Privatizacija medija od 2014. godine
25. 08. 2014.
Stečaj ili likvidacija za one koje niko neće
Vršilac dužnosti direktora Agencije za privatizaciju Marijana Radovanović izjavila je Tanjugu, govoreći o sudbini preduzeća za koja ne budu stigla pisma zainteresovanosti i gde privatizacija nije realna, da će u tom slučaju nakon isplate socijalnog programa, biti pokrenut stečaj ili likvidacija.
Kada je reč o preduzećima s društvenim kapitalom, ona kaže da su rešenja i za njih ista kao za sve. Jedina razlika je, dodaje, što će društvena preduzeća morati da budu privatizovana do 31. decembra 2015. a nakon toga će, prema njenim rečima, biti likvidirana po sili zakona.
V. d. direktora Agencije za privatizaciju smatra da i nekadašnji giganti metalskog sektora, imaju šansu da nađu novog vlasnika, pre svega zbog imovine i kvalitetnih radnika.
„Preduzeća iz metalskog sektora su mahom prezadužena i tehnološki zastarela, ali s druge strane imaju veliku vrednost imovine i kvalitetnu radnu snagu, što će biti prednost u privatizaciji. Ne verujem da će veliki sistemi moći da se privatizuju kao celina, ali uz nova rešenja koja nudi zakon, poput prodaje delova imovine ili strateškog partnerstva sa državom, verujem da ćemo naći kupce za većinu njih", rekla je Radovanovićeva.
U portfoliju Agencije se, kako kaže, nalazi i 73 preduzeća koja se bave informisanjem i komunikacijama, a prilikom njihove privatizacije će ,,u potpunosti biti poštovan Zakon o javnom informisanju".
„To znači da će mediji biti privatizovani jedino modelom prodaje kapitala uz obavezu da u kontinuitetu od pet godina nakon privatizacije, novi vlasnik zadrži istu delatnost. Mediji moraju biti privatizovani do 1. jula 2015, a u suprotnom akcije će biti ponudene radnicima besplatno. Pa ako ih zaposleni ne prihvate, ti medij će biti brisani iz regista, rekla je Radovanović.
Agencija za privatizaciju je objavila javni poziv za ukupno 502 preduzeća iz svog portfolija 15. avgusta, a pisma o zainteresovanosti moguće je dostaviti najkasnije do 15. septembra ove godine. Agencija će do 30. oktobra dostaviti predloge Ministarstvu privrede, na kome je odluka o modelu privatizacije.
Inače, ukupni gubici tih firmi prošle godine su iznosili oko pola mihjarde evra, a u njima je zaposleno oko 90.000 ljudi. Govoreći o najboljem modelu za vehke sisteme, Radovanović je izdvojila strateško partnerstvo. Razlog je, kaže, pre svega što u tim situacijama strateški partner neće morati da ulaže novac u kupovinu imovine ih kapitala, već će unosom u preduzeće, recimo tehologije, povećavati vrednost te firme.
Više od 40.000 pregleda sajta Agencije za privatizaciju
U prvih šest dana nakon objavljivanja spiska sa 502 preduzeća spremna za privatizaciju, sajt Agencije za privatizaciju zabeležio je 40.000 poseta, najviše iz Srbije, rekla je Tanjugu vršilac dužnosti direktora agencije Marijana Radovanović.
Pregleda, kaže, ima i iz SAD, Grčke, Nemačke i zasad jedino nisu zabeleženi iz Austrije, ah veruje da je to zato što Austrijanci u Srbiji imaju oko 400 predstavništava, pa se pretpostavlja da brojni pregledi dolaze iz tih predstavništva u Srbiji.
Otkako je poziv raspisan, 15. avgusta, primetno je interesovanje za gotovo sve sektore. Ipak, investitori se najviše zanimaju za sam postupak privatizacije.
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.