Naslovna  |  Aktuelno  |  Sukob: Informer i Kurir vs Blic i Alo (2014)  |  Medijska mafija napala Kurir!
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Sukob: Informer i Kurir vs Blic i Alo (2014)

07. 11. 2012.

Izvor: Kurir

Medijska mafija napala Kurir!

Nakon otkrića našeg lista da pojedini izdavači uzimaju milione evra na prevaru, usledio napad ABC Srbije preko niskotiražnog tabloida Blic i tabloida Alo.

Pronašli se!

Bliži se krah „medijske mafije“, koja godinama pljačka kompanije u Srbiji obmanjujući javnost i građane.

Nakon otkrića Kurira kako pojedinci zgrću milione evra na osnovu lažnih tiraža usledio je napad na naš list, i to izdavača „Ringijer Aksel Špringer“ i ABC Srbije, koji godinama rade na uništenju mnogih srpskih medija.

Ne ustručavaju se da koriste ni najbezočnije laži.

Šta su sve slagali

- Potpuno očekivano, nakon pisanja u Kuriru i Informeru usledilo je reagovanje Branislava Novčića, predsednika ABC Srbije. Potpuno očekivano, to reagovanje su od svih relevantnih dnevnih novina preneli samo niskotiražni tabloid Blic i novokomponovani tabloid Alo, čiji je izdavač „Ringijer Aksel Špringer“. Odgovor koji smo dobili potvrđuje sve ono o čemu smo pisali, pre svega da se medijska scena stvara na lažnim informacijama - navodi se u saopštenju Kurira. Šta su sve slagali? Ama baš sve! Ovo su najkrupnije:

LAŽ 1. U saopštenju ABC Srbije navodi se da je Kurir dva puta isključivan iz članstva u ABC Srbiji.

ISTINA 1. Kurir je suspendovan iz članstva 2010. zbog kašnjenja u izmirivanju obaveza prema ABC Srbiji. Kurir je 2011. na svoj zahtev istupio iz ABC Srbije zbog ozbiljnih indicija da se fingiraju prodati tiraži određenih izdavača.

LAŽ 2. U saopštenju se navodi da kritike Kurira imaju opasne namere.

ISTINA 2. Kritike su usmerene na razbijanje opasnog delovanja ABC Srbije, koje ima za cilj nanošenje finansijske koristi određenim izdavačima na račun Kurira.

LAŽ 3. Novčić tvrdi da postoji samo jedan razlog zbog kojeg neko izbegava sistem ABC: prikrivanje tiraža i izbegavanje otvorenog poslovanja.

ISTINA 3. Kurir je u svom zahtevu za istupanje iz članstva naveo da razlog nije skrivanje tiraža, već to što ne želi da svojim članstvom daje legitimitet poslovanju ABC Srbije, kojem nedostaje otvorenost u poslovanju.

Podsećamo da je i Politika, najstariji list na Balkanu, istupila iz članstva ABC.

Plen od 40 miliona evra

- Saglasni smo da je u svetu ABC pouzdan i otvoren izvor, ali smo se uverili da je ABC Srbija lokalna interpretacija visokih svetskih standarda u funkciji pojedinih izdavača. U svakom slučaju, histerično reagovanje puno laži daje nam
još više podstreka u borbi za otvoreno i fer tržište.A kako to funkcioniše u praksi: društvo koje predvodi „Ringijer Aksel Špringer“, izdavač listova Blic, Alo, 24 sata, i „Pres pablišing grupa“, izdavač Presa, okupilo se oko bogatog plena - 40 miliona evra.

Toliko svake godine privreda potroši na reklame u štampanim medijima, a skoro 60 odsto pripadne ovim izdavačima iako drže 40 odsto svih prodatih dnevnih novina.

Privreda je obmanuta preko do detalja organizovanog sistema, u kojem ABC Srbija potvrđuje namerno uvećan broj prodatih primeraka pojedinih novina; to podržava „Ipsos Srbija“ saopštavajući njihovu nerealno visoku čitanost, a sve to koriste marketinške agencije kako bi ubedile svoje klijente, firme, da miliona evra potroše baš u tim listovima.

Broj prodatih primeraka i čitanost su ključni elementi da agencije ubede firme kome da daju novac za reklamu.

Posle svega džepovi pojedinih izdavača su puni, a javnost, građani i oglašivači ili kompanije obmanuti su i prevareni.

Kurir će o svemu obavestiti i centralu kompanije ABC u Sjedinjenim Američkim Državama.

Kako se uzima novac lažiranim podacima o tiražima i čitanosti

1. korak  >>> Firme i marketinška agencija

> Klijenti odnosno kompanije imaju poverenje u svoju agenciju
> Firma se obraća agenciji, koja za njih obavlja zakup prostora u medijima

2. korak  >>> Marketinška agencija i ABC i „Ipsos“

> agencija pribavlja podatke o prodatim tiražima od ABC Srbije

> agencija pribavlja podatke o čitanosti od „Ipsosa“

> na osnovu baze podataka od ove dve kuće agencija pravi plan oglašavanja za firmu

3. korak  >>> ABC Srbija i „Ipsos“

> ABC Srbija dozvoljava uvećanje prodatog tiraža za privilegovana izdanja
> „Ipsos Srbija“ održava neprimereno visok broj čitalaca za privilegovana izdanja

4. korak  >>> Ključ

> objavljuju se oglasi u medijima u suprotnosti sa stvarnom prodajom i čitanošću

> privilegovani mediji ostvaruju milionske prihode na štetu onih koji nisu u privilegovanom položaju

Novčić: Neću da polemišem

Kurir je pitao i Branislava Novčića, predsednik Borda direktora, na čemu zasniva tvrdnje o namerama Kurira i zašto nije saopštio koji su razlozi za, kako tvrdi, isključivanje Kurira iz ABC, ali on nije odgovorio.

- Nemamo nameru da ulazimo u dalje rasprave i polemike jer to nije u skladu s manirima ABC organizacija - rekli su nam u toj kući.

Kako su uvezani

Veselin Simonović

> predsednik Upravnog odbora Asocijacije medija
> urednik integrisane redakcije „Ringijera“ (Blic, 24 sata i portal Blica)

Jelena Drakulić Petrović

> član Borda direktora ABC Srbije
> direktor „Ringijer Aksel Špringera“

Zoran Papić

> izvršni direktor Asocijacije medija> član Borda direktora ABC Srbije

*Asocijacija medija daje legitimitet celom poslu, a uslov za članstvo je članstvo u ABC Srbija

Bord direktora ABC Srbije

Jelena Drakulić Petrović direktor „Ringijer Aksel Špringera“
Ivan Stanković direktor agencije „Komunis“
Robert Čoban direktor „Kolor pres grupe“
Zoran Papić izvršni direktor Asocijacije medija
Milka Forcan bivša direktorka „Delta holdinga“
Ana Novčić direktor magazina Kord
Jadranka Drinić direktor Dajrekt medije
Slavica Dimić direktor Medija hausa

*Podaci sa sajta ABC

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi