Privatizacija medija od 2014. godine
20. 06. 2015.
Ministre, na kraju ćemo se pogasiti!
Predali dokumentaciju Agenciji za privatizaciju ili ne, medijima u državnom vlasništvu, po svemu sudeći, isto se piše, ugasi će se! Ministar kulture i informisanja Ivan Tasovac, saopštavajući da je rok produžen za još četiri meseca, najavio je da će privatizacija medija čiji je osnivač država biti izvršena najkasnije do novembra i da će oni mediji koji nisu predali dokumentaciju, a takvih je do sada skoro 50 odsto, od ukupno 73, biti ugašeni već do kraja juna.
Zakonska obaveza
Mediji pak, s druge strane, veruju da im je gašenje u svakom slučaju neminovno.
Država hoće i zakonski se obavezala da izađe iz medija, ali ti isti mediji neće da izađu iz države. Mislili su da će se ponoviti 2007. godinu, kada je proces privatizacije državnih medija zaustavljen, bili su ubeđeni da ne mislimo ozbiljno, verovali da će nepoštovanjem rokova otezanjem i opstrukcijama konačno srušiti i ovu medijsku reformu. Ova vlada i ovo ministarstvo neće odustati, država će se neopozivo povući iz vlasništva u medijima upozorio je Tasovac.
Urednici i novinari od privatizacije strepe jer su ubeđeni da je ona sinonim za gašenje.
I oni koji su uredno predali dokumentaciju Agenciji za privatizaciju poput direktora RTV Inđija Cvjetka Tadića veruju da će samo nekoliko javnih glasila naći kupca.
Ko će da kupi lokalne medije, oni nikom nisu atraktivni, pogotovo što većina ima višak zaposlenih i što ne poseduje sopstvenu imovinu. Za agenciju Tanjug i televiziju Studio B će se verovatno naći kupci, ali za ostale, koji su potpuno neprofitabilni, teško. A i opcija da se akcije prenose zaposlenima bez naknade ako se ne nađe kupac takođe neće moći da funkcioniše jer preko 90 odsto zaposlenih u medijima nema pravo na te akcije s obzirom na to da su Zakonom o podeli besplatnih akcija već uzeli akcije. Evo, u našoj redakciji, gde nas ima 20, samo njih dvoje nije upisalo te akcije objašnjava naš sagovornik. Nisu razmišljali!
S njim je saglasan i direktor Radio Valjeva Predrag Obućina. Navodeći da su se sada našli u bezizlaznoj situaciji, on smatra da je država, u momentu kada je odlučila da se povuče, morala da smisli dobar način da ih sačuva. Privatizacija nije nikakvo rešenje, to je u stvari propast, ona je ravna gašenju. I svi ćemo se ugasiti. Niko neće da investira u medije jer tu nikakve zarade neme. Mnogi će ostati bez jedinog posla koji imaju, i to je jedino što će se postići privatizacijom ogorčen je Predrag Obućina, kao i njegove kolege iz lokalnih medija širom Srbije.
Početna cena Studija B 377.000 evra
Pomoćnik gradonačelnika Beograda Borko Milosavljević rekao je da je Studio B dostavio svu neophodnu dokumentaciju i da veruje da će sledeće nedelje biti raspisan javni poziv. Milosavljević je ocenio da mnogi govore da lokalne samouprave žele da preko vlasničke strukture utiču na uređivačku politiku, dok grad Beograd pokazuje drugačiju tendenciju. Mi želimo da preduzeće bude efikasno, konkurentno, da zadrži kontinuitet delatnosti i profesionalizam u izve štavanju rekao je Milosavljević i na komentare da je procenjena vrednost televizije 377.000 evra niska uzvratio da treba razlikovati kapital i imovinu. Predmet prodaje je kapital rekao je on i dodao da je to samo početna cena.
Zakonska procedura
1. Mediji dostavljaju dokumentaciju Agenciji za privatizaciju
2. Prodaja kapitala
3. Ako prodaja ne uspe, kapital se prenosi zaposlenima bez naknade
4. Ako zaposleni to ne prihvate, medij se gasi i briše iz registra
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.