Vesti
08. 03. 2012.
Stranke dnevno mogu da zakupe pet minuta
Pobeda „Blica“ - uputstvo RRA TV stanicamaRepublička radiodifuzna agencija usvojila je juče opšteobavezujuća uputstva po kojima je TV stanicama, kao i 2008, dozvoljeno da za vreme predizborne kampanje iznajmljuju termine strankama u trajanju do 90 minuta dnevno.
Ipak, kako je „Blicu“ potvrđeno u RRA, ovoga puta emiteri će jednoj izbornoj listi ili kandidatu moći da ustupe najviše pet minuta u toku dana, dok je ranije to vreme bilo neograničeno.
Ovakav pravilnik RRA konačno bi trebalo da spreči maltretiranje građana, koji su prethodnih godina pred izbore bili bombardovani stranačkim TV spotovima, mitinzima i konvencijama, u čemu su prednjačile velike stranke.
Takođe, na ovaj način biće omogućeno i manjim partijama da ravnopravno učestvuju u TV reklamiranju.
Opšteobavezujuća uputstva imaju zakonsku snagu i na njihovo kršenje će se primenjivati Zakon o radiodifuziji, a ne o oglašavanju. Ovoga puta mi ćemo za vreme predizborne kampanje svakodnevno zasedati i na kraju dana kažnjavati svakog emitera koji bude kršio ove odredbe. Nećemo čekati da prođu izbori - obećava za „Blic“ Goran Karadžić, potpredsednik RRA.
On ističe da RRA nesavesne TV stanice neće novčano sankcionisati, već će ih kažnjavati prvo opomenom, zatim javnim upozorenjem, a onda i privremenim i trajnim oduzimanjem dozvole.
Privremeno oduzimanje dozvole znači da im se onemogući emitovanje programa na pola sata ili sat, a ako ni to ne urodi plodom, onda se prelazi na trajno oduzimanje frekvencije - objašnjava Karadžić.„Blic“ je nedavno pisao da su u prošloj kampanji za parlamentarne izbore 2008. stranke mimo svakog zakona zakupljivale prostor na televizijama koristeći vreme predviđeno za EPP.
Za to ni vlasnici TV stanica ni partije nisu bili sankcionisani. Rezultat takvog postupanja je više od 240 sati ili ukupno 10 dana iznajmljenih termina strankama na televizijama.
Radikali su za prošlu kampanju iznajmili čak 108 sati televizijskog programa, DSS više od 68 sati, a ZES 45.
Iako se radi o kršenju Zakona o oglašavanju, po kojem je komercijalnim televizijama dozvoljeno 12 minuta reklama u toku jednog sata, u RRA su tada „Blicu“ rekli da je sve urađeno po propisima i da se ne radi o reklamiranju već o specifičnoj produkciji. S tim se, međutim, nije složio nijedan medijski stručnjak sagovornik „Blica“.
Da bi se iznajmljivanje termina strankama regulisalo, nedavno je, usvajanjem Zakona o finansiranju političkih aktivnosti, partijama omogućeno da kupuju prostor na televizijama. Ništa osim toga nije precizirano, pa je odluka o dužini iznajmljenih termina prepuštena RRA.
Mada su u početku bili protiv odluke o ograničavanju vremena za iznajmljene termine, pisanje „Blica“ i apeli stručnjaka urodili su plodom.
Antrfile : Uputstva RRA
Emiteri u toku jednog dana mogu da iznajmljuju termine strankama u trajanju do 90 minuta
Jednoj izbornoj listi ili kandidatu dozvoljeno je da dnevno zakupi termin u trajanju od najviše pet minutaSamo jednom u toku predizborne kampanje jedna izborna lista ili kandidat mogu da zakupe prostor na TV stanici u trajanju od 30 minuta u kontinuitetu
Nesavesni emiteri biće kažnjavani opomenom, javnim upozorenjem, privremenim i trajnim oduzimanjem dozvole.
Nataša Latković
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.