Naslovna  |  Aktuelno  |  Privatizacija medija od 2014. godine  |  Tasovac: Mediji opstruišu privatizaciju
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Privatizacija medija od 2014. godine

25. 06. 2015.

Izvor: Beta, B92

Tasovac: Mediji opstruišu privatizaciju

Izmenama Zakona o javnom informisanju rok za privatizaciju medija, koji ističe 1. jula, je produžen do 31. oktobra. Odbor Skupštine Srbije za kulturu i informisanje usvojio je predlog izmena Zakona. Kako je na sednici odboru rekao ministar za kulturi i informisanje Ivan Tasovac, rok za privatizaciju medija se produžava kako bi se poštovao zakon o privatizaciji, koji je predvideo da se dostave ažurirani spiskovi imovine medija i procena njene tržišne vrednosti.

Ministar je, ocenio i da se ponašanje medija u procesu privatizacije može okrakterisati kao opstrukcija, jer tražena dokumentacija nije dostavljena na vreme.

"Kao odgovorna vlast ne smemo da dozvolimo da zaposleni budu žrve neodgovornosti, zato je produžen rok i data nova šansa", kazao je Tasovac.

On je poručio da država ne odustaje od svog strateškog opredeljena, a to je potpuni izlazak iz vlasničke strukture medija i njihova privatizacija.

Direktor agencije za privatizaciju Ljubomir Šubara ukazao je na to da je agencija "ubeđivala medije da dostave dokumentaciju za privatizaciju".

"Više neme nikakvog odlaganja", poručio je Šubara i dodao da se nada da će do 31. oktobra uspešno biti završena privatizacija svih medija.

Komentarišuči razloge za produžetak roka, on je naveo i da su spiskovi imovine medija i procena vrednosti morali da budu ažurirani, jer privatizacija ne može da se obavi, ako su ti podaci stari godinu i po dana.

Poslanica opozicione Demokratske stranke Aleksandra Jerkov ocenila je da je odlaganje rokova već postalo karakteristično za aktuelnu vladu, koja, kako je navela, stalno probija rokove koje sama zadaje.

Predstavnici novinarskih udruženja najavili su da će tokom dana dostavti svoje amandmane na predložene zakonske izmene, a iz Ministarstva za kulturu i informisanje poručeno je da će ih razmotriti.

Izmenama Zakona o javnom informisanju i medijima, kojima je produžen rok za privatizaciju medija do 31. oktobra, predviđeno je da iz budžeta Srbije dodatno bude izdvojeno oko 107 miliona dinara za finansiranje novinske agencije Tanjug i Radio Jugoslavije (Međunarodni radio Srbije).

Prema izmenama, objavljenim na sajtu Skupštine, zakon o Tanjugu prestaće da važi danom zaključenja ugovora o prodaji, a najkasnije do 31. oktobra, a Uredba o Radio Jugoslaviji 31. jula, umesto 1. jula.

Kako se navodi u obrazloženju izmena Zakona, u budžetu je za finansiranje agencije Tanjug od 1. juna do 31. oktobra potrebno dodatno obezbediti oko 87,3 miliona dinara, a za Radio Jugoslaviju od 1. juna do 31. jula 19,7 miliona dinara.

U opštinama i gradovima čiji mediji se privatizuju, a za koje je objavljen poziv za prodaju, potrebno je obezbediti dodatna sredstva za rad tih medija do 31. oktobra, piše u obrazloženju izmena Zakona.

Prema izmenama, zabranjeno je iz javnih prihoda finansirati one medije za koje do 1. jula nije objavljen poziv za prodaju.

Prvobitno je rok za privatizaciju medija bio 1. jul, a sada je taj datum određen kao rok za objavljivanje javnog poziva za prodaju kapitala.

Ukoliko do 1. jula ne bude objavljen poziv za prodaju kapitala, prodaja će biti obustavljena, a mediji će biti privatizovani prenosom akcija zaposlenima.

U predloženim izmenama se dodaje da će vlada doneti akt kojim će bliže urediti postupak privatizacije podelom akcija zaposlenima bez naknade.

Predviđeno je da će medij, u slučaju da zaposleni ne prihaviti prenos akcija bez naknade, prestati da postoji i brisaće se iz Registra medija.

 

Komentari (1)

ostavi komentar
čet

25.06.

2015.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [neregistrovani] u 18:54

Trzisna vrednost novinara

U uvodnom delu ovog teksta pise: "rok za privatizaciju medija se produžava kako bi se poštovao zakon o privatizaciji, koji je predvideo da se dostave ažurirani spiskovi imovine medija i procena njene tržišne vrednosti."

U medijskim organizacijama jedina i najveca vrednost su uglavnom ljudski "resursi" - novinari i drugi stvaraoci. A nkohova trzisna vrednost se ne moze, ili vrlo tesko moze proceniti.

Odgovori

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi