Naslovna  |  Aktuelno  |  Medijski konkursi - projektno sufinansiranje  |  Konkurs Ministarstva kulture za sufinansiranje medijskih projekata za internet medije
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Medijski konkursi - projektno sufinansiranje

13. 01. 2021.

Konkurs Ministarstva kulture za sufinansiranje medijskih projekata za internet medije

Na osnovu člana 19. Zakona o javnom informisanju i medijima („Službeni glasnik RS”, br. 83/14, 58/15 i 12/16 – autentično tumačenje), člana 95-97. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći („Službeni glasnik RS”, br. 13/10, 100/11, 91/12, 37/13, 97/13 i 119/14), Pravilnika o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja („Službeni glasnik RS”, br. 16/16 i 8/17) i Odluke o raspisivanju konkursa u 2021. godini za sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja, Ministarstva kulture i informisanja, Broj: 451-04-4867/2020-04 od 11. januara 2021. godine, raspisuje

K O N K U R S
za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja za internet medije u 2021. godini

 

Konkurs se raspisuje radi pružanja finansijske podrške medijskim sadržajima koji doprinose ostvarivanju javnog interesa u oblasti javnog informisanja, definisanog članom 15. Zakona o javnom informisanju i medijima i objavljuje se na veb-sajtu Ministarstva kulture i informisanja i u dnevnom listu „Politika”.

Sredstva opredeljena za ovaj konkurs iznose 30.000.000,00 dinara.

Najmanji iznos sredstava koji se može odobriti po projektu iznosi 300.000,00 dinara, a najveći iznos sredstava po projektu iznosi 1.000.000,00 dinara.

Učesnik Konkursa može podneti zahtev za sufinansiranje najviše do 80% vrednosti projekta. 

PRAVO UČEŠĆA 

Pravo učešća na Konkursu ima:

  1. izdavač medija čiji medij je upisan u Registar medija koji se vodi u Agenciji za privredne registre, u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima;
  2. pravno lice, odnosno preduzetnik koji se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja i koji priloži dokaz da će sufinansiran medijski sadržaj biti realizovan putem medija, koji je upisan u Registar medija koji se vodi u Agenciji za privredne registre, u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Pravo učešća na Konkursu nemaju izdavači koji se finansiraju iz javnih prihoda.

Pravo učešća na Konkursu nemaju lica kojima je dodeljena državna pomoć male vrednosti (de minimis), a čiji ukupan iznos u tekućoj i prethodne dve kalendarske godine prelazi 23.000.000,00 dinara.

 

USLOVI ZA UČEŠĆE NA KONKURSU 

Učesnik Konkursa može konkurisati samo sa jednim projektom.

Izdavač više medija ima pravo učešća na Konkursu sa jednim projektom za svaki medij.

Pravo učešća na Konkursu nemaju lica koja su u prethodnom periodu dobila sredstva namenjena projektnom sufinansiranju, a nisu u ugovorom propisanom roku i formi podnela narativni i finansijski izveštaj i lica za koja se utvrdi da su nenamenski trošila sredstva.

Učesnik Konkursa ne može angažovati drugo pravno lice ili preduzetnika da realizuje projekat.

Pravo učešća na Konkursu nemaju preduzetnici koji su prekinuli obavljanje delatnosti.

Učesnik Konkursa koji je u tekućoj godini već koristio sredstva namenjena projektnom sufinansiranju u oblasti javnog informisanja na republičkom, pokrajinskom ili lokalnom nivou, može učestvovati na Konkursu za sufinansiranje istog projekta samo još jednom u toj godini, i to u iznosu koji, uz sredstva koja je već dobio, ne prelazi 80% vrednosti projekta.

 

KRITERIJUMI ZA OCENU PROJEKATA

 

Opšti kriterijumi su:

  • Mera u kojoj je predložena projektna aktivnost podobna da ostvari javni interes u oblasti javnog informisanja, a posebno se ocenjuje:
  • Značaj projekta sa stanovišta: ostvarivanja javnog interesa u oblasti javnog informisanja; ostvarivanje namene konkursa; usklađenosti projekta sa realnim problemima, potrebama i prioritetima ciljnih grupa; identifikovanih i jasno definisanih potreba ciljnih grupa; zastupljenosti inovativnog elementa u projektu i novinarsko istraživačkog pristupa.
  • Uticaj i izvodljivost sa stanovišta: usklađenosti planiranih aktivnosti sa ciljevima, očekivanim rezultatima i potrebama ciljnih grupa; stepena uticaja projekta na kvalitet informisanja ciljne grupe; merljivosti indikatora koji omogućavaju praćenje realizacije projekta; razrađenosti i izvodljivosti plana realizacije projekta; stepena razvojne i finansijske održivosti projekta (pozitivni efekti projekta nastavljaju se nakon što se okonča podrška).
  • Kapaciteti sa stanovišta: stepena organizacionih i upravljačkih sposobnosti predlagača projekta; neophodnih resursa za realizaciju projekta; stručnih i profesionalnih referenci predlagača projekta, koje odgovaraju predloženim ciljevima i aktivnostima projekta.
  • Budžet i opravdanost troškova sa stanovišta: preciznosti i razrađenosti budžeta projekta, koji pokazuje usklađenost predviđenog troška sa projektnim aktivnostima; ekonomske opravdanosti predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti.
  • Mera pružanja veće garancije privrženosti profesionalnim i etičkim medijskim standardima, a posebno se ocenjuje:
  • Da li su učesniku konkursa izrečene mere od strane državnih organa, regulatornih tela ili tela samoregulacije u poslednjih godinu dana, zbog kršenja profesionalnih i etičkih standarda (podatke pribavlja stručna služba od Saveta za štampu).
  • Dokaz o tome da su nakon izricanja kazni ili mera preduzete aktivnosti koje garantuju da se sličan slučaj neće ponoviti.

 

Bliži kriterijumi su:

  • Obrada tema: očuvanje srpskog nacionalnog i kulturnog identiteta, jezika i pisma; negovanje kulture različitosti, dijaloga i tolerancije; prevencija senzacionalizma, govora mržnje i agresivne komunikacije; bezbednost novinara; unapređenje medijske pismenosti; natalitet; afirmativni sadržaji za decu i mlade; promocija građanskog aktivizma, volonterizma i društveno odgovornog ponašanja; prevencija nasilja nad ženama, decom, starima, obolelima, osobama sa invaliditetom i drugim društveno osetljivim grupama; unapređenje položaja i ravnopravnost ekonomski i socijalno ugroženih društvenih grupa (žena, starih, pripadnika LGBT populacije i drugih); zaštita životne sredine; borba protiv korupcije;  borba protiv trgovine ljudima; prevencija terorizma; sprečavanje zloupotrebe psihoaktivnih supstanci; sprečavanje zloupotrebe oružja; očuvanje zdravlja ljudi.

Pored navedenih tema učesnici Konkursa mogu da predlože i druge teme kojima se unapređuje javni interes u oblasti javnog informisanja.

  • Analitičko-istraživački pristup.
  • Originalnost.
  • Mera u kojoj je proizvedeni medijski sadržaj pristupačan osobama sa invaliditetom (audio deskripcija, titl, prevod na znakovni jezik i dr.).

 

DOKUMENTACIJA

            Učesnik Konkursa je obavezan da dostavi sledeću dokumentaciju, složenu navedenim redosledom: 

  1. Popunjen i potpisan prijavni Obrazac 1 u šest primeraka (svaki primerak mora biti posebna celina, bez koričenja):

Obrazac 1 sastoji se iz predloga projekta i budžeta projekta (prilikom dostavljanja spojiti predlog projekta i budžet projekta u jednu celinu).

Obrazac 1 preuzima se sa veb-sajta Ministarstva kulture i informisanja.

Sinopsis predloženog medijskog sadržaja (teme i format) u šest primeraka.

Sledeća dokumenta u jednom primerku:

  • fotokopija potvrde o poreskom identifikacionom broju – PIB-u;
  • dokaz da će medijski sadržaj biti emitovan/objavljen u mediju koji je upisan u Registar medija (obavezno samo za pravna lica odnosno preduzetnike koji se bave proizvodnjom medijskih sadržaja, a nisu izdavači medija);

 

ROKOVI 

Konkurs se raspisuje u periodu od 13. januara 2021. godine do 12. februara 2021. godine.

Odluka o raspodeli sredstava donosi se najkasnije u roku od 90 dana od dana zaključenja Konkursa.

 

POZIV ZA UČEŠĆE U RADU STRUČNE KOMISIJE 

Ocenu projekata podnetih na Konkurs vrši stručna komisija koju imenuje ministar.

Pozivaju se novinarska i medijska udruženja, koja su registrovana najmanje tri godine pre datuma raspisivanja Konkursa, da pisanim putem predlože članove stručne komisije.

Uz predlog za člana komisije, novinarska i medijska udruženja, prilažu i dokaz o registraciji tog udruženja u Registru udruženja.

Pozivaju se medijski stručnjaci, zainteresovani za učešće u radu komisije, da pisanim putem predlože svoje članstvo u komisiji.

Uz predlog za člana komisije dostavlja se i njegova stručna biografija i kontakt podaci.

Predložena lica ne smeju biti u sukobu interesa niti obavljati javnu funkciju, u skladu sa pravilima o borbi protiv korupcije.

Udruženja i medijski stručnjaci predloge za članove stručne komisije mogu poslati, u roku od 20 dana od dana objavljivanja Konkursa na veb-sajtu Ministarstva kulture i informisanja i u dnevnom listu „Politika“, Ministarstvu kulture i informisanja, Vlajkovićeva 3, 11000 Beograd, sa naznakom: „Za učešće u radu stručne komisije za Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja za internet medije u 2021. godini.“

 

NAČIN PRIJAVLjIVANjA 

Prijava projekata na Konkurs šalje se isključivo poštom u posebnoj koverti sa naznakom: za Konkurs za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja za internet medije u 2021. godini, na adresu: Ministarstvo kulture i informisanja, Vlajkovićeva 3, 11000 Beograd.

Obrazac 1, sa jasnim nazivom podnosioca projekta, šalje se u elektronskoj formi, na adresu: konkurs.internet@kultura.gov.rs.

Konkursni materijal se ne vraća.

Prijave koje ne ispunjavaju uslove za učešće na konkursu, prijave dostavljene nakon isteka propisanog roka za dostavljanje, kao i prijave na pogrešnom obrascu, biće odbačene.

Dodatne informacije mogu se dobiti radnim danom od 11 do 14 časova na telefon broj: 011/3398-671.

 

OBJAVLjIVANjE ODLUKE O RASPODELI SREDSTAVA 

Rešenje o raspodeli sredstava po raspisanom Konkursu, biće objavljeno na veb-sajtu Ministarstva, www.kultura.gov.rs, i dostavljeno svim učesnicima Konkursa u elektronskoj formi.

Ugovor će se zaključiti samo sa licem kome su dodeljena sredstva, a kome račun u momentu zaključenja ugovora nije u blokadi.

 

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi