristi Fejsbuk redovno, 19 odsto često, a 43 odsto povremeno. U istraživanju se navodi da što je generacija starija, češće se čitaju informativni sadržaji na Fejsbuku.

Najviše ispitanika pročita tek deo vesti na Fejsbuku (37 odsto), 34 odsto ispitanika pročita samo naslov, dok celu vest pročita 23 odsto ispitanika. Fejsbuk alat koji se najviše koristi je Mesindžer i upotrebljava ga 83 odsto korisnika. Nešto ispod polovine ispitanika (46 odsto) služi se Fejsbuk grupama, dok 43 odsto koristi storije, podaci su iz istraživanja.

Preko trećine ispitanika (35 odsto) na Instagramu prvo pogleda storije najbliže rodbine i prijatelja, odnosno 17 odsto postove najbliže rodbine i prijatelja. Da im je važniji stori od posta navodi 39 odsto ispitanika, dok 34 odsto korisnika ove društvene mreže navodi da im je svejedno. Nešto više od pola ispitanika koriste Instagram poruke i video pozive (54 odsto), nalazi su Cesidovog istraživanja.

Tik Tok najviše koriste mladi između 12 i 23 godine

Tik Tok mrežu dominantno koriste ispitanici koji pripadaju generaciji Z (od 12 do 23 godine), pogotovo mlađi deo ove populacije. Građane Srbije na TikTok najviše privlače zanimljivi i smešni video sadržaji (38 odsto), pokazuje istraživanje.

Na TikToku se najviše prate popularni influenseri (37 odsto), dok 26 odsto ispitanika navodi anonimne i duhovite ljude na mreži. Jedna trećina učesnika u istraživanju kaže da pasivno prati influensere, odnosno čita ili gleda njihove postove 33 odsto ispitanika.

Čak 72 odsto u populaciji mlađih (između 12 i 17 godina) aktivno ili pasivno prati influensere, odsnosno 49 odsto u populaciji između 18 i 23 godine, stoji u istraživanju.

Građani influensere uglavnom prate na Jutjubu ili Instagramu, zato što obrađuju teme koje ih interesuju, 18 odsto ispitanika kaže da je to prednost u odnosu na ostale kanale informisanja. Preporuke influensera utiču na jednu četvrtinu ispitanika i to najviše na mlađe pripadnike generacije Z, (54 odsto) dok najmanje utiču na pripadnike bejbi bumera (između 54 i 60 godina) svega 2 odsto.

Istraživanje je sproveo CESID u saradnji sa Propulsion uz podršku USAID u okviru Projekta za podršku medijskim inicijativa i partnerstvima, u periodu od 25. avgusta do 10. septembra na teritoriji Srbije.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi